Gå til innhold
Hundesonen.no

SKÅNE SPESIAL


Calina

Recommended Posts

Ja...nå er det pakking og styring imorgen,og så er vi avgårde fredag morgen...*grøss*

Skåne spesialen er en av de største utstillingene i Sverige for dobermann i året,og jeg lurer på hva jeg har begitt meg ut på..

Men - uansett hva, så skal jeg snooopeee!!!! hihihi - kilovis med snop billig - jatakk! :) :roll: :oops:

-krysse fingre og tær for oss alle nå da...-lørdag morgen er det "point of no return"..hihih

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LYKKE til!! Det går nok bra skal du se! Odin er hvertfall den en av de flotteste dobermennene jeg har sett! (med utrolige vinkler!!)

Med 100 påmeldte, så får vi se da...gode vinkler har han,ja...men han karper ryggen når han ikke vil mere,og er tynn i pels pga røyting.

MEN - det er god erfaring å ta med seg til vi skal til Praha om 1 mnd.

:)

*gruesegendamere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 100 påmeldte, så får vi se da...gode vinkler har han,ja...men han karper ryggen når han ikke vil mere,og er tynn i pels pga røyting.

MEN - det er god erfaring å ta med seg til vi skal til Praha om 1 mnd.

:)

*gruesegendamere*

Ingenting å grue seg for, du får som du sier selv ta det som entrening.. (trorhan kommer til å gjøre det bra uansett jeg :D )

Skal du stille ham i Praha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til Slovakia 2 -6 september for å stille,ja... :) -nabobyen er Praha.

Dette er den største og mest prestigefyllte rasespesialen for dobermann,og det er i år 450 påmeldte hunder til nå, med 5 dommere som dømmer i 8 forskjellige ringer.

[-o<

Noen som sa kaos ??? hihi.... :wink::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til Slovakia 2 -6 september for å stille,ja... :)  -nabobyen er Praha.

Dette er den største og mest prestigefyllte rasespesialen for dobermann,og det er i år 450 påmeldte hunder til nå, med 5 dommere som dømmer i 8 forskjellige ringer.

[-o<  

Noen som sa kaos ??? hihi.... :wink:  :D

Oi dæsken!! Så vanvittig kult!! 450 påmeldte hunder, og jeg som syter når det er 40 påmeldte sheltier på NKK utstillinger :D hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi dæsken!! Så vanvittig kult!! 450 påmeldte hunder, og jeg som syter når det er 40 påmeldte sheltier på NKK utstillinger :D hehe :D

hehe...ja...-det blir nok ikke helt det samme som NKK sine utstillinger,nei..! Og enda er det to dager til fristen går ut,så det blir nok nærmere 500 kjenner man folk rett...-alt skal gjøres i siste liten... :wink:

Jeg gleder meg vanvittig mye til å se alle de hundene man ellers kun ser på bilder! samtidig holder jeg på å tisse i buksen når jeg tenker på at min lille mongo skal delta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...ja...-det blir nok ikke helt det samme som NKK sine utstillinger,nei..! Og enda er det to dager til fristen går ut,så det blir nok nærmere 500 kjenner man folk rett...-alt skal gjøres i siste liten... :wink:

Jeg gleder meg vanvittig mye til å se alle de hundene man ellers kun ser på bilder! samtidig holder jeg på å tisse i buksen når jeg tenker på at min lille mongo skal delta..

Ja typisk det, de fleste venter til fristen er omtrent gått ut før de melder seg på :D

Husk kamera når du skal dit!! Jeg vil veldig gjerne se bilder av dette!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så....-da var det vel overstått..hihih

Fysj i svarte negeren så det regnet der nede!! Vi kom kl 0800 etter å ha kjørt hele natten, med tre hunder som skulle stilles bak i bilen,og kryssa fingre og tær for at de i det hele tatt ville gå ut av bilen..

Odin var førstemann ut av våre hunder, som nr 11 i sin klasse - 1 rød sløyfe og vi var videre til kk i youth - der havna vi på en pen 3 plass med vårt første CK !!!! :):D:D

I Bhkl kom vi uplasset, fordi kjære matmor måtte løpe i ringen med ham selv...Glenn Are fikk CK på sin egen hannhund,og siden ingen har klonet ham ennå, skulle vi inn samtidig. Odin løper som en drøm med meg, men å stå pent? Føsj, nei! Da skal beina stokkes,og det skal susses og sittes...

Dommeren lo og sendte oss ut med et smil... :oops:

Men strålende kritikk fikk vi! :P

Så nå er det øving på å stille ham opp selv før IDC om 2 og en halv uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så....-da var det vel overstått..hihih

Fysj i svarte negeren så det regnet der nede!! Vi kom kl 0800 etter å ha kjørt hele natten, med tre hunder som skulle stilles bak i bilen,og kryssa fingre og tær for at de i det hele tatt ville gå ut av bilen..

Odin var førstemann ut av våre hunder, som nr 11 i sin klasse - 1 rød sløyfe og vi var videre til kk i youth - der havna vi på en pen 3 plass med vårt første CK !!!! :):D:P

I Bhkl kom vi uplasset, fordi kjære matmor måtte løpe i ringen med ham selv...Glenn Are fikk CK på sin egen hannhund,og siden ingen har klonet ham ennå, skulle vi inn samtidig. Odin løper som en drøm med meg, men å stå pent? Føsj, nei! Da skal beina stokkes,og det skal susses og sittes...

Dommeren lo og sendte oss ut med et smil... :oops:

Men strålende kritikk fikk vi! :P

Så nå er det øving på å stille ham opp selv før IDC om 2 og en halv uke..

SÅ bra!!! Gratulerer så mye!! neste gang tar dere hele dritten! (danker ut alle 500, hehe :D)

Det var det jeg sa, det kom til å gå så bra så!!

Skriv inn kritikken da, er så nysgjerrig på hva dommeren mente om Odin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gliser* ja, jeg er godt fornøyd! Ikke alle som får CK på første utstilling...hihih...

Her kommer dommerens ord..jeg siterer kun direkte på engelsk - det forstår vel alle..?

15 months medium size medium strong male with good lines. Long good head with paralell lines.

Dark eyes for a brown dog ( hu var syyykt nøye på øya til bikkjene - flere som røk ut pga for lyse øyne)

Needs a bit more hair around eyes.Teeth checked ok. Under jaw could be stronger. good neck. Good topline in movement, but not all the time when standing. (noen som sa mongo..??)

Exellent forechest and dept of chest. Balanced angulated.

Very good mover. good caracter.

:):D:D:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommer var forresten Marja-Leena Sjøblom fra Finland.

Og guuuud hu tok seg god tid ! I det plaskende regnet som var, så var det ikke få ganger jeg tenkte "få rævva i giiiir!"... :wink: -hu hadde i det minste paraply...hihih

Ene broren til Odin var der forresten og! Kamper de Rizzi. :) Han linget veldig på Odin i oppførsel, men ikke i utseende. Odin slo ham og..hihih...

*litt skadefro*... :wink:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommer var forresten Marja-Leena Sjøblom fra Finland.

Og guuuud hu tok seg god tid ! I det plaskende regnet som var, så var det ikke få ganger jeg tenkte "få rævva i giiiir!"... :wink: -hu hadde i det minste paraply...hihih

Ene broren til Odin var der forresten og! Kamper de Rizzi. :) Han linget veldig på Odin i oppførsel, men ikke i utseende. Odin slo ham og..hihih...

*litt skadefro*... :wink:;)

Syns det er gøy å slå kullsøsken jeg, da vet du hvertfall at du har valgt rette hunden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...