Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeeier, jobbe eller ta ut ferie?


Teddy2007

Recommended Posts

Vi har tatt oss pappa/mamma permisjon når det har kommet valper i hus. Minst en uke, og helst også lengre. I de siste årene har jeg vært student og velsignet med korte dager og hjemmelesing.

I tillegg har vi min samboers bestefar i underetasjen som mer enn gjerne valpesitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mest normalt å anskaffe seg valp når det er ferie ja, eller å kunne ha med seg valpen alle plasser der du skal..

Eg hadde med meg valpen min på skulen i 3 veker før eg fekk ferie.. :)

Jeg lurer på hvordan det gikk å ha med valpen på skolen? Jeg har vurdert dette, da jeg har et krevende studie som gjør at jeg må ha med meg samtlige forelesninger. På døra inn til hallen er det et skilt med hund med kryss på. Selvom jeg har sett hunder på skolen før (i kantina tilogmed) så er jeg av den litt sjenerte typen, og ønsker ikke å bli bortvist fra forelesninger, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan det gikk å ha med valpen på skolen? Jeg har vurdert dette, da jeg har et krevende studie som gjør at jeg må ha med meg samtlige forelesninger. På døra inn til hallen er det et skilt med hund med kryss på. Selvom jeg har sett hunder på skolen før (i kantina tilogmed) så er jeg av den litt sjenerte typen, og ønsker ikke å bli bortvist fra forelesninger, hehe.

Det gjekk heilt fint. No går eg på ein jordbruksskule, og der har di hundelinje med kennel, så er ikkje så stort problem der som på andre skuler kan eg tenke meg.. Men ho var ikkje akkurat kjempe fornøyd med å stå i bur, når me hadde timer og sånn. Men ho godtok det til slutt :D Hadde ho i klasserommet og ikkje i kennelen. Ho var for liten til å stå åleina i kennelen syns eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk Cane tok jeg ut 2,5 uke ferie i forbindelse med påsken. Så da fikk jeg i overkant av tre uker hjemme sammen med nøstet. Vi tok også fri da vi fikk Varja, husker ikke helt hvor lenge.

Synes det er helt naturlig å ta ut litt av ferien når man får valp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lurt litt på dette.

Da Toya kom til verden tok jeg 1-2 ukers ferie og deretter var hun med x'n min på jobb, lå i bilen og fikk noen tisseturer i løpet av dagen. Deretter var hun hjemme og svigermor kom hjem i lunsjen og luftet henne til hun ble eldre.

Nå er jeg alene og på en normal arbeids dag er Toya hjemme alene 10 timer. Dette synes jeg er for lenge for en valp, uansett om jeg har vært hjemme 2-3 uker. Hvordan løser folk den delen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk valp nå var ferien min allerede oppsatt.

De to første ukene var han med meg på jobb og lå i bur rett bak arbeidsplassen min.

Så hadde jeg to ukers ferie før det bar tilbake på jobb, men siden en av kollegene mine reagerte på han ble det til at noen dager lå han i bilen og ble luftet 2-3 ganger, mens andre dager var han hjemme og ble luftet 2 ganger av naboen.

Nå har jeg to ukers ferie igjen og den skal vi nyte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan det gikk å ha med valpen på skolen? Jeg har vurdert dette, da jeg har et krevende studie som gjør at jeg må ha med meg samtlige forelesninger. På døra inn til hallen er det et skilt med hund med kryss på. Selvom jeg har sett hunder på skolen før (i kantina tilogmed) så er jeg av den litt sjenerte typen, og ønsker ikke å bli bortvist fra forelesninger, hehe.

Du risikerer å bli bortvist ja. Kommer an på om det er noen allergikere som har forelesninger sammen med deg, eller om du støter på noen på vei hit eller dit. Når det er sagt så mener jeg at man faktisk skal respektere et forbudsskilt jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da valpen kom i hus var jeg nettopp ferdig utdannet. Det var vanskelig å få jobb så jeg jobbet ekstravakter på kvelder og i helger sånn at det alltid var noen hjemme med valpen. Utrolig koselig gå gå hjemme med valpen på dagtid, og tror hun var et halvt år da jeg begynte å jobbe vanlig turnus og hun måtte være hjemme alene regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker hardt på hvordan jeg skal få det til når valp kommer i hus her... Jeg jobber og studerer, så det er bare én dag i uka jeg har absolutt helt fri. Regner med at jeg må droppe noen forelesninger (så få som mulig håper jeg), ta meg litt fri fra jobb, og i tillegg spørre familie og venner pent om de kan være barnevakt av og til den første tiden.

Jeg skal riktignok ikke bo alene, så forhåpentligvis er hun jeg skal bo med hjemme en del av tiden jeg er borte.

Det ordner seg nok :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Rex så hadde ingen ferie, men av en eller annen grunn fikk vi dette til å fungere.

Bocca fikk jeg en mnd før jeg sluttet på skolen, og skal ærlig innrømme at jeg ikke var så ofte der da (kun eksamen, og ute-dager). PÅ utedagene ble Bocca med fra første stund. Og på eksamen så var ho alene en time (da hadde vi trent på alene trening i 2-3 uker). Så vi fikk det til på en måte her også. Selvom drømmetidspunktet er akkurat da ferien min begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tre dager fri med valpen, så var hun med på jobb etter det. Prøvde å ha henne i bur på jobb, men siden jeg ikke har en stillesittende jobb ble hun pent nødt til å bli kompis med hunden der så hun fikk være løs. Det gikk forsåvidt bra. Nå er hun 7 mnd, og må begynne å være alene noen timer stort sett hver dag. Tror ærlig talt det blir værst for meg. :) Vandt med å stort sett ha henne rundt meg. Vi har selvsagt trent på å være alene hjemme og det går stort sett fint. Men nestegang jeg skal ha valp skal jeg ha ferie først mnd. og dermed få en mer konsentrert hjemmealenetrening. Forhåpentligvis blir det lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...