Gå til innhold
Hundesonen.no

Schäfer bet jente på 7 år og politikvinne.


SoppenCamilla

Recommended Posts

Les her.

"- Eg ba om å få sjå på hunden, som då befann seg inne i bubilen. Hunden kom ut, den bjeffa litt og verka aggressiv. Eigaren haldt den fast. Eg har mykje erfaring med hund, og tenkte eg skulle helse på den. "

Vel dèt var vel ikke den smarteste avgjørelsen som ble tatt den dagen? Hvis man har så innmari mye erfaring med hund så burde man kunne tenke seg til at man ikke går og hilser på en hund som bjeffer og virker agressiv. Bikkja driter vel i hvor mye erfaring en har med hund.

Når det er sagt, syns jeg det er utrolig synd at folk går rundt med potensielt agressive hunder, og hunden bør avlives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les her.

"- Eg ba om å få sjå på hunden, som då befann seg inne i bubilen. Hunden kom ut, den bjeffa litt og verka aggressiv. Eigaren haldt den fast. Eg har mykje erfaring med hund, og tenkte eg skulle helse på den. "

Vel dèt var vel ikke den smarteste avgjørelsen som ble tatt den dagen? Hvis man har så innmari mye erfaring med hund så burde man kunne tenke seg til at man ikke går og hilser på en hund som bjeffer og virker agressiv. Bikkja driter vel i hvor mye erfaring en har med hund.

Når det er sagt, syns jeg det er utrolig synd at folk går rundt med potensielt agressive hunder, og hunden bør avlives.

Veel...nå står det jo at ETTER at hun hadde hilst på hunden bet den henne uprovosert i låret mens hun sto rolig og pratet med eieren.

Men absolutt enig i at en slik hund desverre ikke har livets rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veel...nå står det jo at ETTER at hun hadde hilst på hunden bet den henne uprovosert i låret mens hun sto rolig og pratet med eieren.

Men absolutt enig i at en slik hund desverre ikke har livets rett.

Ja, jeg leste det, men allikevel, hvis du er såpass "smart" og "hundevant" at du absolutt SKAL hilse på en bikkje som virker agressiv OG som nettopp har bitt en jente, så er jo sannsynligheten stor for at du blir bitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist. Det er sånne historier som ikke skal forekomme. Denne hunden burde aldri vært på en campingplass i utgangspunktet, sålenge den var såpass usikker. Jeg mener det er eierens ansvar å forhindre at hunden biter. Her var det jo en haug forhåndsregler de kunne gjort seg både for å unngå at jenta og politikvinnen skulle bli bitt. Det ble ikke gjort, hunden bet og derfor er avliving det eneste rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer litt på hvilke av forholdene hunden avlives for: Om det er det "uprovoserte" angrepet på lensmannen, eller for det som skjedde med jenta?

En såpass liten skade som på jenta, ville neppe automatisk føre til avliving - særlig ikke hvis hunden slet seg. Kanskje en bot til eierne, ja, og pålegg om munnkurv eller aldri binde den slik igjen til de var kommet seg ut av Norge som snarest. Vi vet jo lite om omstendighetene der. Ja, dårlig hund som er usikker på barn og glefser etter dem, ja. Eier burde gjort bedre forebyggende bit der, helt klart.

Men når lensmannen kommer og KREVER å få se hunden, og skal leke hundeekspert, så blir saken litt annerledes - hun er neppe noen "hundeekspert" annet enn i egne øyne, eller så hadde hun neppe blitt bitt, da hadde hun taklet dette langt bedre, og holdt avstand. Å stå der og prate med eierne og ikke ha oppmerksomheten på hunden, det er liksom ikke slik det gjøres.

Nei, det er ingen god hund. Men jeg har iblant tenkt på dette med hva politiet har rett til og ikke. Hvis en politimann røsker opp døren til min bil, og hvis hunden hadde sittet løs der... hva ville min og hundens "rett" vært da hvis noe hadde skjedd? Husker jeg tenkte på det en gang bilen foran meg ble stoppet av en revolverbevæpnet uniformert politimann en snau halvtime etter et bankran, dette var midt i en rundkjøring, eier ble beordret til å sitte stille ved hjelp av tegn gjennom stengt rute på førersiden, og politimannen røsket opp bakluken på bilen. Hva har man rett til da, dersom en hund føler seg truet - dette kan jo skje med flere?

Det er DENNE biten jeg stusser litt på, at en lensmann kan være selvbestaltet ekspert og dommer - og ikke være særlig kapabel. Nå er dette på landet, men jeg husker jeg leste i Robert Mugfords bok om hvordan hele antiterrorenheten eller hva det var slet med en rottweiler som ikke lot dem slippe inn i et hus, hvorpå de tilkalte hundepatruljen som bare sa "hei gutten min" og var sikker og trygg og gav beistet en godbit, så gikk alt så meget bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle tro at det er begge biteepisodene samlet som er årsak til at hunden skal avlives. Jeg vet ikke om du har lest noe mer enn meg om saken, men så vidt jeg kan se i artikkelen det linkes til her står det bare at "Dei tyske turistane var inne til avhøyr torsdag føremiddag. Det er òg teke ei avgjerd på at hunden vert avliva." Det står ikke noe om hvem som har tatt avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...