Gå til innhold
Hundesonen.no

Chihuahua

Taz

Recommended Posts

Skrevet

Det er jo helt syke priser! Folk vet å presse opp prisene når de er så populære ihvertfall.. :D

Fortsetter prisen å øke så sinnsykt, så må jeg bli rik før jeg har råd til en chi..

Skrevet
Det er jo helt syke priser! Folk vet å presse opp prisene når de er så populære ihvertfall.. :D  

Fortsetter prisen å øke så sinnsykt, så må jeg bli rik før jeg har råd til en chi..

Kan jo kjøpe en hest istedenfor til den prisen.. ;)

Men jeg kommer aldri til å bruke så mye penger, på en så liten hund..

Skrevet

Oi... så nå ligger prisen så høyt ja... Og hva betyr det når dehar skrevet i annonsen pris :17-20 000? kan man forhandle seg til prisen da :D

Skrevet

Må sige at folk som gir 20.000 kr for en hund, selv må være utrolig dumme og desperate. Ville ikke givet så mange penge for en hund. Det er jo trods alt en hund. Kunne fått mye andre fine ting for 20.000 kr.. Nei der må finnes en grænse.

Skrevet

Det kommer nu an på hvad det er for en hund. Jeg forstår umiddelbart heller ikke at nogen vil give 20.000 for en "tilfældig" valp. Men indenfor alvsarbejde fx er det så vidt jeg ved ikke unormalt at skulle op i 6 cifrede tal for en god avlshund.

Skrevet

Men det som er litt teit er jo at det er like billig å importere en chi fra f.eks spania, som å kjøpe en i norge..

Skrevet
Jeg sendte en mail og spurte hva som lå i valpene siden prisklassen var så høy... Håper jeg får svar.

Flott! Jeg skal høre den begrunnelsen, hehe..

Skrevet
Må sige at folk som gir 20.000 kr for en hund, selv må være utrolig dumme og desperate. Ville ikke givet så mange penge for en hund. Det er jo trods alt en hund. Kunne fått mye andre fine ting for 20.000 kr.. Nei der må finnes en grænse.

Jeg tror jeg kunne gitt 20.000 kr for en helkupert dobberman *sikle* :D Men ikke hva som helst da allså! Jeg skulle sjekka linjene ordentlig!

Skrevet

Jeg har fått svar!

Her er svaret:

hej!

valparna är importerade och imp. valpar är dyrare då det är mycket omkostnader . och dessutom kan man ta upp till 25 000 kronor för en chihuahua idag , kolla på www.blocket.se så får du se vad folk säljer utan papper.

mvh anneli

Ok...så denne damen er faktisk ikke ILLE dersom vi ser på de dyreste, jeg tror man kan greie å få valper av henne til under 20 000 pga det som står i annonsen.

MEN SE HER DA!! Jeg søkte på chihuahua på den addressen hun ga meg :-o

http://www.blocket.se/view/5302709.htm?cal...&l=0&c=1&city=0

Her har dere to valper uten bilde til 25 000

http://www.blocket.se/view/5634461.htm?cal...&l=0&c=1&city=0

Fant også en blanding av chi+papillon til 8500...

Skrevet

Det er helt sinnsykt. Jeg synes egentlig det burde være regler i NKK for hvor mye en så og så gammel hund av den og den rasen koster, noe i likhet med hvordan det er med kaniner. Da kan jo ikke folk som selger utenom NKK presse prisene så høyt. Det ville iallefall vært fint å ha!

Skrevet

Om rasen er liten eller ikke har vel ikke noe å si for prisen. Men at en hvilken som helst hund skal koste så mye - det er litt merkelig. Det blir som om chihuahua'en er et dyrt klesmerke, mens de fleste andre hunder er H&M. Eller som at det er hundeverdens porsche :) Men det er sånt som skjer når hunder blir populære blant kjendiser :

Og nei - den siste hunden der ser ikke ut som en chihuahua. Bare se på andre bilder av chi-valper, de er jo mye kraftigere og mer "firkantet". Men kanskje den bare er slank..? Hmmm :S

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...