Gå til innhold
Hundesonen.no

SKÅNE SPESIAL


Calina

Recommended Posts

*gliser* ja, jeg er godt fornøyd! Ikke alle som får CK på første utstilling...hihih...

Her kommer dommerens ord..jeg siterer kun direkte på engelsk - det forstår vel alle..?

15 months medium size medium strong male with good lines. Long good head with paralell lines.

Dark eyes for a brown dog ( hu var syyykt nøye på øya til bikkjene - flere som røk ut pga for lyse øyne)

Needs a bit more hair around eyes.Teeth checked ok. Under jaw could be stronger. good neck. Good topline in movement, but not all the time when standing. (noen som sa mongo..??)

Exellent forechest and dept of chest. Balanced angulated.

Very good mover. good caracter.

:);););););)

det var jo en dritbra kritikk det da, gratulere så mye.

Bamse (hannhunden som vi har solgt til min samboers bror sin dame) ble stilt på Bjerke og han fikk visst nokk HP, det er hanns første HP, vet ikke hva mere hann fikk men det hadde visst nokk gått bra(bortsett fra når de skulle gå i ringen for da bare snuste han i bakken). får sikkert mere opplysninger i morgen for da kommer de hjem(og jeg skal se den kritikken 8) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er gøy å slå kullsøsken jeg, da vet du hvertfall at du har valgt rette hunden :)

Jupp!! ;) Ringte til oppdretter etter vi var ferdig,og han hadde først nå sett et av de nyere bildene av Odin,og skrøt masse. han har hvertfall tro på ham til IDC...men vi får se da..hihih...*huff*..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo en dritbra kritikk det da, gratulere så mye.

Bamse (hannhunden som vi har solgt til min samboers bror sin dame) ble stilt på Bjerke og han fikk visst nokk HP, det er hanns første HP, vet ikke hva mere hann fikk men det hadde visst nokk gått bra(bortsett fra når de skulle gå i ringen for da bare snuste han i bakken). får sikkert mere opplysninger i morgen for da kommer de hjem(og jeg skal se den kritikken 8) )

takker. ! :) -dommer likte ham svært godt hvertfall - Glenn Are (som stilte ham)sa hu hadde skrytt mye,men det skjedde så masse at han husker ikke alt hu sa..

I sverige gir de visstnok ikke både HP og CK på samme hund - om hunden er god nok til CK får den "kun" det...helt ok for meg, det! ;):wink:

Blir spennende å lese kritikken på din, da!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, en kort oppsumering på hva CK og HP betyr kanskje? :? Føler meg Litt uvitendse nå :oops: :oops: Men høres jo ut som det var bra da, pga kritikken og alle de andre som har gratulert deg liksom :wink:

HP=heders Premie

CK= certifikat kvalitet eller var det champion kvalitet :? en av delene er det no tror det er det første. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, en kort oppsumering på hva CK og HP betyr kanskje? :? Føler meg Litt uvitendse nå :oops: :oops: Men høres jo ut som det var bra da, pga kritikken og alle de andre som har gratulert deg liksom :wink:

ikkeno dumt å lure! :wink::) CK betyr Certifikat Kvalitet, og HP er hederspremie.

CK gir man til hunder som enten er for unge til å bli champion,eller som ikke har "lov" til å bli champion, f.eks i de landene hvor man krever brukstittel før man kan bli utstillingschampion.

Får man et CK eller en HP, så betyr det og at unghundene som får det, er gode nok til å konkurrere med de voksne hundene. Mangår videre til runde to, for å si det slik. :wink:

Noen andre kan sikkert forklare deg det bedre enn dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikkeno dumt å lure! :wink:;) CK betyr Certifikat Kvalitet, og HP er hederspremie.

CK gir man til hunder som enten er for unge til å bli champion,eller som ikke har "lov" til å bli champion, f.eks i de landene hvor man krever brukstittel før man kan bli utstillingschampion.

Får man et CK eller en HP, så betyr det og at unghundene som får det, er gode nok til å konkurrere med de voksne hundene. Mangår videre til runde to, for å si det slik. :wink:

Noen andre kan sikkert forklare deg det bedre enn dette...

Takk takk takk :wink: Skjønte jo at det var noe Bra liksom, men ville spørre om hva det betydde ;) Nå fikk jeg vite det, og det betydde jo noe bra og, regna liksom ikke helt med at folka gratulerte på den måten de gjorde hvis man liksom fikk en Dårlig kritikk, da hadde de jo heller støtta opp på en annen måte om du skjønner? Nå går jeg helt i spinn med alle trykkleifene altså! :) Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må korrigere litt her jeg :)

Certifikat (cert) blir gitt til vinneren av vinnerklassen (1VK) (unghunder og junior hunder må ha HP for å komme til vinnerklassen)

CK er certifikat kavlitet.. det vil da si, at denne hunden er bra nok til å kunne ta et cert, men på denne utstillingen var det en hund som var bedre...

Hunder som er for unge til å bli champion kan få cert alikevel... Det er derfor mange drar land og strand for å sanke cert... (en sheltie jeg vet om fikk 26 cert før den ble 2 år...)

En liten ekstra notis :

Dommeren kan velge å holde certet tilbake hvis det ikke er hunder som er bra nok. Så det er ikke automatisk slik at 1VK får cert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må korrigere litt her jeg :)

Certifikat (cert) blir gitt til vinneren av vinnerklassen (1VK) (unghunder og junior hunder må ha HP for å komme til vinnerklassen)

CK er certifikat kavlitet.. det vil da si, at denne hunden er bra nok til å kunne ta et cert, men på denne utstillingen var det en hund som var bedre...

Hunder som er for unge til å bli champion kan få cert alikevel... Det er derfor mange drar land og strand for å sanke cert... (en sheltie jeg vet om fikk 26 cert før den ble 2 år...)

En liten ekstra notis :

Dommeren kan velge å holde certet tilbake hvis det ikke er hunder som er bra nok. Så det er ikke automatisk slik at 1VK får cert ;)

Odin fikk ikke HP på denne utstillingen. Jeg fikk vite av en jeg kjenner (fordi jeg lurte på hvor min lilla var siden jeg fikk CK), at i sverige velger dommeren,om denne vil gi HP eller CK - CK er bedre enn HP - som du har sagt, kun gitt til 1V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sikkert svenske regler... er ikke helt stø på dem :)

Bra resultat fikk han nå uansett ;)

Jah - ikke vet jeg...-jeg skjønte heller ikkenoe - jeg tok bare imot,og¨så husket jeg at Falk alltid har fått HP når han så har fått CK,og lurte på hvor MIN lilla var..hihih....-jeg måtte jo ha med meg alt... :roll: ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...