Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva står det på hundens IDbrikke?


MariJ

Recommended Posts

Nå bruker jeg nesten aldri halsbånd på zeta lenger, men før hadde jeg halsbånd med brikke der det stod at hunden var chipet,kontakt veterinær forann, og telefonnummer bak.. Ser ingen grunn til å ha navnet til hunden inngravert på brikken. Har man telefonnummer er jo det alt man trenger for å få tak i eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på våres står det chippmerket(fått av vetten når dem ble chippet) på den ene og tlf på den andre, det burde strengt talt holde lenge.

Og klirringen er jo genial for da hører vi hvor de er når de går løs i skogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang det med stjeling, så er jeg faktisk ikke så redd for det. Har sikkert noe med hvor jeg bor og at jeg ikke har hørt om tilfeller av det her.

Heller ikke jeg, jeg tror at dersom noen hadde stjålet Tia, så hadde de fort levert henne tilbake (som Knott :) ). Nei, men det er ikke mye tyveri her, har faktisk aldri hørt om noe, da hadde jeg hørt om det. Og jeg tror ikke navnet på hunden har så særlig mye å si på om de stjeler hunden eller ikke. Dersom de virkelig ser en fin hund de vil stjele, så tar de den uansett, og lærer den heller et nytt navn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt er jo at jeg alltid tar av halsbåndet når dem er løs :rolleyes:

Etter at jeg har sett to hunder sette seg fast i halsbånd, og en nabo fikk knekt nakken på bikkjen tar jeg det alltid av da hundene mine løper litt hardt i skogen og biter gjerne i hverandres halsbånd.

Så jeg stoler på Chipen (sjekker hver gang jeg er oss vet at den fungerer) og Blaze er øretatovert i tillegg.

Edit:

Jeg hadde ID merke på bringkobbelet til Blaze, der sto hennes navn og mitt mob.nr. Men etter at Blaze satt seg fast i ringen så tok jeg den av...

Helt enig. Jeg bruker aldri halsbånd når hunden er løs. Jeg bruker dermed markeringsbånd ( sånt tynt i orange, som ryker om hunden setter seg fast ). Der står det mobilnr og at hunden er chip merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...