Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorden Bekrefte en evt drektighet


Red Merle

Recommended Posts

Har kanskje et STORT problem her.

Lang historie kort, Misty, hadde løpetid for ca 2 uker siden..Foreldrene min hadde hu med på hyttetur, men klarte seff ikke å passe på henne, så hun stakk av 2-3 ganger. Da hun kom hjem, hadde jeg henne her hos meg, da sto hun i ytterligere 2 dager. 1 uke etter dette, fikk jeg vite at Misty hadde stukket av da hu var på hytta. jeg stolte jo selvsagt på at de kunne passe på henne, de er jo foreldrene mine.. Men...ja..

Jeg var veldig dum, tenkte som så at siden hu sto etter hu var på hytta, så hadde en evnt parring ikke gitt noen resultater.

I og med at jeg har lest at de kun står/har eggløsning i 2-3 dager.

I og med at jeg ikke bor her, og det ikke er lov med hund, dro Misty hjem igjenn i ca 2 uker.

I løpet av denne tidsperioden hadde hun visstnok stukket av opp til nabo bikkjene.

Nå, er misty tilbake hos oss igjenn, og jeg har merket stor forskjell i atferden hennes.

Hun er roligere, ikke så stressa som normalt. Hun sover mye, er mer avslappet. Hun ligger mer i buret enn hun gjør til vanelig. Oghun har blitt veldig kosete. Hun har bare villet ligge rett ut på gulvet å bli kosa med. Valigvis gidder hu ikke det mer enn kanskje 10 min av gangen. Men i dag kosa vi i over 1 time :D

Hun spiser ALT unntatt hundematen sin. Hu tigger som fy, noe hun gjør til vanelig, men hu legger seg etter kort tid, når hun skjønner hun ikke får noe. Men nå er hun mer eller mindre desperat.

Dette er ting jeg, og typen, har merket. Til og med mamma har merket at hun er blitt roligere.

Så er det de tingene jeg kanskje inbiller meg, men jeg tror at høna (les: tissen) hos, ikke har gått tilbake til normal størrelse etter løpetid. Den ser fremdeles litt hoven ut. Den er liksom rød/lilla aktig på midten og ut mot sida. det er den ikke til vanelig, tror jeg. Nå pleier jo ikk jeg å inspisere skrævet til bikkja mi hver dag, så det kan være innbilning.

En annen ting vi tror er at pattene, de fire bakerste, er litt mer hovene/rosa ut enn normalt.

Men, hun har ikke blitt tjukkere enn normalt. Eller, kanskje hun har lagt seg ut i selve kroppen/bein byggninga.

Det kan jo være innbildt svangerskap, men det er vel noe de har fra første løpetid? eller utløses dette med alederen. Husker Geisha, hu har vært plaget med det siden føste løpetid. Misty har aldri hatt det før, så er jo rart om hun skulle få det nå ville jeg tro. Men, uansett, så lurer jeg på hva slags symptomer man skal se etter. Kan det være noe på gang nå?

Har ikke råd til noen veterinær ennå, så er lite å gjøre. Har snakket med foreldrene mine om dette, og sagt de får stå for alle utgifter ang evnt valpekull. Får kan vel ikke ta abort etter over 14 dager?

I så fall, så vil jeg ikke gjøre det, Geisha fikk ei sånn sprøyte før, og bivirkningene er skummle.

Eller kanskje hun bare har bestemt seg for å bli voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er nok dessverre umulig å bekrefte drektighet uten hjelp av ultralyd og evt (senere) røntgen. Noen påstår seg å kunne kjenne valpene i magen til tispen relativt tidlig i drektigheten - men jeg har hørt om slike som har bommet på egne tisper også. Så sikkert er det nok ikke.

Utifra det du forklarer så HØRES hun jo drektig ut, da. Men det kan like gjerne være falsk drektighet. Men det høres jo ut som om du har bestemt deg for å få dette evt. kullet uansett når du synes bivirkningene er for skumle.

Dete har tydeligvis skjedd før - så kanskje det skulle være en idè å spare opp et par tusenlapper og få henne kastrert en gang for alle? DET kan i alle fall gjøres uansett om hun er drektig eller ikke, da vet'en da fjerner hele livmoren med alt som er inne i den.

Kanskje noe foreldrene dine kan "sponse" - nå når de likevel har vært så "slapphendte" å gitt henne sjangsen for å parre seg?

Og nei - innbilt/falsk drektighet kan godt komme senere i livet enn første løpetid, ja. Eller, for å si det på en annen måte, man kanskje ikke oppdager det de første gangene, men så blir symptomene værre og værre med årene?

Men tenk deg ekstra nøye om hvis du bestemmer deg for å få dette kullet - evt. la alle valpene leve opp - finne hjem til dem (det kan jo bli 1-2-5-10 eller 15 for den saks skyld...), etc.

Det blir MYE jobb for deg og Misty - og selv om det er en av de mest naturlige ting i verden så tar det på tispene å gå igjennom det.

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du... Slik du beskriver hunden din minner meg SÅ om Emma når hun fikk sin første løpetid og tiden etter løpetiden. Forresten, så har ikke "høna" hennes blitt helt normal den heller. Den har forandret seg en skvett iløped av løpetiden. Nå er løpetiden forbi såvidt jeg vet, men hun ser ikke "likedan" ut som hun gjorde før den kom.. Uhm ja..

Og, måten du beskriver oppførselen på er helt likt hvordan Emma var etter løpetiden. Hun hadde også noe hovne patter (de 4 bakerste også faktisk) og ikke minst hoven "der" .. I tillegg så ble hun sprø i matveien, og sikla nesten når hun tigde etter vår mat. :rolleyes: Hun var helt "rar" ute, veldig rolig og tuslet bare rundt.. Såklart hadde hun noen glimt innimellom men hun var generellt veldig rolig. Inne merket vi såvidt noe til henne med mindre hun som sagt tigde etter mat, kom for å gnu seg opptil oss for å få kos eller noe lignende. Skikkelig kosen og rar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har pålagt foreldrene dine alle kostnader vedr evt. drektighet, synes jeg også du skulle pålegge dem kostnaden ved å sjekke om hun faktisk er drektig...

Tegnene du beskriver tyder på drektighet, men kan like gjerne være innbildt.

Om hun er drektig og du velger å beholde valpene er det ganske mye forberedelser i tiden fremover, så jeg tror i hvert fall at jeg ville visst med sikkerhet hvor vidt det var det ene eller det andre...

Det høres vel kanskje ikke helt ut som verken du eller dine foreldre er helt klare for å bli oppdrettere... Du er blakk, foreldrene dine virker en smule uansvarlige når det gjelder hunden (Med tanke på at hun klarer å stikke av flere ganger når hun har løpetid). Sikker på at de vil dekke ALLE utgifter, også de som kanskje ikke er helt nødvendige i deres øyne...? Vaksiner, chip, ormekurer, mat, valpekasse, veterinærsjekker osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

For det første - man gir ikke lenger abortsprøyte rett etter en tyvparring lenger.

For ca 500 kroner kan du ta en blodprøve mellom 30 - 35 dagen etter mistenkt parring og da får du svar på om hunden er drektig eller ikke. Er den drektig og du ikke ønsker valper så kan det gis sprøyter for å fremprovosere en abort. Dette kan gjøres frem til 40. dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første - man gir ikke lenger abortsprøyte rett etter en tyvparring lenger.

For ca 500 kroner kan du ta en blodprøve mellom 30 - 35 dagen etter mistenkt parring og da får du svar på om hunden er drektig eller ikke. Er den drektig og du ikke ønsker valper så kan det gis sprøyter for å fremprovosere en abort. Dette kan gjøres frem til 40. dagen.

Og når sluttet de med dette? I år? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Og når sluttet de med dette? I år? :D

Vel, her ute i omegn er det noe sånt som 7 veterinærklinikker innom en snau times kjøring - og de setter ikke den gamle typen "abortsprøyte" - punktum. Ene og alene fordi risikoen for bivirkning er stor.

Jeg vet dette fordi vi i fjor trodde vi hadde en tjuvparing (en litt lite smart kompis av gubben klarte å slenge sin hannhund inn til vår høyløpske rottweiler tross at det ved siden av henne var en ledig hundegård) - og da ringte jeg rundt til 7 klinikker for å høre hvordan dette kunne fikses - og ingen - ikke engang vår lokale "ku-doktor" satte den gamle type abortsprøyte - metoden nå er å vente til mellom 30-35 døgn og ta blodprøve for å påvise drektighet og så gi abortsprøyte for å fremprovosere en abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.... Bare to uker etter løpetid.. Nei, dette høres så langt ut som et helt vanlig "etterslep" av løpetiden!

"Etterslep"? Aldri hørt om. Forklar.

Har hørt om innbildt ja, men det skal visst komme på den tiden valpene skulle ha værdt født, og ca 2 mnd etter.

Føler litt at dere synes jeg er litt hysterisk :D

Men valper passer egentlig veldig dårlig nå.

Vil egentlig ikke ta abort sprøyte på henne, da bikkja til foreldrene min fikk dette engang (lenge siden) og har vært ofte plaget av bivirkninger etter det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her ute i omegn er det noe sånt som 7 veterinærklinikker innom en snau times kjøring - og de setter ikke den gamle typen "abortsprøyte" - punktum. Ene og alene fordi risikoen for bivirkning er stor.

Jeg vet dette fordi vi i fjor trodde vi hadde en tjuvparing (en litt lite smart kompis av gubben klarte å slenge sin hannhund inn til vår høyløpske rottweiler tross at det ved siden av henne var en ledig hundegård) - og da ringte jeg rundt til 7 klinikker for å høre hvordan dette kunne fikses - og ingen - ikke engang vår lokale "ku-doktor" satte den gamle type abortsprøyte - metoden nå er å vente til mellom 30-35 døgn og ta blodprøve for å påvise drektighet og så gi abortsprøyte for å fremprovosere en abort.

Åja, bare lurte siden ei venninne av meg tok dette på tispa si for 1 1/2 år siden :D Og syns det var rart at du mente at ingen satte denne sprøyten lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Etterslep"? Aldri hørt om. Forklar.

Har hørt om innbildt ja, men det skal visst komme på den tiden valpene skulle ha værdt født, og ca 2 mnd etter.

Føler litt at dere synes jeg er litt hysterisk :D

Men valper passer egentlig veldig dårlig nå.

Vil egentlig ikke ta abort sprøyte på henne, da bikkja til foreldrene min fikk dette engang (lenge siden) og har vært ofte plaget av bivirkninger etter det...

IW, hun skriver jo her at hun helst ikke vil ha noen valper på hunden sin.

Anyhow, innbildt kan oppstå tidligere enn når "valpene" kommer til verden. De går jo rundt og tror at de har falske valper i magen, og blir derfor sprø i formen og minner om gravide tisper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en vil / vil ikke situasjon.

De fleste med hund og som liker hunder, liker valper, uansett hvem rase osv.

Men synes synd i dem små om de skal kværkes, er dem de som valgte å bli skapt?

Får skrive her som på dyrenett, jeg gidder ikke å diskutere hva som er særiøst og ikke osv, ang valper på blandings hund. For er ikke det jeg spør om.

Noen her som kan skrive/finne en liste om hva symptomene på evnt drektighet er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en vil / vil ikke situasjon.

De fleste med hund og som liker hunder, liker valper, uansett hvem rase osv.

Men synes synd i dem små om de skal kværkes, er dem de som valgte å bli skapt?

Får skrive her som på dyrenett, jeg gidder ikke å diskutere hva som er særiøst og ikke osv, ang valper på blandings hund. For er ikke det jeg spør om.

Noen her som kan skrive/finne en liste om hva symptomene på evnt drektighet er?

Men kjære deg - har du LEST hva Belgerpia skriver ??? Les det EN GANG TIL, så skjønner du at du ikke har det travelt med å finne ut om hunden er drektig. Du kan ta abortsprøyte på den uten at det gir farlige bivirkninger slik de GAMLE medisinene en gang gjorde.

Du vil uansett ikke finne sikre, ytre tegn på drektighet som kan bekrefte eller avkrefte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en vil / vil ikke situasjon.

De fleste med hund og som liker hunder, liker valper, uansett hvem rase osv.

Men synes synd i dem små om de skal kværkes, er dem de som valgte å bli skapt?

Får skrive her som på dyrenett, jeg gidder ikke å diskutere hva som er særiøst og ikke osv, ang valper på blandings hund. For er ikke det jeg spør om.

Det er vel heller ikke blandingshunder som blir tatt opp her. Om det viser seg at Misty er drektig så er det jo faktisk en tjuvparring, og ikke en planlagt parring mellom individer av forskjellige raser. Spørsmålet her er om det er forsvarlig å beholde valpene når Misty er såpass nervøs og usikker som hun - i følge dine beskrivelser - er?

I følge Belgerpia tar man nå ikke den tradisjonelle angresprøyta lenger, og jeg tviler på at den nye metoden er såpass farlig at bivirkningene for Misty blir verre enn de bivirkningene man kan få av å ha opptil 10-15 flere nervøse evt fryktaggressive hunder rundt omkring i samfunnet. Når moren har et gemytt som man "har rett" til å være skeptisk til, bør man være forsiktig med hvem som får kjøpe en av valpene - og de som er i stand til å håndtere en slik hund vil kanskje heller kjøpe seg en renraset hund fra trygge foreldre som man veit bakgrunnen hos?

Hvis det viser seg at Misty er drektig, er jeg i alle fall ikke i tvil om hva JEG ville ha gjort... (tatt abort på tispa og kastrert henne i samme slengen, enn så fælt det må høres ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller ikke blandingshunder som blir tatt opp her. Om det viser seg at Misty er drektig så er det jo faktisk en tjuvparring, og ikke en planlagt parring mellom individer av forskjellige raser. Spørsmålet her er om det er forsvarlig å beholde valpene når Misty er såpass nervøs og usikker som hun - i følge dine beskrivelser - er?

I følge Belgerpia tar man nå ikke den tradisjonelle angresprøyta lenger, og jeg tviler på at den nye metoden er såpass farlig at bivirkningene for Misty blir verre enn de bivirkningene man kan få av å ha opptil 10-15 flere nervøse evt fryktaggressive hunder rundt omkring i samfunnet. Når moren har et gemytt som man "har rett" til å være skeptisk til, bør man være forsiktig med hvem som får kjøpe en av valpene - og de som er i stand til å håndtere en slik hund vil kanskje heller kjøpe seg en renraset hund fra trygge foreldre som man veit bakgrunnen hos?

Hvis det viser seg at Misty er drektig, er jeg i alle fall ikke i tvil om hva JEG ville ha gjort... (tatt abort på tispa og kastrert henne i samme slengen, enn så fælt det må høres ut)

Jeg er helt enig. Jeg bryr meg døyten om det er blandingsvalper eller ei, men å bevisst avle (for ja, du kan stoppe det uten alvorlige bivirkninger) fram hunder som potensielt får adferdsproblemer, er for meg høl i huet. Husk hvor mye valper både arver og lærer fra moren sin, og slik som Misty er fremstilt tidligere, får disse valpene i så fall et meget dårlig utgangspunkt.

Jada, det er søtt og moro med valper, men enkelte hunder burde kanskje ikke bringe gener og egenskaper videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest det belgerpia skrev, men det var ikke det jeg spurte om?

Jeg spurte ikke noe om abort sprøyter og kasterering osv.

Er lov å si at man ikke vil diskutere blandings avl og ikke?

Har ikke spurt etter hva dere synes er forsvalig eller ikke.. Jeg har spurt om hvordan man kan finne ut om bikkja er drektig uten å dra til veterinær. Jeg fikk svaret på det jeg ville. Og der etter spurte jeg om det hadde fantes noen liste med symptomer/tegn man kan se etter.

Hva vi velger å gjøre om hun er drektig eller ikke, er vel vår sak?

Har jeg spurt hva dere ville ha gjort hvis det hadde vært deres hund?

Misty har vært vanskelig ja, men har hatt veldig mye fremgang i et siste, det har jeg skrvet på dette forumet et sted.

Men det betyr ikke at hun er/skal bli en avlshund? Hadde det hu vært hos meg denne løpetida, så hadde ikke dette skjedd, og det hadde aldri kommet til å skje. Men skjedd er skjedd. Gidder ikke diskutere det mer nå.

Finnes det noen slags liste eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer jo egentlig ikke på det folk faktisk skriver, så da formulerer jeg et spørsmål: tror DU at Misty ville bli en god mor, og få mentalt og fysisk friske valper?

Som nevnt, så er det foreløpig ingen her som diskuterer blandingsavl, men generelt ansvar ved å få valper.

Og nei, du har ikke spurt om hva vi ville gjort hvis det var vår hund, men mitt svar er: jeg hadde ikke latt de valpene bli født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest det belgerpia skrev, men det var ikke det jeg spurte om?

Jeg spurte ikke noe om abort sprøyter og kasterering osv.

Du spurte ikke, men du har flere ganger skrevet at du ikke vil ta angresprøyte i frykt for bivirkninger, og da er det vel lov til å rette opp det og si at det ikke fungerer slik lenger, samt at bivirkningene er mindre enn tidligere (ikke er jeg ekspert, men jeg tviler på at det er noe større bivirkninger for ei tispe å ta abort som det er for et menneske å gjøre det...)?

Er lov å si at man ikke vil diskutere blandings avl og ikke?

Selvsagt er det lov, og om du leser innleggene våre så ser du også at vi forstår at dette ikke er bevisst blandingsavl men en tjuvparring, og at det heller ikke er av interesse å diskutere blandingsavl i denne situasjonen. Diskusjonen hadde vært den samme om hunden din hadde vært renraset og hadde tjuvparret med en av samme rase...

Hva vi velger å gjøre om hun er drektig eller ikke, er vel vår sak?

Har jeg spurt hva dere ville ha gjort hvis det hadde vært deres hund?

Det er din sak, men når du legger ut om det som har skjedd i et åpent emne på internett må du vel kunne forvente å få noen svar og innspill på ting det er verdt å huske på når du eventuelt må bestemme deg for om du skal ta abort eller ikke på Misty?

Misty har vært vanskelig ja, men har hatt veldig mye fremgang i et siste, det har jeg skrvet på dette forumet et sted.

Men det betyr ikke at hun er/skal bli en avlshund? Hadde det hu vært hos meg denne løpetida, så hadde ikke dette skjedd, og det hadde aldri kommet til å skje. Men skjedd er skjedd. Gidder ikke diskutere det mer nå.

Jeg har lest det du skrev, og det er veldig flott at dere har hatt framgang. Du har jobbet hardt med henne og vært kjempeflink, men samtidig er hun langt fra det det ville vært forsvarlig å avle bevisst på, i alle fall utifra det du har fortalt om henne.

Jeg har full forståelse for at det ikke er din feil at hun kanskje har blitt drektig, jeg skjønner at det er foreldrene dine som har passet for dårlig på. Som du sier, skjedd er skjedd, og da bør du tenke over hvorvidt det er forsvarlig eller ikke å beholde disse valpene (om de i det hele tatt er der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misty har vært vanskelig ja, men har hatt veldig mye fremgang i et siste, det har jeg skrvet på dette forumet et sted.

Men det betyr ikke at hun er/skal bli en avlshund? Hadde det hu vært hos meg denne løpetida, så hadde ikke dette skjedd, og det hadde aldri kommet til å skje. Men skjedd er skjedd. Gidder ikke diskutere det mer nå.

Finnes det noen slags liste eller ikke?

For å snu tankegangen litt: ville DU kjøpt valp etter ei tispe som har adferdsproblemer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har lest det belgerpia skrev, men det var ikke det jeg spurte om?

Jeg spurte ikke noe om abort sprøyter og kasterering osv.

Er lov å si at man ikke vil diskutere blandings avl og ikke?

Har ikke spurt etter hva dere synes er forsvalig eller ikke.. Jeg har spurt om hvordan man kan finne ut om bikkja er drektig uten å dra til veterinær. Jeg fikk svaret på det jeg ville. Og der etter spurte jeg om det hadde fantes noen liste med symptomer/tegn man kan se etter.

Hva vi velger å gjøre om hun er drektig eller ikke, er vel vår sak?

Har jeg spurt hva dere ville ha gjort hvis det hadde vært deres hund?

Misty har vært vanskelig ja, men har hatt veldig mye fremgang i et siste, det har jeg skrvet på dette forumet et sted.

Men det betyr ikke at hun er/skal bli en avlshund? Hadde det hu vært hos meg denne løpetida, så hadde ikke dette skjedd, og det hadde aldri kommet til å skje. Men skjedd er skjedd. Gidder ikke diskutere det mer nå.

Finnes det noen slags liste eller ikke?

Men kjære vene, du har skrevet et inlegg på internet, på et HUNDE-forum (dvs at de fleste her har HUNDENS interesser i tankene når de svarer), du kan da ikke forvente at folk ikke har meninger om det du skriver om...? Og jeg synes i grunn du har vært heldig jeg, svarene kunne vært mye skarpere enn de du har fått... Folk prøver å overbevise deg om hva som er rett å gjøre i saken, med tanke på HUNDEN (og evt. valper) og det synes i grunn jeg er av det gode...

En liste over symptomer på drektighet, har du vel lagd selv... Alle tingene du nevner KAN skje når tispa er drektig, men og om hun kun er inbilt drektig. Ett sikkert svar uten hjelp av veterinær, får du kun den dagen valpene kommer til verden (evt. litt tidligere om det, gud forby, skulle bli mange).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Et helt annet aspekt er jo faktisk også faktumet at du/dere faktisk ikke vet hva/hvem som er far (eller fedre) til dette evt. valpekullet... Du har selv en tispe som su sier at noen synes minner om en amstaff - hva om hun nå har parret seg med en slik, da? (Eller en annen middelsstor, korthåret og litt kraftig hundetype - som gjør at valpene kan mistenkes å være amstaff-blandinger.)

Hvis noen leverer inn klage til politiet for avl av ulovlige hunder - var løsningen veldig lettvint for politiet i tilsvarende episode tidligere i alle fall: avliving av både valper og valpemor. Nettopp fordi eieren faktisk ikke kunne bevise engang hva mor var blanding av, og far var ukjent.

Jada, hundeloven er teit og alt det der, men det er likevel et faktum som alle med middelsstore korthårede blandingshunder må være klar over.

Beklager at dette var litt OT, da du jo spesifiserte at du ikke ønsket å diskutere blandingsavl. Men det er kun ment som nok et argument for at du faktisk BØR ta deg råd og mulighet til å finne ut av dette før det er for sent å gjøre noe med det.

Nå, når man ikke MÅ komme seg til vet'en innen en dag eller tre før abort kan gjøres, så finnes det ikke lenger noen så lettvint unnskyldning for å ikke foreta en slik - hvis man ikke ønsker valper på tispen sin.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, måtte flire litt da jeg skumleste inlgennene deres..

Tror dere virkelig jeg er så dum, at jeg lar Mistty, med så store atferds problemer få et valpe kull?

Når jeg i tilleg går med planer om anskaffelse av rasehund? Og om hun skulle ha hatt valper, så hadde de kommet akkurat på den tida vi skal flytte. Så uansett hvordan man vrir og vender på det, Misty, kommer nok aldri til å få bli mor. Så dum i huet er jeg ikke. Tror dere jeg unner andre mennesker skile problemer som jeg har hatt med Misty? Å vurdere avlivning av sin beste venn, som bare er over året? Det er ikke gøy.

Så nei, uansett hva dere tror, Misty kommer nok aldri til å få valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke råd til noen veterinær ennå, så er lite å gjøre. Har snakket med foreldrene mine om dette, og sagt de får stå for alle utgifter ang evnt valpekull.

Hehehe, måtte flire litt da jeg skumleste inlgennene deres..

Tror dere virkelig jeg er så dum, at jeg lar Mistty, med så store atferds problemer få et valpe kull?

Når jeg i tilleg går med planer om anskaffelse av rasehund? Og om hun skulle ha hatt valper, så hadde de kommet akkurat på den tida vi skal flytte. Så uansett hvordan man vrir og vender på det, Misty, kommer nok aldri til å få bli mor. Så dum i huet er jeg ikke. Tror dere jeg unner andre mennesker skile problemer som jeg har hatt med Misty? Å vurdere avlivning av sin beste venn, som bare er over året? Det er ikke gøy.

Så nei, uansett hva dere tror, Misty kommer nok aldri til å få valper.

Så ja, det er ikke så rart at folk antar at du muligens kommer til å ha valpekullet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...