Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingstrening


IM

Recommended Posts

Prøver her å lære Willy å stille seg opp selv. Lever da i troen på at alt hunden gjør av seg selv sitter mye bedre enn om jeg skal legge hand på han og korrigere han riktig veien.

Noen som har klikket frem "utslillingspositur"? Altså å stå med vekt på frembeina og med bakbeina i riktig vinkel, hode høyt og halen løftet?

Det må jo tas i fler omganger og har begynt å klikke for paralelle bakbein. Men hunden lurer jo skrekkelig når jeg bøyer meg ned for å se bakbeina... da bøyer han seg etter for å se hva jeg ser på... :wub:

Får liksom ikke klikket for paralelle bakbein når han vrir seg hele tiden... ;)

Kan jo se for deg meg med rumpa i været og hodet ned, og flytter på bikkja, stopper, flytter på bikkja, stopper osv... hehe

Noen tips?

Prøvd å få hjelp av samboer, men når jeg klikker så går bikkja til meg for å få godbit, selv om sambo står med den... ;)

Vet ikke om jeg klarer å forklare samboer hva han skal klikke for, og TVILER på at han klarer å klikke i rett øyeblikk uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du "klikkertrening for utstillingshunden" av Pryor? Der står det steg for steg hvordan du klikker fram utstillingspositur. Jeg har foreløpig bare lest boka, venter på inspirasjon til å begynne å jobbe med saken :lol: . Men poenget er, så vidt jeg forstår, at du skal klikke når hunden tilfeldigvis står riktig med beina helt av seg selv. Du må selvfølgelig ta en ting av gangen som du selv sier. Når hunden har forstått hvordan du vil at han skal stå med beina, kan du begynne å klikke når både beina og halen er riktig, f.eks.

(Håper du får bedre svar fra noen som har erfaring med dette, det vil jeg gjerne lese også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest boka ja, og er den jeg prøver å følge litt.... men er bittelitt vrient å se bakbeina på bikkja når han hele tiden følger etter lomma med godbiter! :D

Får vel bare finne meg noen å trene med... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...