Gå til innhold
Hundesonen.no

Alternativt snop/digg?

vipsen

Recommended Posts

Skrevet

Periodevis blir det litt for mye søtsaker på meg her :) Akkurat nå sitter jeg og knasker tørr frokostblanding (aka cornflakes) og det funker sånn omtrent bittelitt kanskje.

Tips til sunt knask å mumse på når man egentlig bare har lyst å sette seg ned med en gedigen sjokoladeplate?

Og nei, selvdisiplin har vi ikke sett.

Skrevet

Det var liksom noe kjent med det problemet der. Her går det på frukt eller grønnsaker i biter, evt en lettrømmedip til grønnsakene. Hvis det ikke er kaloriene du prøver å unngå så er jo nøtter sunt. Jeg hiver i meg endel sukkerfri pastiller også når jeg vil unngå sukker, men kunstig søtstoff er jo egentlig ikke så bra...

Skrevet

Skjær opp grønnsaker og legg delikat på et fat. Du kan bruke gulrøtter, agurk, blomkål, sherrytomat - you name it. Bruk dipmiks med rømmkolle til. Eller så kan du lage en dip selv. F.eks. med tzatsiki- eller karrysmak. Kjempegodt! Jeg har lært at man har lov til å spise mellom en og to never nøtter om dagen. Cashewnøtter er jo kjempegodt! Ved siden av kan du også spise f.eks. saltede solsikke- og gresskarkjerner. Høres kanskje ut som fuglemat, men det smaker faktisk veldig godt. Angående yoghurtnøtter, så er det ganske mange slag som er veldig usunne har jeg funnet ut. Jeg har sett litt rundt, og har funnet ut at man faktisk like gjerne kan spise nøtter trukket med sjokolade. :closedeyes: Mye sukker i "yoghurten".

Hvis man vil ha noe godt å drikke kan man lage en deilig fruktbowle av funsaft, farris og fruktbiter. Mange liker ikke smaken på funsaften, men farrisen tar faktisk bort veldig mye av den kunstige smaken. Hvis du har frosne jorbær i fryseren kan du ha funsaft og farris i en mugge og så ta frosne jorbærskiver oppi. Nam! Deilig sommerdrikk. Eller du kan lage smoothie. Den sunne varianten selvsagt; med lavkalori yoghurt eller sans-is, med frosne bær eller frisk frukt.

*Kremt* Hadde visst en del å få sagt jeg.... :closedeyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Eurasierene er selvstendige hunder som kan være krevende å trene, særlig til å holde seg i nærheten/være løs. De kan ha en del jaktinstinkt også. Det har vært en del svakheter på rasen med frykt og usikkerhet, men jeg vet ikke hvordan status er for tiden.
    • Det er individuelle forskjeller, men alle disse må børstes regelmessig og bades innimellom for å holde pelsen ren og fin. Corgi krever mindre pelsstell, men røyter ganske mye. Alle er jo gjeterhunder som er mest brukt som selskapshund, men corgi og sheltie har nok en del mer vakt/varsling enn de litt større rasene, og corgiene har erfaringsmessig mer gjeterinstinkt. Alle rasene er hunder som bør få brukt seg utover å være familiehund og gå på tur.
    • Er det greie mentale instinkter på Eurasier? Noe rusk der? Har vurdert rasen lenge siden virker som om det er en grei allroundhund.
    • Er det like mye pelsstell på langhåret collie, Shetland sheepdog og bearded collie? Og er det noen forskjell i mentalitet? Evt.Corgi
    • Zelda røyter å vi trenger en børste. Jeg kommer ikke på hva vi har brukt før. Det er kun for å få av litt hår nå under røyting, ellers får pelsen greie seg selv her i gården. For øyeblikket virker det som det er mest dekkhår type pels hun har.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...