Gå til innhold
Hundesonen.no

SKÅNE SPESIAL

Calina

Recommended Posts

Ja...nå er det pakking og styring imorgen,og så er vi avgårde fredag morgen...*grøss*

Skåne spesialen er en av de største utstillingene i Sverige for dobermann i året,og jeg lurer på hva jeg har begitt meg ut på..

Men - uansett hva, så skal jeg snooopeee!!!! hihihi - kilovis med snop billig - jatakk! :) :roll: :oops:

-krysse fingre og tær for oss alle nå da...-lørdag morgen er det "point of no return"..hihih

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LYKKE til!! Det går nok bra skal du se! Odin er hvertfall den en av de flotteste dobermennene jeg har sett! (med utrolige vinkler!!)

Med 100 påmeldte, så får vi se da...gode vinkler har han,ja...men han karper ryggen når han ikke vil mere,og er tynn i pels pga røyting.

MEN - det er god erfaring å ta med seg til vi skal til Praha om 1 mnd.

:)

*gruesegendamere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 100 påmeldte, så får vi se da...gode vinkler har han,ja...men han karper ryggen når han ikke vil mere,og er tynn i pels pga røyting.

MEN - det er god erfaring å ta med seg til vi skal til Praha om 1 mnd.

:)

*gruesegendamere*

Ingenting å grue seg for, du får som du sier selv ta det som entrening.. (trorhan kommer til å gjøre det bra uansett jeg :D )

Skal du stille ham i Praha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til Slovakia 2 -6 september for å stille,ja... :) -nabobyen er Praha.

Dette er den største og mest prestigefyllte rasespesialen for dobermann,og det er i år 450 påmeldte hunder til nå, med 5 dommere som dømmer i 8 forskjellige ringer.

[-o<

Noen som sa kaos ??? hihi.... :wink::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser til Slovakia 2 -6 september for å stille,ja... :)  -nabobyen er Praha.

Dette er den største og mest prestigefyllte rasespesialen for dobermann,og det er i år 450 påmeldte hunder til nå, med 5 dommere som dømmer i 8 forskjellige ringer.

[-o<  

Noen som sa kaos ??? hihi.... :wink:  :D

Oi dæsken!! Så vanvittig kult!! 450 påmeldte hunder, og jeg som syter når det er 40 påmeldte sheltier på NKK utstillinger :D hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi dæsken!! Så vanvittig kult!! 450 påmeldte hunder, og jeg som syter når det er 40 påmeldte sheltier på NKK utstillinger :D hehe :D

hehe...ja...-det blir nok ikke helt det samme som NKK sine utstillinger,nei..! Og enda er det to dager til fristen går ut,så det blir nok nærmere 500 kjenner man folk rett...-alt skal gjøres i siste liten... :wink:

Jeg gleder meg vanvittig mye til å se alle de hundene man ellers kun ser på bilder! samtidig holder jeg på å tisse i buksen når jeg tenker på at min lille mongo skal delta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe...ja...-det blir nok ikke helt det samme som NKK sine utstillinger,nei..! Og enda er det to dager til fristen går ut,så det blir nok nærmere 500 kjenner man folk rett...-alt skal gjøres i siste liten... :wink:

Jeg gleder meg vanvittig mye til å se alle de hundene man ellers kun ser på bilder! samtidig holder jeg på å tisse i buksen når jeg tenker på at min lille mongo skal delta..

Ja typisk det, de fleste venter til fristen er omtrent gått ut før de melder seg på :D

Husk kamera når du skal dit!! Jeg vil veldig gjerne se bilder av dette!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så....-da var det vel overstått..hihih

Fysj i svarte negeren så det regnet der nede!! Vi kom kl 0800 etter å ha kjørt hele natten, med tre hunder som skulle stilles bak i bilen,og kryssa fingre og tær for at de i det hele tatt ville gå ut av bilen..

Odin var førstemann ut av våre hunder, som nr 11 i sin klasse - 1 rød sløyfe og vi var videre til kk i youth - der havna vi på en pen 3 plass med vårt første CK !!!! :):D:D

I Bhkl kom vi uplasset, fordi kjære matmor måtte løpe i ringen med ham selv...Glenn Are fikk CK på sin egen hannhund,og siden ingen har klonet ham ennå, skulle vi inn samtidig. Odin løper som en drøm med meg, men å stå pent? Føsj, nei! Da skal beina stokkes,og det skal susses og sittes...

Dommeren lo og sendte oss ut med et smil... :oops:

Men strålende kritikk fikk vi! :P

Så nå er det øving på å stille ham opp selv før IDC om 2 og en halv uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så....-da var det vel overstått..hihih

Fysj i svarte negeren så det regnet der nede!! Vi kom kl 0800 etter å ha kjørt hele natten, med tre hunder som skulle stilles bak i bilen,og kryssa fingre og tær for at de i det hele tatt ville gå ut av bilen..

Odin var førstemann ut av våre hunder, som nr 11 i sin klasse - 1 rød sløyfe og vi var videre til kk i youth - der havna vi på en pen 3 plass med vårt første CK !!!! :):D:P

I Bhkl kom vi uplasset, fordi kjære matmor måtte løpe i ringen med ham selv...Glenn Are fikk CK på sin egen hannhund,og siden ingen har klonet ham ennå, skulle vi inn samtidig. Odin løper som en drøm med meg, men å stå pent? Føsj, nei! Da skal beina stokkes,og det skal susses og sittes...

Dommeren lo og sendte oss ut med et smil... :oops:

Men strålende kritikk fikk vi! :P

Så nå er det øving på å stille ham opp selv før IDC om 2 og en halv uke..

SÅ bra!!! Gratulerer så mye!! neste gang tar dere hele dritten! (danker ut alle 500, hehe :D)

Det var det jeg sa, det kom til å gå så bra så!!

Skriv inn kritikken da, er så nysgjerrig på hva dommeren mente om Odin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gliser* ja, jeg er godt fornøyd! Ikke alle som får CK på første utstilling...hihih...

Her kommer dommerens ord..jeg siterer kun direkte på engelsk - det forstår vel alle..?

15 months medium size medium strong male with good lines. Long good head with paralell lines.

Dark eyes for a brown dog ( hu var syyykt nøye på øya til bikkjene - flere som røk ut pga for lyse øyne)

Needs a bit more hair around eyes.Teeth checked ok. Under jaw could be stronger. good neck. Good topline in movement, but not all the time when standing. (noen som sa mongo..??)

Exellent forechest and dept of chest. Balanced angulated.

Very good mover. good caracter.

:):D:D:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommer var forresten Marja-Leena Sjøblom fra Finland.

Og guuuud hu tok seg god tid ! I det plaskende regnet som var, så var det ikke få ganger jeg tenkte "få rævva i giiiir!"... :wink: -hu hadde i det minste paraply...hihih

Ene broren til Odin var der forresten og! Kamper de Rizzi. :) Han linget veldig på Odin i oppførsel, men ikke i utseende. Odin slo ham og..hihih...

*litt skadefro*... :wink:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommer var forresten Marja-Leena Sjøblom fra Finland.

Og guuuud hu tok seg god tid ! I det plaskende regnet som var, så var det ikke få ganger jeg tenkte "få rævva i giiiir!"... :wink: -hu hadde i det minste paraply...hihih

Ene broren til Odin var der forresten og! Kamper de Rizzi. :) Han linget veldig på Odin i oppførsel, men ikke i utseende. Odin slo ham og..hihih...

*litt skadefro*... :wink:;)

Syns det er gøy å slå kullsøsken jeg, da vet du hvertfall at du har valgt rette hunden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...