Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottizene mine (bilder)


Red Merle

Recommended Posts

Nå har jeg stor kosa meg med kamerat til pappa. Endelig får jeg ta så mange bilder jeg vil av rottene, uten å måtte smiske med han :)

Jeg må inrømme at jeg begynne rå få grepet på dette med fotografering av rotter :P

Jeg begynner med de eldste :P

300720052348016LA3Qa1u2ccf.jpg

Gode gamle Nayad, som nå er 1 år og 9 mnd . Gamle jenta mi, fortsatt hyper og spretten. Hun har blitt feit også, nå veier hun ca 400 gram og er en stoor dame.

30072005233829DJ9752K9Kxru.jpg

Gode gamle Monita, hun begynner virkeli å dra på åra nå. Selv om hun er yngre enn Nayad, merkes det at hun begynner å bli gammel. Men hun er fortsatt frisk og rask. Nå er hun 1 år og 8 mnd gammel.

30072005232028LjPkYSh5K394.jpg

Også har vi keira'en min. Hun begynne rå bli gammel hun også gitt. Hun er nå 1 år og 7 mnd . Men hun er frisk og rask. Hun gikk veldi ned i vekt mens hun hadde kullet sitt, men nå har hun heldigvi lagt på seg igjenn.( denne gangen kan det umulig være unger inni der, så mye som hun eter, tror jeg ikke det blir plass hehe

30072005233336OoRtnAO6Wd8A.jpg

Ja, også har vi Bølla dorris. Hun er hele 1 år alt !!! Hun gjorde an kjempe bra innsats da hun hjalp mammaKeira med alle babyene. Hun fikk til og med melk ! :P

30072005224421tEwhWsh87l8J.jpg

Apache jenta. 1 år allerede. Hun nyter sommer dagene men mamma Keira og søsteren Dorris og Ashlin(Eowyn)

31072005000233N44c2nmyT7PY.jpg

velse Switch, eller Switchy som hun av og til kalles. Hun har fått dilla på salte keks, hehe. Hun er allerede 5 mnd gammel!! men hun er litt små nervøs av natur. Og gjemmer seg dermed med en gang dte kommer besøk. Hun er litt sjenert

300720052216212L5a6xYh5t2a.jpg

Trinity, det motsatte av sin søster Switch. 5mnd allerede ! Hun er utadvent og hyper. Hun liker også å bli tatta bilder av. Her poserer hun , og viser seg far sin vakreste side

30072005230824xmug8QG7dd36.jpg

Og her har vi Tess(Jennyfer), ung og vakker. Hun er 9 uker gammel, i sin fawn fargede krølle pels. Jeg må si jeg er litt stolt av å ha en rotte med så stili farge

300720052258018cbaL73NWiYw.jpg

Ja, og her er Mike... Eller måne rotta son hun kalles innimellom. Hun er hele 9 uker alt! Jeg har tenkt på å kalle henne for Luna eller noe sånt...Luna betyr jo Måne.. og det passer jo bar til en rotte son har både måne og ser ut son at kommer fra månen

30072005235535BD25j2Ox5P2t.jpg

Og her er yngst mann, på 8 uker... Ashlin... Eller Eowyn da, som er hennes ordentlige navn, på stamtavla. Hun er litt ute av fokus på bildet da... Hun likner veldig på pappaZhiller av utseende. Lyse agoti som mørkner fra til snuten, foruten om at hun har bliss da .

31072005002136Q7s8u8FPIxDw.jpg

Kremt, å ta bilde av hele flokken på en stol var ikke lett.

det mangler noen bilder av de nyeste rottene, men det kommer seg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri så fine dem var!! Likte spesielt godt Ashlin! Søtnos :)

Nå fikk jeg enda mer lyst på rotte!

Går det greit å ha så mange rotter? blir det ikke veldig mye arbeid å sosialisere/temme dem alle sammen? og så sette av tid til hver av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk. de er ikke så ekle og skumle som folk skal ha det til:) Men det er jo forskjell på kloakk rotter og tamrotter.

Aslin pleier ofte å Bli kalt for Lil'Raksha da :) Vet ikke hvorfor men, hehe. Kjært barn har mange navn :P

De hilser tilbake til Pellegutten :P

Silje : Rotetr er flokk dyr så de trives kjempe bra i flokk. Men flokken må ikke blir for stor. jeg har satt 13 som max tall. Jeg vil ikke anbefale noen som ikke ha hatt rotter før å ha så stor flokk som det jeg har.

Men flokken min går greit sammen.

Jeg har aldri slitt med å få rottene mine tamme. I og med at de fleste er født he rhos meg, har de kjent meg siden de var små.

Men alle nykommere ( rotter som er kjøpt og ikke først her) bor altid i et eget bur til de er håndtamme og til jeg har blitt ordentlig kjnt med den (de).

Det er ofte greit å ha to rotter sånn i begynnelsen hvis man ikke har hatt rotter før.

Vanligvis bruker jeg 1 time av dagen til å kose med dem å la de få løpe fritt. + at i tilleg får de jo masse ekstra oppmerksomhet og blir koste med sånn foreksempel hvis jeg ser på tv.

Rotter er vildig fine selvskaps dyr, for de er ikke så (sorry til dere med hamstere, det e rikke vondt ment) dumme som en hamster og de er mye mer interligente . De er kontakt søkende og sosiale. Nesten det perfekte kjeledyr for dem som ønsker et våkent og interligent kjeledyr .

hehe, ble kanskje litt mye.. Men det er like greit å ta hele regla når jeg først er i gang:) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var veldig gøy å få litt informasjonom rotter jeg :)

Har alltid hatt lyst på rotter, men har nok som deg tenkt at det er mer enn nok med to til å begynne med :P

Jeg har hørt at det er smartest å ha to, fordi de som du sier er flokkdyr, og trives ikke så bra alene... bør jeg derfor skaffe med to hvis jeg vilha rotte?

Fins det oppdrettere av rotter (virker som om du er.. eller tar jeg feil?)

Jeg har ikke såå lyst å kjøpe dyr på den lokale dyrebutikken jeg.. føler meg tryggere som første gang kjøper å ha kontakt med ensom har mye informasjon og kunnskaper på feltet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåååå.. så søte!

Passer rottene jeg eide før nå. Måtte gi de bort fordi broren min reagerte på de og fam tålte ikke lukten.. sukk!

Men jeg skjenner de som har de da.. Nå har jeg passet de i 14 dager... snufs...de skal hjem på søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at du synes det er gøy med info da . hehe.

Jeg har en hjemme side ( http://www.alvrinas.tk) men den er ikke helt fredig enda.

Jeg, det er grunnen til at du bør satrete med to :wink:

Det posetive er at den som er mest tillitsfull lokker den mer tilbakeholdene rotta til å bli tillitsfull. + at når man har to så er det mindre sannsynelighet for at den kjeder seg og begynne rå gange på buret eller begynne rå bite folk( detet kan det gjøre uansett om den er alene eller sammen emd andre rotter, da er de ofte belastet med arvelige atferds problemer).

Virker jeg som en oppdretter? Hehe, da må jeg skuffe deg, for det er jeg nok ikke. Riktig nok har det blitt født endel kull her hoss meg, men det har for det meste vært tyvparringer ( skjer fort, tro meg).

Men jeg har planer om å bli det an gang jeg har tid,penger og plass og bor for meg selv.

Så jeg forbreder meg, jeg vil ikke begynne å avle før jeg er helt sikker :P

Men det finnes mange oppdrettere, desverre mange usæriøse. Det ebste er å gå inn på http://www.tamrotter.com og gå inn på forumet.

Det er bare å melde seg inn, det er gratis. Gjester kan nemlig ikke skrive på forumet. Der kan du spørre etter oppdrettere, ofte er de som driver oppdrett pålogget , så du får nok raske svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at du synes det er gøy med info da . hehe.

Jeg har en hjemme side ( http://www.alvrinas.tk) men den er ikke helt fredig enda.

Jeg, det er grunnen til at du bør satrete med to :wink:  

Det posetive er at den som er mest tillitsfull lokker den mer tilbakeholdene rotta til å bli tillitsfull. + at når man har to så er det mindre sannsynelighet for at den kjeder seg og begynne rå gange på buret eller begynne rå bite folk( detet kan det gjøre uansett om den er alene eller sammen emd andre rotter, da er de ofte belastet med arvelige atferds problemer).

Virker jeg som en oppdretter? Hehe, da må jeg skuffe deg, for det er jeg nok ikke. Riktig nok har det blitt født endel kull her hoss meg, men det har for det meste vært tyvparringer ( skjer fort, tro meg).

Men jeg har planer om å bli det an gang jeg har tid,penger og plass og bor for meg selv.

Så jeg forbreder meg, jeg vil ikke begynne å avle før jeg er helt sikker :P

Men det finnes mange oppdrettere, desverre mange usæriøse. Det ebste er å gå inn på http://www.tamrotter.com og gå inn på forumet.

Det er bare å melde seg inn, det er gratis. Gjester kan nemlig ikke skrive på forumet. Der kan du spørre etter oppdrettere, ofte er de som driver oppdrett pålogget , så du får nok raske svar. :)

Jeg var medlem der før... Men sluttet litt når jeg ikke hadde rotter lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg lege til litt om rotter jeg også da.

Jeg har Lusifhus på 2 1/2 år

Mina Og Charlotte på ca. 1år, også er det Elida og Søtno på 1 1/2 år.

Lusifhus er onkelen til de fire jentene mine, og Elida og Søtno er søskenbarn til Mina og Charlotte. Charlotte er oppkalt etter meg da.

Lusofhus go gutten min som jeg ofte sier :cry: , før ofte hilse på jentene han er så dom at han parer ikke med dem en gang.

For de som lurer:

Folk sier at en rotte skal ha 1time kos per dag.

Det går fint og sette sammen floker men la rottene bli kjent med hverandre på dagtid mens du følger med.

Og forresten var det ikke ei her som sa det at rotter er smartere en hamster og de er jeg enig i =D> =D> Jeg har hatt 3hamster de var bare til og kose med, mens rottene kan du lere og hoppe hinder og gjøre kunster og de lerer fort og adlyde navne sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...