Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling i orklahallen

Symra&Pippin

Recommended Posts

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar

og et annet spørsmål, er dette en utstilling retrieverene har fått stille på? Irriterer meg litt at det ikke har kommet informasjon enda, jeg vil vite om vi kan stille Decoy der. Vil vite det i litt god tid så jeg kan planlegge ifh til skole og hjemreise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og et annet spørsmål, er dette en utstilling retrieverene har fått stille på? Irriterer meg litt at det ikke har kommet informasjon enda, jeg vil vite om vi kan stille Decoy der. Vil vite det i litt god tid så jeg kan planlegge ifh til skole og hjemreise :)

Retrieverne pleier å få stille på Orkanger, ja.

Men om jeg ikke husker helt feil så er vel ikke dette en dobbelutstilling, så Heidi - Symra kan bare stille en av dagene fordi det bare er en av dagene beardisene stilles. Tror jeg. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Men om jeg ikke husker helt feil så er vel ikke dette en dobbelutstilling, så Heidi - Symra kan bare stille en av dagene fordi det bare er en av dagene beardisene stilles. Tror jeg. hehe

Riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Jeg vil ha mangemangemange valpeshow! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det koster sine penger og hun kommer aldri til å gjøre det noe særlig bra som utstillingshund. Men hvis vi får oss en kjempe overraskelse på Steinkjer og Orkanger, så får vi se om vi melder på flere ustillinger neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasene som får stille står listet opp på utstillingsoversikten hos NKK: http://www.nkk.no/cmnkk/public/openIndex/t...D=1093436943389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På utstillingsoversikten er ikke retrieverene med på listen til den utstillingen, så da får de vel ikke stille der i år...

Er kjempe teit hvis de skal komme med en sånn regel bare sånn plutselig i år <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke en regel, det handler vel bare om hvilke dommere de har fått tak i...? :)

Joda, det er sant. Men det er så ofte at retrievere ikke får stille på utstillinge her i trøndelag. og nå får vi plutselig ikke stille på denne heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte er det raseklubbene som stopper deltagelse på utstillingene. Så det kan jo være at det er retrieverklubben som har sagt nei...

Det har de har gjort på Trondheim Hundefestival. Håper ikke det er tilfelle med Orkdal HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har de har gjort på Trondheim Hundefestival. Håper ikke det er tilfelle med Orkdal HK

Sannsynligvis er det nok det - retrieverklubben sier stort sett nei til alle utstillinger, så det er nesten bare deres egne og NKK sine hvor retrieverne kan stilles... Bortsett fra på valpeshow, da, men det er jo uoffisielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...