Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsterkerliste!

ida

Recommended Posts

Skrevet

Da turfølget skulle komme ned på banen i går, fant hun ingen ball (jeg hadde glemt), godbitene var nesten klikket opp, så hun tok med såpebobler! Kjempestas for en som eeelsker regn og bobler i vannpytter. (Sikkert en litt syk dille egentlig, men hun stresser seg ikke opp, så da lar jeg henne leke litt med det, jeg.) Nå tenkte jeg at det sikkert er noen av dere som sitter på flotte forsterkere som andre kunne dra litt nytte av.

Starter en liste, jeg:

Spiselige:

Pølsebiter

Fiskekakebiter

Kyllingbiter

Aktiviteter:

Tennisball

Draleke

Såpebobler

Skrevet

Spiselige:

Pølsebiter

Fiskekakebiter

Kyllingbiter

Leverpostei eller annet pålegg på tube

Fiskepudding

Vafler

Pannekaker

Aktiviteter:

Tennisball

Draleke

Såpebobler

Fotball

Dultelek

Skrevet

Spiselige:

Pølsebiter

Fiskekakebiter

Kyllingbiter

Leverpostei eller annet pålegg på tube

Fiskepudding

Vafler

Pannekaker

Kylling

Blodpølse

Ost

Aktiviteter:

Tennisball

Draleke

Såpebobler

Fotball

Dultelek

Kaste gress

Kaste tang

Kaste snøball

Legge seg ned på bakken sammen med hunden.

Løpe etter hunden eller bli løpt etter

Lukte på nedtissa busker langs veikanten

Skrevet

Spiselige:

Pølser

Blodpudding (var ingen suksess, så kommer ikke til å bruke det mer)

Fiskepudding

Fiskekaker/steinbittkaker

Lungemos

Vafler/pannekaker

Annet:

Flette som jeg har laget selv, hennes favoritt

Ball med snor

Hoppe på meg for å øke stressnivået litt

Skrevet

Spiselige:

- tørrfôrkuler

- fiskepudding

Aktiviteter:

- å få lov til å jobbe/apportere i mitt tilfelle

- klø hunden på rumpa

- dulte bikkja i siden og rose

Skrevet

Spiselige:

-puffet ris

-lungemos

-tørrfiskgodbiter

Aktiviteter:

-få leke med klyper eller sånn refleksarmbånd man kan slå rundt armen

-dytte på hunden

-innkalling

-få nusse på meg

-få lov til å _____ (hilse på hunder, mennesker, ut av bilen, spise osv)

Skrevet

Vi bruker mye godbit kjøpt i butikk. Frolic er veldig populært hos oss! Det er store pakker, og varer lenge, de smaker visst utrolig godt, i følge Lara.. Disse deler jeg opp i små biter som jeg enten trener med, eller lar henne søke etter på plenen. De lukter ganske mye, så de er glimrende til sånt.

Aberet er å holde de ferske. Posen må holdes godt lukket hele tiden, ellers blir de knallharde!

Skrevet
Hvor kjøper mann sånn Frolic? :icon_confused: Har lett i forskjellige dyrebutikker, men finner det ikke..

I matbutikker finnes de :whistle: (det er jo et såkaldt "butikkfor".)

Skrevet
Vi bruker mye godbit kjøpt i butikk. Frolic er veldig populært hos oss! Det er store pakker, og varer lenge, de smaker visst utrolig godt, i følge Lara.. Disse deler jeg opp i små biter som jeg enten trener med, eller lar henne søke etter på plenen. De lukter ganske mye, så de er glimrende til sånt.

Aberet er å holde de ferske. Posen må holdes godt lukket hele tiden, ellers blir de knallharde!

Eller hell dem over i en boks med tett lokk. Vår godbitboks er egentlig til Omo, men det har aldri vært vaskepulver oppi den. Tømmer lommene etter tur og åpna pakker rett i boksen, så det er ofte en salig blanding av ulike godbitsmåbiter der. Ferskvare som pølser og fiskekakebiter blir ikke putta i boksen!

Skrevet

Slike poseklemmer holder også Frolicen fersk lenge.

Av spiselige forsterkere, kan man jo bruke det meste som ikke er skadelig for hunden. Så da har man jo store deler av matbutikken å ta av, så lenge lommeboka synes det er OK. Hunden takker sikkert ikke nei til indrefilet, om lommeboka er like enig i å bruke dette som belønning, er en annen sak.

En ting jeg har tenkt på, er alt av pølser o.l. som sendes tilbake pga utgått dato. Noen som har spurt på butikker om å få disse for en billig penge til hundene? Det er jo bare å fryse de, så ha man jo godis en stund...

Aktiviteter:

- hoppe opp i armene

- gjøre favorittøvelsen

- søksøvelser

- bade (anbfales å gjøre på varme dager om man trener fri ved fot med hund som klenger litt :icon_confused:)

- klatre på ting

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...