Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweiler dreper jente på 5 år


SusanneL

Recommended Posts

Hunden burde i alle fall ikke drept ungen. Et bitt hadde vært nok. Jeg ville si at foreldrene burde passet bedre på. Hva er egentli down sundrom?? :unsure: Men det betyr ikke at ungen skal bli stengt inne. Ja, hunder merker om det er noe feil med folk. I alle fall min, men det gjør ikke saken bedre uansett.

Jeg liker ikke rottweilere i det hele tatt. jeg ser også i fra hundens ståpunkt. Den har antagelig blitt redd og tatt jenta. Men å drept henne syns jeg var litt drøyt av hunden. Bror min har blitt bitt av hund. da var det bare litt under huden...

uansett hunder som biter, burde avlives. så lett er det bare.

ps:har ikke lesst alle innleggene

Edit: den ungen har ikke noe å gjøre i andres hager uansett. Så det er alle sin feil. Eierene, hunden, barnet og foreldrene som ikke passer på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar
Margrete:

Jeg klarer desverre ikke ta deg seriøst når du begynner å blande inn Hitler og hakekors, det blir bare for dumt, men for å være snill så skal jeg besvare noe: Dette handler ikke om respekt , ikke om noe raser, faktisk ikke så veldig mye om hundehold heller fra mitt ståsted, men om et par foreldre som drepte ungen sin med uaktsomhet.

*sjokkert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart, man må stille seg spørsmål ved hvordan hunden har blitt oppdradd, men det er så mye vi ikke vet om saken at det blir vansklig å bedømme, som BcChana sier. "Triste" saker uansett hva som skjedde, for hund, eier, ungen og foreldrene. Hunder kan reagere på folk med mentale forstyrrelser, mulig det var dette som skjedde, hvem vet.

Margrete:

Kan du med hånden på hjertet si at om du lot din unge løpe løs på morgenen , inn på andres eiendom slik at den endte opp med å bli spist, ikke ville følt ansvar eller at det var din feil såvel som hunden, eieren sin feil? Man kan ikke løpe rundt og tenke "Luften er fri for alle" og skylde på toget når man blir meid ned der man står på tog-skinnene. Akkurat på samme måte kan man ikke skylde på toget om det er ungen som leker på skinnene, det er derfor foreldre passer på barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke hvorfor jeg gidder å svare, for dette her dreier seg tydeligvis om en lost case.. Men..

2ne:

Brutt seg inn/tatt seg inn på område der den ikke hører hjemme, to sider av samme sak. Først sier du at hundene står bundet så sier du at hundene står usikret, jeg tror du bør bestemme deg for hva du mener før du legger ut postene dine.

Hvis man har hunder som er troendes til å ta livet av folk, så er det ikke NOK sikring å ha de stående bundet - det er muligens vanskelig for deg å ta inn over deg, men sånn er det nå bare.

Å ta seg inn på område der den ikke hører hjemme - igjen, vi snakker om et fem år gammelt tilbakestående barn. Barn holdes ikke ansvarlige for sine gjerninger, og det er det en grunn til - de har ikke forutsetninger til å ta et slikt ansvar, skjønner du. Og når du sier at dette har med uaktsomhet og dumhet å gjøre så sier du:

1) Piken - den fem år gamle tilbakestående piken - fortjente å bli drept fordi hun brøt seg inn på en annen manns eiendom.

2) Foreldrene til det fem år gamle tilbakestående pikebarnet fortjente å miste sin datter, fordi de ikke passet på at hun brøt seg inn på en annen manns eiendom.

Om du ikke klarer å se hvor feil disse to setningene er - og hvor stor skade de kan gjøre for hundesaken om du får lov til å ytre sånt i hytt og pine - så er du ikke "kynisk", da er du umenneskelig..

Det er ikke snakk om hvorvidt bikkja hadde overlevd eller ikke, men derimot at uaktsomhet og dumhet nok en gang har drept et menneske.

Jeg sier ikke at det er riktig at en 5 åring skal dø for å gå inn i en annen mans hage, det er dine egne forstyrrede ord. Derimot påpeker jeg at verdenen er farlig, noe som veldig få personer tilsynelatende ikke har fått med seg.

Ja, verden er farlig, og folk kan skylde seg selv for alt farlig de kan bli utsatt for, ikke sant? Mord, voldtekt, ran, overgrep mot mindreårige - alt er enten vedkommendes skyld, eller foreldrenes skyld, fordi de var uaktsomme og dumme, ikke sant?

Hva denne diskusjonen har med hakekors å gjøre er meg totalt uforstålig, det er snakk om uaktsomhet og konsekvensene av det, ikke massemord pga. farge eller seksuellegning, fysiske og mentale sykdommer.

Du sier at man kan skylde seg selv når man er uaktsom og dum.. Det er ikke så himla mye bedre..

Eieren har et ansvar til å holde hundene sine i bånd, og med mindre han bor veldig avsides burde eiendommen være inngjerdet. Om dog den ikke er det så er det selvsagt litt skummelt og uaktsomt av hundeeieren også og han burde klanderes like mye som foreldre, hunden og ungen selv.

Vel.. Han hadde naboer, og det er lite som tyder på at hundene var inngjerdet i og med at de sto i bånd, ikke sant? Det er ikke bare LITT skummelt og uaktsomt, og han kan klandres MER enn foreldrene..

Bare det at du skriver at hunden og barnet kan klandres, tyder jo på at du har et par mentale brister du burde oppsøke hjelp for å få orden på - barn er barn, hund er dyr, og ingen av de kan klandres for oppførselen sin, juridisk sett..

Ungen klarer kanskje ikke tenke for seg selv, men det håper jeg inderlig foreldrene gjør, dermed er det deres ansvar å passe på ungen og passe på den.

Hvor mye syns du foreldre bør passe på barna sine? Bør de ikke kunne gå til naboen en gang uten å risikere å bli drept av hundene deres? (jeg skjønner ikke at jeg gidder å spørre engang, for jeg tviler på at du har forutsetning til å forstå hva du egentlig sier sjøl)

Hva syns du om Madelein-saken forresten? Foreldrenes skyld det og, som ikke passet på?

Empati(Forståelse) for foreldrene sin sorg kan jeg vise, men ikke for deres handlinger. Trådløst internett kan ikke draes ut uten videre:) Kanskje jeg skal kjøpe meg en chihuahua, men betviler sterkt at menneskeheten blir stort mer ansvarsfulle og smarte av den grunn. Kynisk og kaldt? Godt mulig, men er det en ting jeg ikke orker, så er det ignorante holdninger ovenfor fare og ansvar.

empati' -en (fra eng., av gr empatheia 'lidelse') (evne til) innlevelse i et annet menneskes situasjon el. tankeliv

Nei, du har ikke rare empatien for foreldrene - du er totalt repsektløs ovenfor deres sorg, faktisk, når du klarer å si at de kan skylde seg selv som ikke tok sitt ansvar og passet bedre på barnet sitt..

Trådløst internett er plugget i et sted det og, selv om det ikke er i pc'en din.. Og vær så snill og kjøp deg en chihuahua, så det ikke er bikkja di vi leser om i avisene neste gang..

Mod:

La gjerne 2ne fortestte, jeg tar meg ikke nær.

- - -

Nei gid, så storsinnet av Dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke diskriminering, det er kald fakta. Anbefaller deg å lese Survival of the Fittest

Skjønner du egentlig innholdet i det du sier nå ? Du sier altså at barn med Downs syndrom ikke har livets rett her i verden fordi de ikke er "fittest"... javel. Er det rart enkelte av oss har fordommer mot folk som har store bullehunder ? Dersom DU er en av representantene for eiere av slike raser ?

Ja, jeg kjenner mange som er skambitt av hund. Dette fordi jeg jobber med terapi og behandling, og mange av mine "pasienter" lider av hundeskrekk. Og mange av dem har blitt venner etter endt behandling og terapi. Og ja, jeg har 3 nære venner som er skambitt av beardiser. Jeg har ingen venner elle bekjente som er blitt skambitt av rottweiler, dobermann, schæfer, amstaff eller lignende "farlige" raser.

Jeg er selv rimelig kvestet etter møte med en beardis som fløy løs og jagde biler og når jeg da kom gående med min hund og denne ble angrepet av beardisen, så tok jeg denne opp da den var valp (4 mnd gammel), og resultatet var at beardisen først hektet seg i beinet mitt, så i armen før jeg fikk smelt den i svime.

Og nei, en beardis som skriver er ikke like fengende å skrive om som når en "stor farlig" rase biter.

Beklager å måtte si det, men dine utsagn står ikke til troende dessverre. Kvestet.. hva legger du i det ordet ? Et lite rift ? Sorry, men jeg greier ikke å tro på deg.

Det er utrolig at "dere" kan sitte her inne og skrive alt det dere gjør her, for det føste vet ingen her hvordan situasjonen var.

Det kan være hunden sin feil det kan være ungen, hvem vet. Å sitte her og tro og anta er utrolig meningsløst. Det er synd det som har skjedd, men ingen vet faktisk hvordan det gikk til. Det er faktisk mye som kan ha skjedd slik at dette forekom.

Situasjonen var den at en 5 år gammel unge med Downs syndrom kom seg inn i en hage og ble drept av en hund. Er det så mye å misforstå ? HVA eksakt tror du en 5 år gammel unge kan utrette mot en hund som forsvarer at den angriper så til de grader at ungen dør ? Det skulle jeg gjerne visst...

Dette handler ikke om respekt , ikke om noe raser, faktisk ikke så veldig mye om hundehold heller fra mitt ståsted, men om et par foreldre som drepte ungen sin med uaktsomhet. "Ignorance is Bliss"

Ehhhhh... og du graver deg enda dypere ned i myra skjønner jeg ? Så nå er det FORELDRENE som har DREPT sin egen unge ??? GUD HJELPES.... Kjør deg chihuahua du - da blir nok verden et tryggere sted for oss andre iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margrete:

Kan du med hånden på hjertet si at om du lot din unge løpe løs på morgenen , inn på andres eiendom slik at den endte opp med å bli spist, ikke ville følt ansvar eller at det var din feil såvel som hunden, eieren sin feil? Man kan ikke løpe rundt og tenke "Luften er fri for alle" og skylde på toget når man blir meid ned der man står på tog-skinnene. Akkurat på samme måte kan man ikke skylde på toget om det er ungen som leker på skinnene, det er derfor foreldre passer på barna.

Kjære deg, det har jeg da virkelig ikke sagt noenting om. Jeg ville vært knust i veldig veldig små biter, kunne ikke tilgitt meg selv for at jeg ikke våknet når vesle på 5 år sto opp og snek seg ut med ett barnesinn så lyst som en solskinnsdag. Jeg skulle aldri få oppleve hennes lyse trillende latter, aldri oppleve at hun irettesatte meg på sitt veslevoksne vis, aldri mer... Aldri i verden om jeg hadde tilgitt meg selv for at jeg sov. At hun ble drept av naboens hund hadde IKKE gjort det noe bedre. Om noen hadde sagt at jeg hadde drept mitt barn hadde jeg nok gjort noe alvorlig... For noe i meg ble alt drept den morgenen. For dersomattevisomatte jeg hadde gjort osv. Slike tanker ville plagd en mor til evig tid! Og ett barn med funksjonshemning kommer deg så nære hjertet at du aner ikke.

Blir helt feil å samenligne dette med å stå på en togskinne og skylde på toget. Bor man slik til at man har rottiser stående i hagen 200 meter lenger ned i gaten, så regner faktisk jeg med at hundene er noe trygge. Det er ikke dermed sagt at barna mine skal fly inn i hagen til dem. At denne hunden valgte å drepe den lille sier ekstremt mye om hunden. Den fortjener ikke livets opphold, den kan kose seg på andre siden av broen og være i fred med seg selv. Den har sikkert hatt de andre som heiagjeng, men det var denne som drepte, og hvor var forresten eier? Den kan ikke gitt mye varsel før den drepte barnet, for ett barn vil skrike til om det blir skremt.

Nei barnet har ikke noe skyld, foreldrene kunne helt klart sikret huset på en bedre måte, men altså... skal vi måtte ta hensyn fordi noen idioter av noen hundeeiere tror de eier verden og setter ut mannevonde bikkjer og tror de eier verden? Har man digre hunder som kan skade ett barn så ille at det dør, må man nesten ta hensyn og holde bikkjene inne eller i hundegård. Ingenting, jeg gjentar INGENTING, kan forsvare det den hunden gjorde.

Hadde mine hunder gjort noe slikt, så ville jeg vært knust, flyttet til en annen landsdel, skaffet meg gullfisk og aldri tilgitt meg selv! JEG har drept ett barn med ett våpen jeg ikke hadde kontroll over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke hvorfor jeg gidder å svare, for dette her dreier seg tydeligvis om en lost case.. Men..

Hvis man har hunder som er troendes til å ta livet av folk, så er det ikke NOK sikring å ha de stående bundet - det er muligens vanskelig for deg å ta inn over deg, men sånn er det nå bare.

Å ta seg inn på område der den ikke hører hjemme - igjen, vi snakker om et fem år gammelt tilbakestående barn. Barn holdes ikke ansvarlige for sine gjerninger, og det er det en grunn til - de har ikke forutsetninger til å ta et slikt ansvar, skjønner du. Og når du sier at dette har med uaktsomhet og dumhet å gjøre så sier du:

1) Piken - den fem år gamle tilbakestående piken - fortjente å bli drept fordi hun brøt seg inn på en annen manns eiendom.

2) Foreldrene til det fem år gamle tilbakestående pikebarnet fortjente å miste sin datter, fordi de ikke passet på at hun brøt seg inn på en annen manns eiendom.

Om du ikke klarer å se hvor feil disse to setningene er - og hvor stor skade de kan gjøre for hundesaken om du får lov til å ytre sånt i hytt og pine - så er du ikke "kynisk", da er du umenneskelig..

Ja, verden er farlig, og folk kan skylde seg selv for alt farlig de kan bli utsatt for, ikke sant? Mord, voldtekt, ran, overgrep mot mindreårige - alt er enten vedkommendes skyld, eller foreldrenes skyld, fordi de var uaktsomme og dumme, ikke sant?

Du sier at man kan skylde seg selv når man er uaktsom og dum.. Det er ikke så himla mye bedre..

Vel.. Han hadde naboer, og det er lite som tyder på at hundene var inngjerdet i og med at de sto i bånd, ikke sant? Det er ikke bare LITT skummelt og uaktsomt, og han kan klandres MER enn foreldrene..

Bare det at du skriver at hunden og barnet kan klandres, tyder jo på at du har et par mentale brister du burde oppsøke hjelp for å få orden på - barn er barn, hund er dyr, og ingen av de kan klandres for oppførselen sin, juridisk sett..

Hvor mye syns du foreldre bør passe på barna sine? Bør de ikke kunne gå til naboen en gang uten å risikere å bli drept av hundene deres? (jeg skjønner ikke at jeg gidder å spørre engang, for jeg tviler på at du har forutsetning til å forstå hva du egentlig sier sjøl)

Hva syns du om Madelein-saken forresten? Foreldrenes skyld det og, som ikke passet på?

empati' -en (fra eng., av gr empatheia 'lidelse') (evne til) innlevelse i et annet menneskes situasjon el. tankeliv

Nei, du har ikke rare empatien for foreldrene - du er totalt repsektløs ovenfor deres sorg, faktisk, når du klarer å si at de kan skylde seg selv som ikke tok sitt ansvar og passet bedre på barnet sitt..

Trådløst internett er plugget i et sted det og, selv om det ikke er i pc'en din.. Og vær så snill og kjøp deg en chihuahua, så det ikke er bikkja di vi leser om i avisene neste gang..

Nei gid, så storsinnet av Dem..

Eieren hadde ikke noen grunn til å tro at hunden skulle spise opp naboen.

"Barn holdes ikke ansvarlige for sine gjerninger" Ingen har vel sagt det heller? Jeg har hele tiden sagt at det er foreldrene sitt ansvar. Les hva jeg skriver.

Hvor i all verdens dager sier jeg at jenta fortjener å bli drept? Hva slags idioti er dette? Ungen fortjener ikke å bli drept og om du virklig mener det så har du et stort problem.

Hva foreldrene fortjener eller ikke fortjener skal jeg ikke legge meg stort opp i, men det er en konsekvens av deres uaktsomhet det som har skjedd. Det har ingenting med hva de fortjener eller ikke fortjener.

Nå syntes jeg du begynner å bli passe useriøs når du sammenligner to helt forskjellig type farer, mord og voldtekt er en HELT annen katogori enn dette. Men for å svare litt på det også, det er svært få som er helt uskyldige i sin egen situasjon. Uten at dette gjør noen ting som helst mer rett eller galt, men slik er det bare.

Det som virklig skader saken er vel at du prøver å legge ord i munnen på meg og fantaserer opp ting, vrir på ordene, men det er off-topic.

Du sier at man kan skylde seg selv når man er uaktsom og dum.. Det er ikke så himla mye bedre..

Selvfølgelig så skal man skylde på seg selv for egen uaktsomhet og dumhet, hva annet forventer du? Herregud, du er ikke barn lengre.

Madelein-saken er intressant dog litt annerledes, har ikke satt meg så alt for godt inn i den, men de er vel neppe 100% uskyldige de heller. Men, jeg vil ikke kommentere den saken utover det jeg har gjort nå da jeg ikke har brydd meg om den og heller ikke kommer til å gjøre det.

Hvor mye syns du foreldre bør passe på barna sine?

De skal ha 100% kontroll. Ellers er man upasset som forelder. Og jeg er ikke naiv ovenfor min hunds potensiale eller ovenfor mitt hundehold, imotsettning til endel andre tydligvis, men dette har ingenting med foreldrene sin uansvarlige oppførsel å gjøre.

Deres sorg er dem selv forskyldt, fortjent? Nei, men det er realiteten.

Kjære deg, det har jeg da virkelig ikke sagt noenting om. Jeg ville vært knust i veldig veldig små biter, kunne ikke tilgitt meg selv for at jeg ikke våknet når vesle på 5 år sto opp og snek seg ut med ett barnesinn så lyst som en solskinnsdag. Jeg skulle aldri få oppleve hennes lyse trillende latter, aldri oppleve at hun irettesatte meg på sitt veslevoksne vis, aldri mer... Aldri i verden om jeg hadde tilgitt meg selv for at jeg sov. At hun ble drept av naboens hund hadde IKKE gjort det noe bedre. Om noen hadde sagt at jeg hadde drept mitt barn hadde jeg nok gjort noe alvorlig... For noe i meg ble alt drept den morgenen. For dersomattevisomatte jeg hadde gjort osv. Slike tanker ville plagd en mor til evig tid! Og ett barn med funksjonshemning kommer deg så nære hjertet at du aner ikke.

Blir helt feil å samenligne dette med å stå på en togskinne og skylde på toget. Bor man slik til at man har rottiser stående i hagen 200 meter lenger ned i gaten, så regner faktisk jeg med at hundene er noe trygge. Det er ikke dermed sagt at barna mine skal fly inn i hagen til dem. At denne hunden valgte å drepe den lille sier ekstremt mye om hunden. Den fortjener ikke livets opphold, den kan kose seg på andre siden av broen og være i fred med seg selv. Den har sikkert hatt de andre som heiagjeng, men det var denne som drepte, og hvor var forresten eier? Den kan ikke gitt mye varsel før den drepte barnet, for ett barn vil skrike til om det blir skremt.

Nei barnet har ikke noe skyld, foreldrene kunne helt klart sikret huset på en bedre måte, men altså... skal vi måtte ta hensyn fordi noen idioter av noen hundeeiere tror de eier verden og setter ut mannevonde bikkjer og tror de eier verden? Har man digre hunder som kan skade ett barn så ille at det dør, må man nesten ta hensyn og holde bikkjene inne eller i hundegård. Ingenting, jeg gjentar INGENTING, kan forsvare det den hunden gjorde.

Hadde mine hunder gjort noe slikt, så ville jeg vært knust, flyttet til en annen landsdel, skaffet meg gullfisk og aldri tilgitt meg selv! JEG har drept ett barn med ett våpen jeg ikke hadde kontroll over.

Bra å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som virklig skader saken er vel at du prøver å legge ord i munnen på meg..

Nja, det er vel noen her som har greid å legge ord i sin egen munn. Noen ganger kan det være greit å holde kjeft i stedet for å åpne den og fjerne all tvil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Madelein-saen blandes inn her: Dette var helt og holdent foreldrenes skyld: De lot barna være alene uten tilsyn mens de selv var ute og spiste og moret seg.

Og, lockheed har mange gode poenger, og det er utrolig hvordan enkelte av dere klarer å vri på det han skriver. Og å blande inn hakekors og slik - litt lavmål fra voksne og (tror de selv) oppegående folk.

Å skrive at det var uansvarlig av hundens eier å ha hunden bundet når den var troendes til å drepe... På hvilket grunnlag skulle eieren regne med dette da? Hunden var vant med barn og hadde ikke vist agressive tendenser. En hver hund er troendes til å kunne drepe, ergo burde ingen hunder etter deres mening stå bundet uten tilsyn. håper dere ikke binder deres hunder...

Og foreldrene til jenta burde helt klart sikret huset eller hagen slik at jenta ikke kom seg ut alene. Hva om hun hadde gått ut på veien og blitt drept av en bil? Man lar ikke barn ferdes alene uten tilsyn på den måten. Man står opp med barna om morningen, om man ikke gjør det, så får man sørge for at barna ikke kommer ut på egen hånd - downs eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å høre.

Tror du kan være helt sikker på at det sitter en familie og gråter hjerteskjærende der nå... Du kan jo bare tenke det alle dersomattehvisomatte de har i hodet sitt nå. Beskylder hverandre for å ikke følge med, krangel og tårer. Gjennværende barn som ikke skjønner noe... dette har ikke bare skadet ett barn, nei dette har skadet en hel familie på livstid og her sitter du å preiker om Darwin?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det er vel noen her som har greid å legge ord i sin egen munn. Noen ganger kan det være greit å holde kjeft i stedet for å åpne den og fjerne all tvil...

....og det er bedre å ikke argumentere mot ignorante mennesker, fordi de vil ta deg ned på sitt eget nivå og slå deg med erfaring.. Men nok filosofi.

Tror du kan være helt sikker på at det sitter en familie og gråter hjerteskjærende der nå... Du kan jo bare tenke det alle dersomattehvisomatte de har i hodet sitt nå. Beskylder hverandre for å ikke følge med, krangel og tårer. Gjennværende barn som ikke skjønner noe... dette har ikke bare skadet ett barn, nei dette har skadet en hel familie på livstid og her sitter du å preiker om Darwin?!?

Om noen har det vondt eller ikke hjelper lite når et menneske er dødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIRI

Situasjonen var den at en 5 år gammel unge med Downs syndrom kom seg inn i en hage og ble drept av en hund. Er det så mye å misforstå ? HVA eksakt tror du en 5 år gammel unge kan utrette mot en hund som forsvarer at den angriper så til de grader at ungen dør ? Det skulle jeg gjerne visst...

Dette ovenfor var det du skrev til meg.

SVAR

Hallo hvor gammel er du da??? Skulle ikke tro du har hatt hund før i allefall. Du er klar over at hunder faktisk er ROVDYR eller har du ikke fått det med deg enda? Instingtene ligger der uansett rase osv.

Det at du rakker ned på meg sier bare hvor voksen du er. Hvis du leste innlegget mitt så hadde du kanskje skjønt litt mer. Jeg skylder verken på hunden eller ungen. LES INNLEGGET EN GANG TIL NØYE! Jeg missforstår ingenting, du gjør.

MEN ja, faktisk så kan en liten unge på 5 år gjøre en hund skikkelig forbanna. Følg med i verden!

Sitte her og krangle med deg om dette har ingen virkning.

Rakk ned på meg og alle andre som du ikke er enige med men det forandrer ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren hadde ikke noen grunn til å tro at hunden skulle spise opp naboen.

Og foreldrene hadde ingen grunn til å tro at deres 5 år gamle tilbakestående datter skulle stå opp og ta seg en tur på egenhånd i nabolaget..

"Barn holdes ikke ansvarlige for sine gjerninger" Ingen har vel sagt det heller? Jeg har hele tiden sagt at det er foreldrene sitt ansvar. Les hva jeg skriver.

Og hundeeieren har selvsagt ikke noe ansvar i det hele tatt han, eller?

Hvor i all verdens dager sier jeg at jenta fortjener å bli drept? Hva slags idioti er dette? Ungen fortjener ikke å bli drept og om du virklig mener det så har du et stort problem.

Hva foreldrene fortjener eller ikke fortjener skal jeg ikke legge meg stort opp i, men det er en konsekvens av deres uaktsomhet det som har skjedd. Det har ingenting med hva de fortjener eller ikke fortjener.

Du er veldig på dette med foreldrenes uaktsomhet.. Hva med hundeeieren? Er ikke han uaktsom?

Nå syntes jeg du begynner å bli passe useriøs når du sammenligner to helt forskjellig type farer, mord og voldtekt er en HELT annen katogori enn dette. Men for å svare litt på det også, det er svært få som er helt uskyldige i sin egen situasjon. Uten at dette gjør noen ting som helst mer rett eller galt, men slik er det bare.

Vi får håpe at du aldri noen gang er så uaktsom og uansvarlig at du blir utsatt for noe kriminelt.. For det kan jo ikke være den kriminelle sin skyld? Næh.. Er folk uaktsomme og uansvarlige, så kan de skylde seg selv, ikke sant?

Det som virklig skader saken er vel at du prøver å legge ord i munnen på meg og fantaserer opp ting, vrir på ordene, men det er off-topic.

Selvfølgelig så skal man skylde på seg selv for egen uaktsomhet og dumhet, hva annet forventer du? Herregud, du er ikke barn lengre.

JEG er ikke et barn nei, men JENTA som ble drept er et BARN.. Et TILBAKESTÅENDE barn.. Jeg trenger ikke å legge ord i munnen på deg, du klarer å uttale deg idiotisk, ufølsomt og ufint helt på egenhånd..

Madelein-saken er intressant dog litt annerledes, har ikke satt meg så alt for godt inn i den, men de er vel neppe 100% uskyldige de heller. Men, jeg vil ikke kommentere den saken utover det jeg har gjort nå da jeg ikke har brydd meg om den og heller ikke kommer til å gjøre det.

Nei, egentlig burde barn låses inne, sånn for sikkerhets skyld..

De skal ha 100% kontroll. Ellers er man upasset som forelder. Og jeg er ikke naiv ovenfor min hunds potensiale eller ovenfor mitt hundehold, imotsettning til endel andre tydligvis, men dette har ingenting med foreldrene sin uansvarlige oppførsel å gjøre.

Du mener at foreldre skal ha 100 % kontroll, hvis ikke så er man upasset som forelder.. Du har ikke barn selv du, ikke sant? Foreldrene dine, hadde de 100 % kontroll på deg?

Mens hundeeiere, de trenger ikke å ha kontroll på hundene sine de, for skjer det noe, så er det helt sikkert noen andre sin skyld.. Eller??

Deres sorg er dem selv forskyldt, fortjent? Nei, men det er realiteten.

Hva er forskjellen på selvforskyldt og fortjent?

Syns du skal lese litt jeg, om denne saken.. Her står det f.eks litt:

Den lille pige var tilsyneladende vågnet før sin mor og sine to ældre søskende og var gået på opdagelse på egen hånd og endte i baghaven hos Robert Turner, der havde fem hunde, herunder en Rottweiler, lænket i haven.

Klokken 11 om formiddagen vågnede Tiffanys mor og hendes søskende og opdagede, at familiens yngste var væk.

En større eftersøgning blev sat i gang, og halvanden time senere fandt den intetanende Robert Turner og en nabo Tiffanys flænsede krop ved siden af Rottweileren.

Tiffany havde selv en puddelhund, og politiet formoder, at færten af pudlen på Tiffanys krop fik Rottweileren til at gå amok, da den lille pige ville klappe den fremmede hund.

Politiet beslaglagde den 10-årige Rottweiler Foxie og to andre hunde, mens Turner fik lov at beholde sine sidste to hunde, der var i bur.

Og her står det litt:

Tiffany Pauley försvann vid elvatiden på torsdagsförmiddagen lokal tid. Ett stort spaningsarbete inleddes snabbt av grannar och polis.

Ungefär tre timmar senare, vid halvtvåtiden, hittades den lilla flickans kropp ett par hus från sitt eget hem.

Tiffany, som hade Downs syndrom, var livlös och hennes kropp var sönderbiten. Hon hade attackerats av en hund av rasen rottweiler som enligt lokal polis ska ha varit kopplad vid attacken.

Kroppen hittades i en trädegård där hunden befann sig. Upptäckten gjordes av hundens ägare.

– Han blev helt knäckt när han hittade flickan, säger hundägarens mamma Patricia Cook till lokala medier.

Rottweilern och två andra hundar, en pitbull och en schäfer, har tagits i beslag av polisen.

Her kan du også lese litt:

Tiffany walked about 200 yards up the street from her wood-framed ranch home and into an unfenced yard where at least five dogs were kept.

She walked to the back of the yard, past two other chained dogs to a Rottweiler on a 15-foot chain. Tiffany, 5, has a miniature French poodle of her own, and her family thinks she may have tried to pet the Rottweiler.

In the coming hours, no one reported hearing barking or a child's cry. Neighbors and police would comb the neighborhood looking for the girl with Down syndrome, but they didn't find her body until about 1 p.m. She was lying near the dog, under a tree.

A neighbor helping with the search had knocked on the door of Robert Turner, who owns the dogs, and explained they were looking for Tiffany and wanted to look in his back yard. As the searchers walked around the house, Turner stepped out onto his deck.

"When I got right there, I saw her laying over there. I ran to her. She was just laying there," said Turner, who owns the dogs.

Carroll County Sheriff's deputies said the girl appeared to have been mauled. An autopsy will be performed Friday.

Turner said authorities took the 10-year-old Rottweiler named Foxie and the two other dogs, a Labrador retriever/chow mix and a pit bull mix. He said he was allowed to keep two other dogs because they were in kennels.

Og foreldrene til jenta burde helt klart sikret huset eller hagen slik at jenta ikke kom seg ut alene. Hva om hun hadde gått ut på veien og blitt drept av en bil? Man lar ikke barn ferdes alene uten tilsyn på den måten. Man står opp med barna om morningen, om man ikke gjør det, så får man sørge for at barna ikke kommer ut på egen hånd - downs eller ikke.

La oss nå si at det var det som hadde skjedd i stedet.. Hvem hadde blitt siktet i en sånn sak, tror du? Kan det være sjåføren?

Ja, la oss alle lenke barna våre fast i sengene og låse alle dører i huset.. Sånn for sikkerhets skyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hvor gammel er du da??? Skulle ikke tro du har hatt hund før i allefall. Du er klar over at hunder faktisk er ROVDYR eller har du ikke fått det med deg enda? Instingtene ligger der uansett rase osv.

Det at du rakker ned på meg sier bare hvor voksen du er. Hvis du leste innlegget mitt så hadde du kanskje skjønt litt mer. Jeg skylder verken på hunden eller ungen. LES INNLEGGET EN GANG TIL NØYE! Jeg missforstår ingenting, du gjør.

MEN ja, faktisk så kan en liten unge på 5 år gjøre en hund skikkelig forbanna. Følg med i verden!

Sitte her og krangle med deg om dette har ingen virkning.

Rakk ned på meg og alle andre som du ikke er enige med men det forandrer ingenting.

Vel, verden bør vel skjermes litt bedre mot sånne farlige rovdyr, hvis de blir så lett forbannet på små barn. Slike hunder holdes ikke i tett bebyggelse i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og foreldrene hadde ingen grunn til å tro at deres 5 år gamle tilbakestående datter skulle stå opp og ta seg en tur på egenhånd i nabolaget..

Og hundeeieren har selvsagt ikke noe ansvar i det hele tatt han, eller?

Du er veldig på dette med foreldrenes uaktsomhet.. Hva med hundeeieren? Er ikke han uaktsom?

Vi får håpe at du aldri noen gang er så uaktsom og uansvarlig at du blir utsatt for noe kriminelt.. For det kan jo ikke være den kriminelle sin skyld? Næh.. Er folk uaktsomme og uansvarlige, så kan de skylde seg selv, ikke sant?

JEG er ikke et barn nei, men JENTA som ble drept er et BARN.. Et TILBAKESTÅENDE barn.. Jeg trenger ikke å legge ord i munnen på deg, du klarer å uttale deg idiotisk, ufølsomt og ufint helt på egenhånd..

Nei, egentlig burde barn låses inne, sånn for sikkerhets skyld..

Du mener at foreldre skal ha 100 % kontroll, hvis ikke så er man upasset som forelder.. Du har ikke barn selv du, ikke sant? Foreldrene dine, hadde de 100 % kontroll på deg?

Mens hundeeiere, de trenger ikke å ha kontroll på hundene sine de, for skjer det noe, så er det helt sikkert noen andre sin skyld.. Eller??

Hva er forskjellen på selvforskyldt og fortjent?

Syns du skal lese litt jeg, om denne saken.. Her står det f.eks litt:

Og her står det litt:

Her kan du også lese litt:

La oss nå si at det var det som hadde skjedd i stedet.. Hvem hadde blitt siktet i en sånn sak, tror du? Kan det være sjåføren?

Ja, la oss alle lenke barna våre fast i sengene og låse alle dører i huset.. Sånn for sikkerhets skyld..

Hadde du giddi å lest postene så hadde du sett hva jeg har skrevet om hundeeieren sitt ansvar men du mangler tydligvis evne til å lese igjennom poster og dermed er du som å diskutere med en vegg.

Klart at folk kan bli utsatt for kriminielle ting uten å være skyldig i det selv, men de fleste slosskamper og drap har en eller annen underliggende grunn, uten at det blir mer rett av den grunn. Nok om det.

Selvforskyldt er noe man foresaker selv vitende eller uvitende, fortjent er noe man "fortjener" ved å gjøre en handling (en passende straff).

100% kontroll betyr ikke nødvendigvis 100% kontroll over handlinger, men 100% kontroll over sikkerhet er det noe alle foreldre burde forsøke å ha, selvsagt ikke alltid mulig, men ALLE bør og må gjøre sitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvforskyldt er noe man foresaker selv vitende eller uvitende, fortjent er noe man "fortjener" ved å gjøre en handling (en passende straff).

Jepp en passende straff for foreldrene at ungen ble drept. Jenten/foreldrene var jo selv skyld i at hun gikk inn i hagen til hundene :o Ser du ikke hvor absurd dette er? Jeg kan faktisk ikke skjønne at noen som helst føler for å forsvare eieren eller hundene i denne situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du giddi å lest postene så hadde du sett hva jeg har skrevet om hundeeieren sitt ansvar men du mangler tydligvis evne til å lese igjennom poster og dermed er du som å diskutere med en vegg.

Klart at folk kan bli utsatt for kriminielle ting uten å være skyldig i det selv, men de fleste slosskamper og drap har en eller annen underliggende grunn, uten at det blir mer rett av den grunn. Nok om det.

Selvforskyldt er noe man foresaker selv vitende eller uvitende, fortjent er noe man "fortjener" ved å gjøre en handling (en passende straff).

Det er ingenting i veien med lesekunnskapene mine faktisk, det var du som dro inn Darwin og at foreldrene var uaktsomme og uansvarlige, og derfor selvforskyldt i å miste sin fem år gamle tilbakestående datter..

100% kontroll betyr ikke nødvendigvis 100% kontroll over handlinger, men 100% kontroll over sikkerhet er det noe alle foreldre burde forsøke å ha, selvsagt ikke alltid mulig, men ALLE bør og må gjøre sitt beste.

Det blir litt teit at det kommer fra en som hevdet at foreldrene var uaktsomme og måtte lide for sin dumhet nå, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hvor gammel er du da??? Skulle ikke tro du har hatt hund før i allefall. Du er klar over at hunder faktisk er ROVDYR eller har du ikke fått det med deg enda? Instingtene ligger der uansett rase osv.

Hunder er domestiserte dyr som vi MENNESKER har modifisert fra ville dyr over utallige tusen år.

MEN ja, faktisk så kan en liten unge på 5 år gjøre en hund skikkelig forbanna.

Men jeg lurer fortsatt på HVA du mener en unge på 5 år er i stand til å gjøre som FORSVARER at en hund blir "skikkelig forbanna" og dreper ungen ? En hund bør faktisk ha så sterke sperrer for å bite at den IKKE dreper en unge - biter, ja, kanskje - men DREPER ? Jeg venter i spenning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke tror at det er noen forskjell på reaksjonsmåter hos en rottweiler og en bearded collie, bør kanskje ta en titt på disse MH-diagrammene:

Bearded collie: http://www.genetica.se/manuskript/bearded%20collie.pdf

Rottweiler: http://www.genetica.se/manuskript/rottweiler.pdf

Se spesielt på punktene "Jakt" og "Hot (trussel)". Skulle tro at det er disse som er utslagsgivende når en hund dreper inntrenger/barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem har hundene stående ute i bånd på natta?? Ja, vet det er mange, men er sterkt i mot det.

Jeg antar denne mannen med hundene visste at han hadde en nabo med unger, og i og med han har unger selv, burde han godt vite at unger gjør ting man ikke kan ha kontroll over.

Mener du Locheed at vi burde satt alarm på ungene slik at man kan ha full kontroll til en hver tid? Hvilken lærdom vil ungene få av det?

JA, foreldrene burde fulgt mer med, men barn er nysgjerrige små vesener og våkner de klokka seks på morgenen (eller når det enn var) så sitter de ikke pent i sengen sin og venter til mor våkner. De står opp og utforsker verden.

Burde hunden avlives? Ja, selvfølgelig! Den har drept en person. Men sjansen for at enhver hund kan drepe er ALLTID til stede. Det er våres kontroll over dyrene som gjør at det ikke skjer.

Jeg har selv bust inn døren til ei venninne av meg som hadde hund på besøk, og ble bitt i hånden fordi hun ikke var tilstede akkurat i øyeblikket. Hunden var 13 år og har aldri utagert i nærheten av noe lignende. Jeg har nå lært å banke på dører, og jeg og hunden er gode venner.

Til deres opplysning; det var en pappilon og jeg har store arr på hendene!

Men til dere som sier at det var foreldrenes uaktsomhet. Meg i ****! Hadde eieren vært tilstede i det ungen kom inn i hagen tror jeg aldri det hadde skjedd. En hund/en hundeflokk beskytter sitt territorie. DET er helt naturlig. Men selvfølgelig visste ikke jentungen noe om dette.

Hvis foreldrene hadde prøvd å si til henne at hun ikke måtte gå dit, hadde nok fristelsen blitt enda større pga det ikke var lov.

Kjempetrist at et uskyldig menneskeliv må gå tapt pga hundeeieren ikke hadde sikret hundene sine bedre.

Men har ALDRI før hørt om at noen har blitt drept av hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Down Syndrom er en diagnose (ikke sykdom) som er at de har en kromosonfeil. Altså de har dårligere evne til å forstå hva som er riktig og hva som er galt. Litt tregere mentalt enn oss "normale".

Veeel - etter å ha lest DENNE tråden så vil jeg bare skyte inn i en liten bisetning i all hast at enkelte Soneneiere med molosser og/eller gjeterhunder SNAREST bør skifte kjæledyr til noe mindre livsfarlig ettersom det nå visstnok er slik at våre husdyr på eget initiativ eliminerer mennesker med lav IQ... (Inntil veterinæren åpner på mandag bør dere sørge for å ha bikkjene deres i bur på natta, for egen sikkerhets skyld!)

Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Kjempetrist at et uskyldig menneskeliv må gå tapt pga hundeeieren ikke hadde sikret hundene sine bedre. Men har ALDRI før hørt om at noen har blitt drept av hund!
I 1994 ble 6-årige Tord Tørstad fra Alvdal drept av en grønlandshund mens han lekte alene på tunet hvor hunden var bundet. I 2002 blir sju år gamle Johannes Åsheim fra Torpa drept av en eller flere løse hunder. Etter drapet tiltales eieren for farlig hold av 25 schäferhunder, polarhunder og blandingsrase.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1994 ble 6-årige Tord Tørstad fra Alvdal drept av en grønlandshund mens han lekte alene på tunet hvor hunden var bundet. I 2002 blir sju år gamle Johannes Åsheim fra Torpa drept av en eller flere løse hunder. Etter drapet tiltales eieren for farlig hold av 25 schäferhunder, polarhunder og blandingsrase.

--

Per Olav

OK, da vet jeg det... Men.. som sagt tidligere i innlegget mitt: hunder er ROVDYR. Har du sett tennene dems?? Som noen sa så er hunder domestisert av oss mennesker i mange tusen år..

Stiller meg bak 2ne og andre som måtte mene som henne... Det blir for absurd å diskutere veldig mye videre her synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...