Gå til innhold
Hundesonen.no

Antall hunder


Lilleulv

Recommended Posts

Guest Gråtass

Her bor det schäfer på 5 år, 2 1/2 og 2 år. I tillegg er det en BC på 4 år ute på for, som tilbringer ca 4 mnd i året her pga utenlandsjobbing på forverten. Men vi er to meget aktive hundemennesker, hadde ikke orket å ha en skokk med hunder alene.. Nå ønsker jeg meg bare langhårskatt.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Har bare en hund for øyeblikket. Hadde to inntil nylig. Han jeg har nå er 3 år og allerede "pensjonert" pga sykdom, vi håper jo på å få konkurere lydighet en gang i fremtiden men ingenting av det han liker å trene kan han gjøre særlig mye for da blir han dårligere igjen og da går motivasjonen litt bort hos oss begge.Nå liker han ikke drakamp lenger en gang pga ryggen, noe som var hovedbelønningen tidligere.

Det blir helt klart en hund til etterhvert, da en liten og grei whippet sak som jeg kan trene agility med for moro skyld og som ikke leker så voldsomt at Loke her blir stresset pga ryggen. For meg er det mer jobb med en hund enn to så lenge de begge passer inn i livssituasjonen min (kan være med overalt) og ikke er aktivitetsmaskiner da eldstemann er av en type som må ha jevnlig mye omgang med andre hunder for å ikke bli stresset.

Nå for tiden går det greit fordi naboene tar han med på turer med hunden sin når jeg jobber etc, men jeg regner med at problemet blir ytterligere forverret når de flytter om ikke lenge så det blir nok valp på vårparten en gang når jeg kan ta ut 5 ukers ferie.

Det er ikke bare for Loke sin del jeg vil ha to hunder, jeg selv trives veldig godt med å ha to stk (samspillet hunder i mellom er noe av det mest fascinerende jeg vet om), jeg har lyst til å lære meg agility uten å måtte konkurere og jeg er så sær at jeg vil ha en hund som liker å ligge i senga mi og på fanget mitt i sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Foreldre har jo 4 hunder under tak nå, og det fungerer bare kjempe bra. Nå skal det jo sies det er 4 mindre hunder da, 2 nakenhunder , en italiener og en Sharpei mix. I vår måtte de ta og avlive gamle rottisen, så da var det 5 i hus. Men hun fungerte som den solide i flokken og hjalp med oppdragelsen av de yngre.

Men Det blir en livstil når man har flere hunder.. det blir jo en livstil med bare 1 hund også så klart. Men ting må kanskje planlegges og legges mer til rette når man har flere.. er ikke bare og plassere en flokk med hunder hos noen når man skal bort :)

Men selv forstår jeg dem som "bare" har 1 hund.. det høres jo utrolig deilig ut også hehe.. og bare ha den ene og konsentrere seg om. Men jeg tror det blir en livstil som sagt hvis man er vant med en "flokk". Har jeg lånt bort en av mine feks. og har bare en hjemme, er det jo så stille i huset og tomt. Og det blir iallefall desto mer kjedelig og slippe feks Sissi alene på et jorde, da tusler hun bare i hælene våre.. men nå er jo myndene veldig glad i og være flere da.. mine sover jo altid oppå hverandre og mosjonerer hverandre på tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

jeg har to hunder. En Flat hanne på 9,5 år og en strihåret vorsteh tispe på 1, 5 år. Det er vel litt stort aldersforskjeller for på noen ting så må jeg la Flaten være hjemme når jeg tar med meg vorsteh. Hvor mange hunder det blir i framtiden er vanskelig å si. Før sa jeg en begrensning på to men fortsetter flaten å være så sprek som nå så kan det hende at det blir en til om noen år. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kun én hund frem til hun ble 3 år. nå har jeg fryktelig lyst på 2, men føler 3 blir for mye. Jeg ville ikke tatt på meg hund nr 2 før den første hunden var minst 3 år. Grunnen til dette er fordi jeg har merket at Nemi har hatt høyt aktivitetsnivå og behov frem til hun ble ca 3, etter det har det roet seg litt. Hun er nå "helt voksen" , roligere og blir ikke lenger destruktiv dersom hun får en rolig dag uten trening og lang tur.

Da kan hund nr 2 komme føler jeg. Jeg følte kanskje at nemi ble litt sent voksen, og ville ikke skaffe meg en valp så lenge nemi hadde unghund-nykker. Kommer det en valp i hus blir nå nemi en rolig, voksen tispe som kan være med å påvirke valpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hunder, en Labrador på 1, 5 år og en Cairn Terrier på 9 måneder, jente og gutt.

Det går strålende og jeg stortrives med begge hundene.

De er litt tett i alder og det kan være en utfordring til tider, men de er begge snille og gode så det ordner seg, dog jeg gleder meg til labbisen blir litt eldre i hodet, hun er veldig slitsom for tiden.

Har lyst på hund nummer 3 etterhvert, da enten en ny Cairn, JRT eller Shetland Sheepdog fra Frisbee sitt oppdrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fire hunder :devil: Ei border collie tispe på snart 7 år, ein border collie hannhund på 7 år, ei Schäfertispe på 4 år og ei malinoistispe på 5,5 mnd :P

Nå er vi to stykker på disse hundene, og det fungerer veldig greit :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en hund på 2,5 år, og akkurat slik det føles nå så er det evig nok. Med krevende studier har jeg rett og slett ikke tid til en hund til for øyeblikket. Kan være det blir bedre etterhvert, men akkurat nå er det nok med en. Kan være, at det med tid og stunder kommer en til i hus, men da får pappa hovedansvaret for den(eventuelt han får hovedansvaret for den vi har nå og jeg får for valpen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 bernere. Odin på 5 år og Sjanten på 17 mnd.

jeg har alltid hatt lyst på en berner, vår neste hund blir berner..om 1 år eller 2..har en golden retriver på snart 2 år som heter Odin også! ;-)

Så det er eneste hunden jeg har nå, men hadde en dalmatiner før, som måtte avlives, så vi har kun en nå! men som sagt, om 1-2 år så har vi lyst til å skaffe oss en nr2 igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg har en Border Collie på 3 år som brukes i LP, agility og gjeting

- En austalian shepherd på 4,5 mnd som skal brukes i lp hvis hun blir rask nok og ellers mye til tur, snørekjøring, gjeting + at jeg har en drøm om redningshund.

- Hjemme bor det også en langhåret schäfer som en gang i tiden var lp-hund (på lavt nivå), vakthund og trekkhund. Nå er han fulgeskremsel (jager sjærer :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...