Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweiler dreper jente på 5 år


SusanneL

Recommended Posts

Ja, så har det skjedd igjen.. Et lite barn som forviller seg inn i hagen til nabo'n, 5 hunder i bånd, barnet blir drept av den ene. Som tillegg kan det jo nevnes at hundene faktisk allerede bor sammen med 4 barn og disse omgås jevnlig med hunden(e).

Ikke så rart at det blir fler og fler hundehatere i vårt samfunn, kanskje?

Jeg har ingen problemer med å sette meg inn i begge familiers situasjon, men jeg skjønner også at endel snart begynner å bli ganske "lei" av slike ulykker og ser nødvendigheten av helt andre bekjempningsmetoder mot store rovdyr boende innimellom husene til folk...

Susanne

http://www.nettavisen.no/verden/article1219882.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Store rovdyr? Du tror at en Bearder IKKE kunne drept et barn om den ville?

Her må du tenke på at hunden står bundet. Den får besøk av et barn som mest sannsynlig har helt annerledes gimikk og bevegelser enn de barn den er vant med, dette pga. at jenten hadde downs syndorm. Mange hunder reagerer på annerledes mennesker. Og dette kan ha trigget hunden.

Ikke noen unnskyldninger. Hunden burde avlives.

Bor man i et boligmråde så bør og skal man sikre hunden slik at ingen kan komme til den uten å bryte seg inn. Men ikke sitt å tro at din rase er så mye bedre. Kjenner flere som er skambitt av beardisser enn av rottweilere og andre "farlige" hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må snart folk skjønne at de ikke lever i en barnehage, ta vare på ungene deres og ikke la de gå ville i hagen til andre folk, fortjent spist? Nei. Overaskende? Absolutt ikke.

Hvem lar en unge med Downs Syndrom gå løs og gal?

Burde hunden avlives? Kanskje, det kommer ann på situasjonen. Slår ungen hunden med en spade er saken usikker men om ungen "bare" gjorde innbrudd kan man jo tenkes å avlive hunden, selv om det er foreldre og ungen sin feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du flere som er skambitt av beardiser? Jeg kjenner ingen som er skambitt av noen som helst hunderase jeg..og du kjenner faktisk flere(!) som er skambitt av beardiser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri i mitt liv lest en artikkel om noen som har blitt drept av en beardis. Jeg har lest flere om folk som har blitt drept av rottweiler (uten at jeg tror at rottiser dreper alt de kommer over av den grunn). Er det fordi avisene ikke gidder å skrive om folk som blir drept av beardiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må snart folk skjønne at de ikke lever i en barnehage, ta vare på ungene deres og ikke la de gå ville i hagen til andre folk, fortjent spist? Nei. Overaskende? Absolutt ikke.

Hvem lar en unge med Downs Syndrom gå løs og gal?

Burde hunden avlives? Kanskje, det kommer ann på situasjonen. Slår ungen hunden med en spade er saken usikker men om ungen "bare" gjorde innbrudd kan man jo tenkes å avlive hunden, selv om det er foreldre og ungen sin feil...

HÆ?ungen si feil? det var ei 5år gammel jente med downs syndrom! Foreldrene burde kanskje ha passet på bedre,sikret huset slik at ungen ikke kom ut osv,men uhell kan skje faktisk..

Avliv hunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må snart folk skjønne at de ikke lever i en barnehage, ta vare på ungene deres og ikke la de gå ville i hagen til andre folk, fortjent spist? Nei. Overaskende? Absolutt ikke.

Kanskje hundeeiere også bør skjønne at de lever i en verden full av uforutsigbare mennesker som ikke har peiling på hund, og derfor bygge skikkelige hundegårder/inngjerdinger, i stedet for å bare binde dem i hagen der en hvilken som helst 5-åring kan komme seg inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må snart folk skjønne at de ikke lever i en barnehage, ta vare på ungene deres og ikke la de gå ville i hagen til andre folk, fortjent spist? Nei. Overaskende? Absolutt ikke.

Hvem lar en unge med Downs Syndrom gå løs og gal?

Burde hunden avlives? Kanskje, det kommer ann på situasjonen. Slår ungen hunden med en spade er saken usikker men om ungen "bare" gjorde innbrudd kan man jo tenkes å avlive hunden, selv om det er foreldre og ungen sin feil...

Det her er jo bare usmakelig? Lar en unge med Downs Syndrom gå løs og gal?? Hva pokker mener du med det?

Det er ikke "kanskje" at hunden bør avlives, det er helt sikkert at hunden SKAL avlives - det er ikke akkurat snakk om et lite glefs, ungen DØDE! Hallo??

Greit at vi ikke bor i noen barnehage, men det er da for **** meg ikke noen dyrehage heller! Hunder skal IKKE, og jeg gjentar IKKE! ta livet av folk! Samme hvor "gale" og "løse" de måtte være..

Rister oppgitt på hodet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må pinadø forsvarerne av slike raser som stadig figurerer i media stikke fingeren i jorda og snart innse at JO - enkelte raser ER overrepresentert når det gjelder fatale angrep - hvorfor skal det være så vanskelig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må snart folk skjønne at de ikke lever i en barnehage, ta vare på ungene deres og ikke la de gå ville i hagen til andre folk, fortjent spist? Nei. Overaskende? Absolutt ikke.

Hvem lar en unge med Downs Syndrom gå løs og gal?

Burde hunden avlives? Kanskje, det kommer ann på situasjonen. Slår ungen hunden med en spade er saken usikker men om ungen "bare" gjorde innbrudd kan man jo tenkes å avlive hunden, selv om det er foreldre og ungen sin feil...

Hva er det du sier? Dine holdninger til barn med spesielle behov hører hjemme i middelalderen. Dette er ren diskriminering og det er forbudt.

Så lenge et barn kom seg inn til hundene, var de vel ikke forsvarlig passet på, selvom de sto i egen hage. Uansett så er det en selvfølge å ta livet av hunden. Den har drept et barn! Fatter ikke at dette er noe å diskutere en gang.

Du Lockheed, er du virkelig interessert i at vi "skeptikerne" skal bli overbevist om at samfunnet kan ha nytte og glede av disse svære vakt/kamphundrasene, så bør du kanskje endre taktikk! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er jo bare usmakelig? Lar en unge med Downs Syndrom gå løs og gal?? Hva pokker mener du med det?

Det er ikke "kanskje" at hunden bør avlives, det er helt sikkert at hunden SKAL avlives - det er ikke akkurat snakk om et lite glefs, ungen DØDE! Hallo??

Greit at vi ikke bor i noen barnehage, men det er da for **** meg ikke noen dyrehage heller! Hunder skal IKKE, og jeg gjentar IKKE! ta livet av folk! Samme hvor "gale" og "løse" de måtte være..

Rister oppgitt på hodet..

Hadde foreldrene faktisk tatt ansvar for ungen de satt til verdenen ville dette ALDRI ha skjedd. Viser det seg at hunden har skyld i dette så er det klart at hunden bør avlives, MEN! Det gjør ikke foreldrene mindre skyldige, de har vært grovt uaktsomme, latt ungen bryte seg inn hos en nabo og betalte med å miste et familiemedlem. De er skyldige i uaktsomhet som kostet et menneske livet.

Nei hunder skal ikke drepe, mennesker skal heller ikke bryte seg inn. Ingen benekter vel heller at store hunder har større skade potensial, men det er irrelevant. Det kunne vært en chihuahua eller en schafer, pit bull, det er likegyldig for min del, hva som sjokkerer meg er hvordan foreldre ikke tar vare på unga, slike foreldre er en belastning for samfunnet, sammen med folk som tror de kan bryte seg inn og forvente å få bløtkake for det og andre idioter. Mennesker som vil leve i fred for disse får prakket deres idioti på seg, de bryter eiendomsrett, valser inn i hagen til folk, faller to meter ned og krever erstattning, noe er feil i systemet, Darwin hadde vridd seg i graven.

Nå må snart folk våkne og slutte å leve i denne barnehage fantasien sin, verden er farlig, handlinger har konsekvenser, og greier man ikke konsekvensene så får man holde seg innendørs, eller ihvertfall vekk fra andre mennesker.

Det er ingen unskyldning at ungen har downs, det er bare enda mer graverende, foreldrene burde hatt enda mer oversikt. De svakeste faller bort, evolusjonslæren er enkel, kynisk og kald, men dette er et brutalt eksempel på den. Verden er ikke tjent med slike egenskaper og fjerner dem på sitt vis. Nei, ikke hygglig, men slik er det. Vær grei og ikke vri dette som et forsvar til hunden som bet, det er absolutt ikke det. Dette er en meningsyttring om foreldrene sin uaktsomhet som kostet et barn livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du sier? Dine holdninger til barn med spesielle behov hører hjemme i middelalderen. Dette er ren diskriminering og det er forbudt.

Så lenge et barn kom seg inn til hundene, var de vel ikke forsvarlig passet på, selvom de sto i egen hage. Uansett så er det en selvfølge å ta livet av hunden. Den har drept et barn! Fatter ikke at dette er noe å diskutere en gang.

Du Lockheed, er du virkelig interessert i at vi "skeptikerne" skal bli overbevist om at samfunnet kan ha nytte og glede av disse svære vakt/kamphundrasene, så bør du kanskje endre taktikk! :o

Dette har ingenting med hundesaken å gjøre sålangt mine innlegg i denne tråden angår. Dette er ikke diskriminering, det er kald fakta. Anbefaller deg å lese Survival of the Fittest. Jeg har aldri diskutert eller sagt at hunden ikke burde avlives, dette er noe du finner på selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde foreldrene faktisk tatt ansvar for ungen de satt til verdenen ville dette ALDRI ha skjedd. Viser det seg at hunden har skyld i dette så er det klart at hunden bør avlives, MEN! Det gjør ikke foreldrene mindre skyldige, de har vært grovt uaktsomme, latt ungen bryte seg inn hos en nabo og betalte med å miste et familiemedlem. De er skyldige i uaktsomhet som kostet et menneske livet.

Nei hunder skal ikke drepe, mennesker skal heller ikke bryte seg inn. Ingen benekter vel heller at store hunder har større skade potensial, men det er irrelevant. Det kunne vært en chihuahua eller en schafer, pit bull, det er likegyldig for min del, hva som sjokkerer meg er hvordan foreldre ikke tar vare på unga, slike foreldre er en belastning for samfunnet, sammen med folk som tror de kan bryte seg inn og forvente å få bløtkake for det og andre idioter. Mennesker som vil leve i fred for disse får prakket deres idioti på seg, de bryter eiendomsrett, valser inn i hagen til folk, faller to meter ned og krever erstattning, noe er feil i systemet, Darwin hadde vridd seg i graven.

Nå må snart folk våkne og slutte å leve i denne barnehage fantasien sin, verden er farlig, handlinger har konsekvenser, og greier man ikke konsekvensene så får man holde seg innendørs, eller ihvertfall vekk fra andre mennesker.

Det er ingen unskyldning at ungen har downs, det er bare enda mer graverende, foreldrene burde hatt enda mer oversikt. De svakeste faller bort, evolusjonslæren er enkel, kynisk og kald, men dette er et brutalt eksempel på den. Verden er ikke tjent med slike egenskaper og fjerner dem på sitt vis. Nei, ikke hygglig, men slik er det. Vær grei og ikke vri dette som et forsvar til hunden som bet, det er absolutt ikke det. Dette er en meningsyttring om foreldrene sin uaktsomhet som kostet et barn livet.

Enda en gang. Det er fryktelig leit at det finnes voksne mennesker som har et sånt snevert og kaldt syn på sine medmennesker. Det er ingen unnskyldning for å drepe at barnet gikk inn til naboen. Jeg går til naboene mine rett som det er jeg, og tar det som en selvfølge at jeg skal komme levende derifra. Jeg har ikke Downs syndrom, engang. Et barn på fem år er ingen innbruddstyv, men et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk historie. Noen hunder er veldig terriotoriale av seg, så sånt kan jo skje. Mannen burde ha sikret hagen mye bedre uansett.

...mens han fikk lov til å beholde de to andre hundene så lenge de oppholder seg i bur

Hva menes med det? At de to hundene må leve resten av livet i bur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde hunden avlives? Kanskje, det kommer ann på situasjonen. Slår ungen hunden med en spade er saken usikker men om ungen "bare" gjorde innbrudd kan man jo tenkes å avlive hunden, selv om det er foreldre og ungen sin feil...

Dette har ingenting med hundesaken å gjøre sålangt mine innlegg i denne tråden angår. Dette er ikke diskriminering, det er kald fakta. Anbefaller deg å lese Survival of the Fittest. Jeg har aldri diskutert eller sagt at hunden ikke burde avlives, dette er noe du finner på selv.

Hm. Anbefaler deg å lese Norges Lover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner mange som er skambitt av hund. Dette fordi jeg jobber med terapi og behandling, og mange av mine "pasienter" lider av hundeskrekk. Og mange av dem har blitt venner etter endt behandling og terapi. Og ja, jeg har 3 nære venner som er skambitt av beardiser. Jeg har ingen venner elle bekjente som er blitt skambitt av rottweiler, dobermann, schæfer, amstaff eller lignende "farlige" raser.

Jeg er selv rimelig kvestet etter møte med en beardis som fløy løs og jagde biler og når jeg da kom gående med min hund og denne ble angrepet av beardisen, så tok jeg denne opp da den var valp (4 mnd gammel), og resultatet var at beardisen først hektet seg i beinet mitt, så i armen før jeg fikk smelt den i svime.

Og nei, en beardis som skriver er ikke like fengende å skrive om som når en "stor farlig" rase biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt syn, mulig, men du skulle bare vist hvor mange uansvarlige foreldre det finnes rundt om, det er helt på trynet. Jeg jobber i et yrke der jeg får se massevis av disse uansvarlige forholdene og oppførselen, beklager om jeg ikke har for mye overs for disse foreldrene som aldri skulle hatt unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lockheed: Dette er ikke første gang du sjokkerer meg og får meg til å riste på hodet i en slik debatt. Som ida påpeker, barnet er ingen kriminell. Det er ikke snakk om innbrudd, dette er et barn (som i tillegg er tilbakestående) som forviller seg inn i en hage.

Jeg vil også tippe at siden jenta hadde hund hjemme, hadde hun heller ingen betenkeligheter med å gå bort til hundene som stod bundet. Og som vi er kjent med, en flokk har ofte mer selvtillitt enn en hund alene (joa, mange hunder biter alene, men jeg tipper rottisen hadde fire andre i ryggen).

Jeg er helt enig i at den bør avlives, og å komme med argumenter som å "se an situasjonen", "barnet gjorde noe med hunden" og lignende. Hvem ved sine fulle fem, vil beholde en hund som faktisk har drept noen? Det kan jeg rett og slett ikke forstå. Ikke engang om jeg hadde slått meg i hodet og hatt høy promille ville jeg kunnet sagt meg til dels enig i det engang.

Så skjønner jeg ikke blindheten på egen rase, å fornekte at stor hund gjør stor skade. Som andre har sagt i lignende tråder, en sinna chihuahua gjør mindre skade enn en stor hund! Det kommer man ikke forbi. Og ja, noen raser har lavere terskel for å vokte og beskytte, og det MÅ man ta hensyn til, i stedet for å argumentere med at det er den som blir bitt sin skyld og hunden er god mentalt og lignende.

Foreldre er bare mennesker de også. Og dessverre skjer ting som dette, uten at foreldrene var uansvarlige av den grunn. Det står jo i artikkelen at jenta stod opp før resten av familien sin og gikk ut. Et BARN. De gjør jo ting man ofte ikke forstår.

:glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW: Har aldri påstått at storehunder ikke har større skadepotensial, dette handler ikke om hund fra mitt ståsted uansett.

- - -

2ne:

Brutt seg inn/tatt seg inn på område der den ikke hører hjemme, to sider av samme sak. Først sier du at hundene står bundet så sier du at hundene står usikret, jeg tror du bør bestemme deg for hva du mener før du legger ut postene dine.

Det er ikke snakk om hvorvidt bikkja hadde overlevd eller ikke, men derimot at uaktsomhet og dumhet nok en gang har drept et menneske.

Jeg sier ikke at det er riktig at en 5 åring skal dø for å gå inn i en annen mans hage, det er dine egne forstyrrede ord. Derimot påpeker jeg at verdenen er farlig, noe som veldig få personer tilsynelatende ikke har fått med seg.

Hva denne diskusjonen har med hakekors å gjøre er meg totalt uforstålig, det er snakk om uaktsomhet og konsekvensene av det, ikke massemord pga. farge eller seksuellegning, fysiske og mentale sykdommer.

Eieren har et ansvar til å holde hundene sine i bånd, og med mindre han bor veldig avsides burde eiendommen være inngjerdet. Om dog den ikke er det så er det selvsagt litt skummelt og uaktsomt av hundeeieren også og han burde klanderes like mye som foreldre, hunden og ungen selv.

Ungen klarer kanskje ikke tenke for seg selv, men det håper jeg inderlig foreldrene gjør, dermed er det deres ansvar å passe på ungen og passe på den.

Empati(Forståelse) for foreldrene sin sorg kan jeg vise, men ikke for deres handlinger. Trådløst internett kan ikke draes ut uten videre:) Kanskje jeg skal kjøpe meg en chihuahua, men betviler sterkt at menneskeheten blir stort mer ansvarsfulle og smarte av den grunn. Kynisk og kaldt? Godt mulig, men er det en ting jeg ikke orker, så er det ignorante holdninger ovenfor fare og ansvar.

Mod:

La gjerne 2ne fortestte, jeg tar meg ikke nær.

- - -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Lockheed: Forbannet, sjokkert og rystet over holdningene dine er etter min mening for milde uttrykk - men jeg vet p t ingen ingen som dekker bedre ....

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke vise empati(forståelse) for at noen lar ungene sine løpe løse uten tilsyn, enkelt og greit. Deres feil, og hundens. Du kan ikke benekte at om foreldrene hadde hatt øya åpene så ville dette aldri skjedd.

Og som jeg sier, hunden burde avlives, dette er vel du også enig i Per Olav? Samt at hundeeieren må holdes ansvarlig om han ikke har sikkret hundene godt nok? Og jeg håper ingen vil ha en hund som har drept noen, bare for å gjøre det klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig at "dere" kan sitte her inne og skrive alt det dere gjør her, for det føste vet ingen her hvordan situasjonen var.

Det kan være hunden sin feil det kan være ungen, hvem vet. Å sitte her og tro og anta er utrolig meningsløst. Det er synd det som har skjedd, men ingen vet faktisk hvordan det gikk til. Det er faktisk mye som kan ha skjedd slik at dette forekom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
[--] Det er synd det som har skjedd, men ingen vet faktisk hvordan det gikk til. Det er faktisk mye som kan ha skjedd slik at dette forekom.
Synd????

I rest my case..

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margrete:

Jeg klarer desverre ikke ta deg seriøst når du begynner å blande inn Hitler og hakekors, det blir bare for dumt, men for å være snill så skal jeg besvare noe: Dette handler ikke om respekt , ikke om noe raser, faktisk ikke så veldig mye om hundehold heller fra mitt ståsted, men om et par foreldre som drepte ungen sin med uaktsomhet. "Ignorance is Bliss"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...