Gå til innhold
Hundesonen.no

Moderering av innlegg


Recommended Posts

Skrevet

Ramla over et innlegg jeg begynte å stusse litt på, på grunn av det som stod i bunnen av innlegget:

Grunn for å redigere: Husk store bokstaver. Nirm

Sånn det virker, er det redigert fordi den som skrev innlegget ikke har brukt store bokstaver f. eks etter punktum? :blink: Vil det da si at dere også redigerer innlegg der folk har skrivefeil, dysleksi og lignende?

Skrevet

Folk med dysleksi er unnskyldt. Og alle KAN ha en, og annen skrivefeil. Men de som skriver notorisk dårlig norsk kan få meg til å svette av frustrasjon.

Om en bruker redigerer sitt innlegg for å rette opp en skrivefeil, så er det bare positivt.

Skrevet
Sånn det virker, er det redigert fordi den som skrev innlegget ikke har brukt store bokstaver f. eks etter punktum? :blink: Vil det da si at dere også redigerer innlegg der folk har skrivefeil, dysleksi og lignende?

Nei, før det blir kommentert i innlegg er det allerede sendt flere PM hvor man avklarer om det er lese/skrivevansker/dysleksi eller bare latskap. Er det sistnevnte og det gjentas til stadighet kan det medføre redigering av innlegg, evt advarsel og moderatorgodkjenning av innlegg.

Har man dysleksi eller sliter med mye skrivefeil kan man skrive innlegget i feks Word først (hvor det er retteprogram) og så kopiere over og poste for å gjøre det enklere for andre å lese og forstå, dette vet jeg flere gjør.

Skrevet
Folk med dysleksi er unnskyldt. Og alle KAN ha en, og annen skrivefeil. Men de som skriver notorisk dårlig norsk kan få meg til å svette av frustrasjon.

Om en bruker redigerer sitt innlegg for å rette opp en skrivefeil, så er det bare positivt.

Jeg er igrunnen enig i det. Jeg synes det er litt trist at unge mennesker sitter hele dagen og leser tekster som er fullstappet av skrivefeil (på internett og mobil). Snart er det fullt anarki når det gjelder rettskriving. (DA kan de angre seg da!)

Men kanskje moderatorene kan liste seg inn i innleggene og rette opp feil uten å rope ut om det?

Skrevet

Jeg syns det er helt greit å moderere mangel på tegnsetting, eller fravær av store bokstaver etter punktum. Er det mulig å anmode om en viss moderering av disse innleggene som ser ut som lange dikt, med en aldeles ukritisk bruk av linjeskift og avsnitt? Moderering av innlegg er da ikke farlig. Klarer man ikke å se selv at man skriver slurvete og/eller "barnslig", er det vel bare fint å få litt hjelp. :)

Skrevet
Jeg syns det er helt greit å moderere mangel på tegnsetting, eller fravær av store bokstaver etter punktum. Er det mulig å anmode om en viss moderering av disse innleggene som ser ut som lange dikt, med en aldeles ukritisk bruk av linjeskift og avsnitt? Moderering av innlegg er da ikke farlig. Klarer man ikke å se selv at man skriver slurvete og/eller "barnslig", er det vel bare fint å få litt hjelp. :)

Det med "dikt" er nok også noe som kan/burde modereres ja, det er fryktelig irriterende...

Når det gjelder grove mangler på tegnsetting, store bokstaver og lignende, synes jeg det er på sin plass å redigere så lenge man har avklart på forhånd hva det skyldes.

Skrevet

Ja, så lenge man har f. eks sendt en PM og den det gjelder ikke har tatt seg i skinnet, så skjønner jeg jo grunn til moderering. Bare lurte på om det var noe rutine på det, eller om dere putter inn store bokstaver for alle :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...