Gå til innhold
Hundesonen.no

Markerer inne


Odin

Recommended Posts

Vi har fått en hund på prøve. Han har vært her et døgn nå.

I løpet av dagen i dag så har han markert inne to ganger.

Blant anna på kamerabagen til typen. Og han er ikke særlig blid nå.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe straffing eller kjefting iallfall. Hvis det er noe nervøst over markeringen vil jeg tro at det er veldig viktig å ta det med knusende ro. Hva sier forrige eier om dette, har han markert inne før? Hvis ikke tipper jeg det går seg til når han begynner å finne seg til rette. Vask grundig og pust rolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk "navlestreng"

Dvs. ha hunden i bånd fast til deg selv i noen dager, da har du kontroll på hunden og kan lede den ut døra med en gang du ser tegn til løfting på beinet. Mange bruker denne metoden på omplasseringshunder som har tisset inne. Burde gå over iløped av noen få dager hvis du bare får geleidet hunden på riktig måte slik at den fatter hva som foregår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med besøket? Hvis jeg ikke misforstår nå så har du en hannhund fra før? Odin? Jeg har aldri vært borte i hannhunder som markerer inne (gudskjelov!), men jeg vil nok anta at hvis denne aldri har gjort det før så føler den et desperat behov for å markere seg overfor denne nye ukjente hunden og påfølgende nye bo situasjonen.

Spesielt hvis Odin nå går rundt og vokter over deg, så vil nok dette ikke føles så fryktelig imøtekommende overfor denne nye gutten :)

Cluet er å få formidlet denne nye at det "ikke" er tillatt med markering innendørs, sånt gjør vi ikke liksom. Om det betyr at du må ha slips på gutten og fotfølge ham, slik at du kan nøkke tak i ham hvis du fersker ham i aksjon, så må du nesten gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp har hannhunden Odin fra før :)

Det går mye bedre nå :)

Han har tisset inne bare 1 gang på 4 dager nå.

Men da har vi vært ute med han ganske ofte.

Vi avleverte urinprøve hos dyrlegen i dag når vi skiftet bandasjen får og utelukke urinveisinfeksjon. (Det har dryppet litt blod fra han det siste døgnet)

Skal levere en ny en i morra tidlig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp har hannhunden Odin fra før :D

Det går mye bedre nå :)

Han har tisset inne bare 1 gang på 4 dager nå.

Men da har vi vært ute med han ganske ofte.

Vi avleverte urinprøve hos dyrlegen i dag når vi skiftet bandasjen får og utelukke urinveisinfeksjon. (Det har dryppet litt blod fra han det siste døgnet)

Skal levere en ny en i morra tidlig også.

Bra at det går bedre, men altså, unnskyld.. skiftet bandasje?? På den nye hunden, hva er det som har skjedd?

Kan være jeg ikke har lest et annet emne her inne fra deg tidligere, men nå ble jeg litt forvirret. Uansett, bra at dere har levert en urimprøve!

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du skjønner det at dagen vi var og så på han, så klarte han og strekke et leddbånd :D

Så nå må han gå med skinne i 4 uker og bandasjen pluss skinna skal skiftes hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er veldig normalt at omplasseringshunder tisser inne noen ganger i begynnelsen. Det er bare stress og så lenge man tar det rolig og får vasket opp med klorin i vannet så blir det ikke en vane heller. Som regel er det vel de første 14 dagene man ser sånne ting mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...