Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweiler vs IW (nei, ikke vold;)


Mirai

Recommended Posts

Hihihi. Sjekk denne! Adressen til siden jeg fant det på ligger på bildet nederst til høyre, sånn at jeg ikke får problemer med copyright.

Ulvehunden er 24 uker, rottweileren er 22.... Tispe til venstre, hannhund til høyre.

DSC03266.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, det er helt mærkeligt at de vejer så lidt. Jeg synes de ser ud til at veje mere, men det er nok mine øjne, der spiller mig et pus. :D

Kender nogle mastiffer, der vejer omkring de 80 kg, det er jo meget mere end ulvehunden, men i højden slår ulvehunden dem jo med flere længder. Hi hi den ene race er lige så bred som den anden er høj kan kan faktisk sige. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra sagt, smart du :D

Ja, men ulvehunden er jo en veldig slank rase. Tenk på f.eks den utrolig massive New Foundlenderen som veier rundt 70 kg og sånn :-o Tenk å ha så stor hund.. Så jeg veier nok heldigvis mer enn Mona når hun er fullvoksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er meget smart lavet at de ikke bliver så tunge selvom de bliver meget høje... og ligedan med de meget tunge hunde, at de så ikke bliver så høje. Nok ikke tilfældigt. Tænk om man havde en hund på højde med ulvehunden på 80-90 kilo, da havde man sandelig fået hund for alle pengene da. :D Det ville nok have været en lige lovlig stor udfordring for de fleste da. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er avlet så store for å alene kunne drepe en ulv. Tre stykker sammen kan drepe en løve! Eller, kunne da :D Hehe.. Er ikke helt det samme instinktet i dem lenger :D

Var mye ulv i Irland før, så de ble som sagt brukt til ulvejakt. Da trengte de stor størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke større i høyde hvertfall! SKulle mene den er litt spinklere og mindre, men de er jo nesten klin like.. Jeg klarer fint å se forskjell, men det spørs om de som ikke kan noe særlig om hund hadde sett at det var to forskjellige raser dersom de møtte en IW den ene dagen og en hjortehund den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjortehunden er vel litt spinklere og lavere, og med spissere snute og sånn. Og det er diskutert om det er irsk ulvehund eller gran danois som er den største rasen.

Ja, jeg trodde GD var den største før. Men det er ulvehunden som er størst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett. Se hva jeg fant!

Dette er Grand Danois:

Hannhunder: minst 80 cm.

Tisper: minst 72 cm.

Ulvehunden:

Minimum høyde for hannhunder 79 cm, gjennomsnitt 81-86 cm

Tisper 71 cm

DVS at Grand Danoisen er en cm høyere i følge standarden, men ulvehunden har blitt avlet (for) mye på størrelse i de senere år. Så jeg innbiller meg at ulvehunden er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...