Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling i orklahallen


Symra&Pippin

Recommended Posts

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

11 GD.

3+2valper hoppawart. ;) (forskjellig dommer)

6 groendal, 1 malanois, 13 terv. Ingen valper såvidt jeg kan se.

Jeg så feil på valp og voksen, trodde en stund det kun var 5 springere som skulle stilles, og øynet nok en sjanse da ja, spesielt med tanke på at det kunne være hannhunder og champions og junior osv. Forventningene sank ca 29 hakk da jeg så at det var 30 påmeldte voksne springere, haha! Fikk PM'en på torsdag tror jeg, eller fredag. Og jeg bor jo også et steinkast unna klubben.. merkelig dette, Line! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 GD.

3+2valper hoppawart. :) (forskjellig dommer)

6 groendal, 1 malanois, 13 terv. Ingen valper såvidt jeg kan se.

Jeg så feil på valp og voksen, trodde en stund det kun var 5 springere som skulle stilles, og øynet nok en sjanse da ja, spesielt med tanke på at det kunne være hannhunder og champions og junior osv. Forventningene sank ca 29 hakk da jeg så at det var 30 påmeldte voksne springere, haha! Fikk PM'en på torsdag tror jeg, eller fredag. Og jeg bor jo også et steinkast unna klubben.. merkelig dette, Line! ;)

Sente en sms til Hanne, hun trodde hun hadde sett navnet mitt et sted, sente en sms videre til Liv, så da får vi se. Har kvittering på mail på at jeg er påmeldt så... Kanskje posten bare tar lenger tid oppi huttiheiti her :)

Hvilken dag stiller Tulla, og når? Må jo se på dere :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sente en sms til Hanne, hun trodde hun hadde sett navnet mitt et sted, sente en sms videre til Liv, så da får vi se. Har kvittering på mail på at jeg er påmeldt så... Kanskje posten bare tar lenger tid oppi huttiheiti her ;)

Hvilken dag stiller Tulla, og når? Må jo se på dere :icon_fun:

Haha! Ja, når dere har plassert dere så langt vekk fra all annen bebyggelse, så kan dere bare ha det så godt! Huttiheiti! :) Tulla stiller lørdag, skal i ringen kl ti står det. Oppmøte ni. Og eh, det var da ikke 30, men 20 voksne springere.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ja, når dere har plassert dere så langt vekk fra all annen bebyggelse, så kan dere bare ha det så godt! Huttiheiti! ;) Tulla stiller lørdag, skal i ringen kl ti står det. Oppmøte ni. Og eh, det var da ikke 30, men 20 voksne springere.. :)

Nei, nå ringte Liv. de hadde sendt brevet til foreldrene mine ;) der har jeg ikke bodd på over 5 år, og Fenris har aldri vært registrert med annen adresse en hit jeg bor nå. Var medlem i klubben mens jeg hadde den gamle adressen en gang i tiden, men nå er jeg reg der med den "nye" adressen og har vært det lenge. Ringte mamma, og joda, PM'en var kommet dit. Vel vel, påmeldingen er i det minste i orden :)

Hehe, ikke lett å se hvor mange springere det er..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 shettiser (er ikke det en ponni, hva gjør de her?? ;) ) + 7 valper.

Line: Ikke lett å se springere, nei, all heroinen i helgen har nok satt sitt preg på tallene i hodet mitt.. :) Godt du har orden i sakene i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ringt til kontaktpersonen. iiik..Fikk panikk jeg. Ingen post fra hundeklubben i postkassa mi!!

Han er reg. på samboeren og infoen har kommet på hans gamle adr. Vi har nyli flyttet :(

Kun EN Groenendael valp, mens det er mange Tervueren.

Wuhu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vore kjekt å komt å sjå på, tenke å ta med holly..er det noken som har plass i bilen på søndag? bor i trondheim sentrum, men kan ta bussen utover mot heimdal om du bor den veien..

er det nokon som skal ta bussen frå trondheim til orkanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vore kjekt å komt å sjå på, tenke å ta med holly..er det noken som har plass i bilen på søndag? bor i trondheim sentrum, men kan ta bussen utover mot heimdal om du bor den veien..

er det nokon som skal ta bussen frå trondheim til orkanger?

Det går jo fint an å ta bussen hele veien fra Trondheim til Orkanger, det er ikke så langt! Tar vel ca 45 min tror jeg, hvis du får tatt ekspressbussen som går nyveien. Og siden du bor i sentrum, har du kort vei til bussen også, den går fra togstasjonen og munkegata tror jeg, prinsen og elgsetergata. Gå av i Orkanger, du kan jo spørre buss-sjåføren om hva som er nærmeste holdeplass til Orklahallen, så sier han sikkert ifra. :whistle: Tror det er ved barneskolen på Orkanger. Du kommer til å gå av på "hovedveien" gjennom Orkanger sentrum, og da skal du krysse veien, og gå nedover. På motsatt side av veien fra der du gikk av, ser du ST-bygget, Sør-Trøndelag (avis) lokalavis. Til høyre for bygget, går det en grusvei nedover, og gjennom en svær port hvor det står noe sånt som Orkdal Idrett eller noe annet sportslig noe. Følg den veien, gå mellom to fotballbaner, og da kommer du til Orklahallen, som du ser lett fra når du står i "porten" (som forøvrig er grønn tror jeg). Er vel ca 400m fra bussholdeplassen, så du sliter deg ikke så ut! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er satt opp noen plakater som viser vei, jeg har aldri vært der før. Men takk for forklaringen Huldra!

(Den skal jeg skrive ut, men hittil har jeg aldri husket å ta med sånne veiforklaringer. Sara dreper meg hvis jeg glemmer den denne gangen også! :whistle: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er satt opp noen plakater som viser vei, jeg har aldri vært der før. Men takk for forklaringen Huldra!

(Den skal jeg skrive ut, men hittil har jeg aldri husket å ta med sånne veiforklaringer. Sara dreper meg hvis jeg glemmer den denne gangen også! :whistle: ).

Plakater står det nok, men hvis du kjører bil, så ikke følg min forklaring! Denne grusveien jeg snakker om, går over til en smalere grusvei, som er stengt av for biler. Skal du kjøre bil, kan jeg godt skrive veiforklaring til dere, men som sagt, ikke prøv den første veibeskrivelsen min, da får du en ødelagt bil..! <_<

Edit: veiforklaring i bil:

Kjør nyveien fra Trondheim, ta av andre (lurer på om det fins en liten avkjørsel rett etter bommen også, ca 200 m etter?) avkjørsel etter Thamshavn/bomstasjonen til Orkanger, ca en liten km fra bomstasjonen. Følg veien gjennom en kraftig sving til venstre; du er nå på "hovedveien" gjennom Orkanger sentrum som går rett frem. Kjør gjennom sentrum, over flere opphøyde gangfelt i brostein. I den første rundkjøringen du kommer til, skal du ned til høyre. (Rundkjøringen karakteriseres av å ha en stengt vei ut til venstre, som ender i et jorde. :lol: Rett etter rundkjøringen ligger det en stor låve med noen mennesker uthogd i tre - live-størresle (ser nokså creepy ut), og på andre siden av låven ligger Posten og en bank.Antageligvis er det skiltet fra denne rundkjøringen, om ikke før.) Følg denne veien over noen opphøyde gangfelt i vanlig asfalt. Den andre fartshumpen er rett ved Orklahallen; som ligger på høyre side av veien. På venstre side av veien ligger Oti-senteret (kjøpesenter). Kjør over fartshumpen, og ta av første vei inn til høyre mot hallen. Der er parkeringsplassen, og du blir nok geleidet til riktig sted å parkere. Tror det koster 70 kr å parkere inkl katalog.

Edit: endret noe på veiforklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pleier og være flinke til og skilte :whistle: Så det er nok ikke noe probem og finne frem når du kommer til orkanger.

Si ikke det. Vi hadde vanskeligheter med å finne fram til hallen i fjor vi, enda vi kjører gjennon Orkanger hver gang vi skal til hytta :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at slike skilt er så små. Reagerer på det nesten hver gang jeg skal finne frem ved hjelp av sånne skilt, de er ofte kun printet ut i A4 størrelse, og da er de ikke så lette å se når de står gjemt i en rundkjøring.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi finner vel fram. Orkanger er ikke såå stort. Og det er vel vanlig skilt til hallen, utenom hundeskiltingen?!

Flere som skal stille i Ring 7 lørdag (valp) ?? :whistle: Vi skal klokken ti.

Tja.. kommer ikke på at det står skiltet til hallen fra før av, men så kjører ikke jeg etter skilt når jeg skal dit heller.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki..takk for forklaringa:) virka ganske greit å ta bussen.

Kom å si Hei om du kommer da vel. Jeg er Liv Anne fra Cavalierforumet. Har med to tricolorer, tispe og hannhund. :whistle:

Si ikke det. Vi hadde vanskeligheter med å finne fram til hallen i fjor vi, enda vi kjører gjennon Orkanger hver gang vi skal til hytta :lol:

Vel, jeg hadde aldri vært i Orkanger før i fjor og jeg hadde null problem med å finne frem. Enda jeg SUGER på sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...