Gå til innhold
Hundesonen.no

Dataprogram som kan krympe bilder


Turnip

Recommended Posts

Vet noen om et program jeg kan laste ned så jeg kan få krympet bilder?? Vet at det går ann å krympe de i photobucket og er også nevnt 2 andre steder her på sonen også, men det går så treeeeegt... kanskje 3-4 min på et bilde, og ikke så lett når jeg har kanskje 50 bilder i uka jeg vil minske størrelsen på. Så hvis noen vet, så sleng den inn her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Litt flaut dette her men... :whistle: Hvordan finner jeg den linken på siden som gjør at jeg kan krympe bildene? Må jeg laste ned programmet...? Dataferdighetene mine er ikke til å skryte av... er elendig til å sette meg inn i nye ting :rolleyes:

Tror nok du må laste ned programmet. :) Det er bittelite program som ikke tar stor plass, også er det kjempeenkelt å bruke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har nå lastet det ned og prøvd å krympe bilder... Men det står hele tiden at bildet er for stort til å lastes ned på siden her... Vet ikke om jeg gjør det rikitg??

Kan si hva jeg gjør, så mulig jeg gjør feil...

Finner et bilde, Trykker på Image, så Resize/resample image og har prøvd litt forskjellige "størrelser" minste jeg krympet det til var 150 pixel, og likevel var det for stort til å lastes opp her... Etter jeg har redigert størrelsen, så trykker jeg på save... Noe jeg gjør feil???

Også får jeg også opp når jeg prøver å legge inn bilder her "Opplasting feilet. Du har ikke tilgang til å laste opp den typen filer"

SKal ikke være lett dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lastet det ned og prøvd å krympe bilder... Men det står hele tiden at bildet er for stort til å lastes ned på siden her... Vet ikke om jeg gjør det rikitg??

Kan si hva jeg gjør, så mulig jeg gjør feil...

Finner et bilde, Trykker på Image, så Resize/resample image og har prøvd litt forskjellige "størrelser" minste jeg krympet det til var 150 pixel, og likevel var det for stort til å lastes opp her... Etter jeg har redigert størrelsen, så trykker jeg på save... Noe jeg gjør feil???

Også får jeg også opp når jeg prøver å legge inn bilder her "Opplasting feilet. Du har ikke tilgang til å laste opp den typen filer"

SKal ikke være lett dette her...

Hva lagrer du dem som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... er så mange programmer og jeg klarer ikke å forstå en eneste en av de!! Prøvde paint også.. men likevel blir bildet for stort til å lastes opp.

Har skjønt litt med Photofilter, men får likvel ikke lastet det opp. Så hjelp noen?!?!??! :rolleyes:

Vet fortsatt ikke hvordan jeg bruker photofilter, kan noen vær så snill å hjelpe meg?? Jeg må mest sansynlig ha det inn med teskje :closedeyes:

*Dobbelpost, mod. Crizpo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Åpne bildet, deretter image size - skriv inn det du ønsker i width, f.eks. 500, pass på at det er haket av i "preserve aspect ratio", trykk ok. Deretter Save as, pass på at det er valgt .jpg fil nederst, trykk ok. I neste bilde - compression bør du nok gå ned, tipper det er derfor filene blir for store. Prøv med ca. 70. Du kan sjekke filstørrelsen i image properties, tror den må være under 50 her på sonen. Si fra om dette ikke hjelper, lykke til :)

Edit: lagt til en opplysning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste bildet, etter at du har trykket på save as, er det haket av på standard og compression og ikke på progressive?

Edit: Jeg kan egentlig ikke dette programmet så godt, men så nå at hvis du trykker på preview i det siste bildet, får du med en gang se hvor stor filen blir slik at du vet om du må gå ytterligere ned, eller evt. kan øke litt på compression. Men det har du kanskje oppdaget allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd litt av vært nå, og bildene blir sort hvit når jeg lagrer de, og får ikke lastet de opp her.

Når jeg trykker på save as, så haker jeg av: standar og compression, også prøvd å hake av på progressive, prøvd alt fra 15 til 60 på compression, men blir bare sort hvit... Skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre det..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, er sånn jeg gjør det... blir for stort, så jeg gir opp hele photofilter.. Noen andre forslag om hva jeg kan bruke av programmer?? Hvordan fungerer PIXresizer ??

Men endrer du ikke størrelse FØR du lagrer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...