Gå til innhold
Hundesonen.no

Kostnad

Teddy2007

Recommended Posts

Blir vanskelig å sette opp egentlig, fordi av utstyr så kjøper jeg ikke det ofte, men "mye" når jeg først kjøper. Og kjøper jeg noe i mnd så er det billig-halsbånd (jada, flink til å gå på salg).

Fòrsekken holder vel i hvertfall to mnd, så da blir det ikke mer enn 300- 400 kr i mnd der. (og det jeg har i maten varer i flere mnd og koster vel rundt 50 lappen. så si 500 kr om vi fordeler utstyret jeg kjøper ut på alle mnd. Og dette er beregnet med to hunder. Veterinær kommer utenom igjen.

Så mye er det egentlig ikke.

EDIT. må nok rette opp litt, for fòrsekken varen nok en mnd lenger eller noe. Vi kjøper da ikke forsekk så ofte vi, så da er det litt mindre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent 350 kr i mnd som faste kostnad.

Utstyr kjøpes når det trengs, men det er sjeldent. En ting varer somregel ganske lenge her i huset. Og veterinæren vet man jo aldri når man må til, men det kan kun være en helsekontroll i året til 400 kr, og ellers aldri noe mer, eller være uheldig om må punge ut flere tusen pga sykdom. Heldigvis har vi ingen problemer foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt tør man vel ikke å regne på? Bare i veterinærutgifter siden juni har jeg vel brukt rundt 13 000 kroner... Men slike summer hører med til sjeldenheten. Og summen på utstyr jeg har anskaffet i år tør jeg ikke tenke på... Har oppdatert utstyret mitt en god del i år.

Men trur at jeg bruker rundt 1000,- i mnd dersom det ikke er noe ekstra. Fôr og godiser. Utstyr kommer jo av og til, og da går jo summen noe opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, 3 hunder i hus og kjøper vel for til dem annenhver mnd så da blir det en sekk til 3-400,-(husker ikke hva dem koster hehe). annet kjøper vi ikke hvis ikke vi har et stort behov for det. godbiter kjøper vi av og til men kjøper mye så vi har lenge.

Brukte 7000,- hos dyrelegen på tirsdag men det var en operasjon så det dekkes jo inn igjen på forsikringen så det er jo greit. og det gjøres ikke mere en denne ene gangen heller.

Ellers så er det lite utgifter på dem må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fôrsekk varer 1,5-2 mnd, så da blir det kanskje 230 kr i mnd på fôr. Bæsjeposer koster vel en tier per pakke? Også blir det fort 200 kr på godbiter. Så 450 kroner i måneden i faste utgifter, samt leker og bånd når jeg trenger (evt "trenger") det, også kommer forsikring (1100 i året) og vaksine (ca 300 hvert andre år) i tillegg.

Og uforutsette veterinærutgifter, selvsagt. Selv om man har forsikring så blir det litt egenandel når hunden din plutselig eter opp en kaviartube og må operere den ut igjen etterpå.

Jeg har en snart fire år gammel labradortispe forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På alle tre går det rundt 1000 i mat i mnd, + godbiter, leker, tannsteinprodukter, griseører til rundt 400 i mnd.

I tillegg bruker jeg masse på ustillinger og stevner, å ta hundene med på buss og tog, på vaksiner og helsesjekker osv...

Og så kommer forsikringene på noen tusen i året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsekker går det 2 av i mnd (2 hunder) + 2utstillinger +/- er 600,- (en hund der) Bæsjeposer, godis etc ca 100 i mnd.

1600,-

Også kommer overnatting til stevner, inngang/parkering på stevner,mat til stevner, shopping på stevner :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3 hunder hjemme, og 3 ute på för.

Til de hjemme bruker jeg:

Ca 400 på för i mnd

Ca 400 på för-tilskudd i mnd

Ca 300 på utstyr / godbiter i mnd

Forsikring: (På alle- inkl de som ikke bor hjemme) ca 4000 i året (ca 400 i mnd)

Ca 3000 i året til veterinær undersøkelser, vaksiner, helseundersøkelser (eller ca 350 kr/ mnd)

De jeg har ute på för:

Ca 400 kr mnd på för tilskudd.

Utstillinger: Ca 1500 i mnd- pluss kjøring/ opphold

Vetrinærutgifter/ helsetester: Ca 3000 i året (ca 350 i mnd)

Tilsammen blir dette ca 4100 i mnd +/-

I tilegg kommer engangs vetrinær undersøkelser (slik som HD røntging pålydende kr 1000 pr snute), uforutsette vetrinærbesøk + + i tillegg.

Tror jeg må starte å føre regnskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... jeg vil ikke regne på det en gang jeg.... En ting er sikkert, det går i dundrende underskudd :lol: Bruker nok som Yodel ca 4000 i mnd +/- når alt er tatt med.....

*så tenker man på no helt annet*

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det tør jeg nesten ikke regne på... Går ikke så mye i for her syns jeg så lenge jeg slipper unna allergiforet. Så enn 300 kr mnd i for totalt, tja et par pakker med frolic pr mnd så er man opp i 400 rundt regna. De får tyggeting og leker til stadighet, men det er slik jeg kjøper i stort. Denne mnd har vært dyr på minsta siden hun har fått ny dyr sele, og trekt tann og greier. Aro går på medisiner så der går det vel en tja 300 kr mnd i tillegg. Så kommer forsikring og de utallige veterinærbesøkene syk hund medfører. Noen ting er det best å ikke regne på. 7

Det går helt klart mer til gobiter og sånt om jeg trener aktivt eller går på kurs. Men akkurat nå er det ganske rolig, valpefor funker fint til gobitsøk til begge to og frolic er "billig" og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...