Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor er folk så frekke?


~katrine~

Recommended Posts

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar
Guest Vicky
Når noen sjenerer bikkja di, kan du jo spørre høflig: Si meg, har du sett deg i speilet i det siste?

Den der var bare genial! :o

Jeg har fått høre mye rart, men det plager meg ikke. Det å gå på byen kan være litt slitsomt innimellom når alle fjortisjentene løper etter for å få høre hvor mye den koster, osv. Det var en som lurte på hvorfor jeg lot den gå på egne ben, for en sånn hund skulle jo sitte i veske! Det var en som trodde hun var en katt da. :Laugh: Da kunne jeg ikke annet enn å le.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt mye rart jeg og.En gang var det noen små jenter som trodde han var en mini-hest :o Jeg tar meg ikke nær av det,men om man har med seg barn som synes det er forferdelig trist at noen ikke liker hunden deres,så synes jeg de har godt av å bli satt på plass,sånt gjør man ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har DP og hører også mye rart, mange som tror det er chihuahua bare fordi det er den eneste miniatyr rasen de kjenner til. Jeg bryr meg ikke om de fleste kommentarene, men eneste som irriterer meg er når folk kommer bort til meg å spør opm det er en veskehund eller paris hilton hund :o

Var en mann som gikk sammen med familien sin litt bak meg en gang som sa, se der er en rotte i bånd. Da snudde jeg meg bare å sa, nei dette er en hund det, rotter er gnagere og er dessuten mye mindre. Da ble han kjempe flau og rødmet, var utrolig morsomt, for hadde ikke regnet med at han skulle bli så flau. :Laugh:

Var også en liten jente en gang på sånn 3-4 som sa til mamman sin : se, mamma, en elg. Haha, måtte le litt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også en liten jente en gang på sånn 3-4 som sa til mamman sin : se, mamma, en elg. Haha, måtte le litt :o

Hehe, jeg har opplevd noen ganger at (veldig) små barn har pekt på hundene mine og sagt "BÆ!", men det er jo bare gøy :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har hørt om Willy er unger som peker å sier: næh! (kjenner han vel ikke igjen fra en viss film....??? :rolleyes: ).

Ellers så har jeg ofte hørt ovnsrør om Titti da.. Men det kan vel ha noe å gjøre med en viss bok.. :o (kan det være mormor og de åtte ungene mån tro...??)

Men hadde blitt skikkelig forbannet hvis noen hadde kalt dyra mine noe av det jeg hører her.. Hadde nok prøvd å heve meg over det, men grr... at det går an å kalle hunder sånne ting. Greit, jeg kaller mine for rotter pg hybelkaniner og støvtørkere selv, men hadde andre gjort det så hadde det vært noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg forbi en haug med rånere som satt og drakk øl. Så kom de med litt slesk latter:

- Hvor er salen hen a?

- Nei, den har jeg glemt igjen hjemme, svarte jeg.

- Ja, du kan vel ri på den der.

- Mm, vi pleier å ha barneridning på søndager! svarte jeg.

Lærer seg litt svar etterhvert :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drapshund, Kamphund, Farlig Hund, Skummel hund, hund som spiser mennesker, hund man må passe seg for... Kallenavnene er mange, men jeg bryr meg ikke om hva uvitende mennesker tror mener eller sier, så det går greit :o

Og du som har en vakker rase! :o

Jeg blir forbannet,folk dømmer hunder etter utseende,syns folk skal bli kjent med dyra før de dømmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg forbi en haug med rånere som satt og drakk øl. Så kom de med litt slesk latter:

- Hvor er salen hen a?

- Nei, den har jeg glemt igjen hjemme, svarte jeg.

- Ja, du kan vel ri på den der.

- Mm, vi pleier å ha barneridning på søndager! svarte jeg.

Lærer seg litt svar etterhvert :o

Syns Caroline (her inne) sin sønn Brynjar og var herlig som konsekvent sa "mø" til henne når han så henne :o (det skal legges til at han er snart to år :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drapshund, Kamphund, Farlig Hund, Skummel hund, hund som spiser mennesker, hund man må passe seg for... Kallenavnene er mange, men jeg bryr meg ikke om hva uvitende mennesker tror mener eller sier, så det går greit :o

Den derre hører jeg hele tiden og.... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Dette er litt morsomt, jeg snakket med en dame som har en Dalmatiner. En dag gikk dem en tur.. Så kom det to jenter, en var fire år og den andre var eldre. De klappet ham og spurte. "Hvor gammel er den?". "Ham er fire år". De så rart på henne og sa "Er den ikke mer? Vi så en annen hund, den var bare fe år og var mye mindre". Til dere som ikke skjønte den: De trodde at hunder vokser som mennesker. Hadde ikke mye med fornærmelser og gjøre da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja mi ble kalt "middag" av en annen hundeeier vi gikk forbi, tok meg ikke spesiellt nær av det :o Synes igrunnen bare det var festlig.

Den kommentaren der er jo også en klassiker fra tidenes morgen. Det er ikke det at man tar seg nær av det den fjørtisøttende gangen man hører den, men man vrir seg ikke akkurat i krampelatter heller. Hvis de først skal være morsomme, hadde det jo vært litt mer underholdende om de i det minste kunne finne på noe nytt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de først skal være morsomme, hadde det jo vært litt mer underholdende om de i det minste kunne finne på noe nytt :o

hehe - Det foreslo jeg for en som spurte om Gubbelille var en ulv, faktisk, og da spurte han om det var rev jeg hadde istedet :rolleyes: En annen vits man ofte fikk høre av folk med barn eller mindre hunder, var "har han spist i dag".. Ha ha ha, liksom..

Men det frekkeste jeg har vært borte i, var hun damen som skjelte meg ut på åpen gate fordi at han var så tynn! Altså, bikkja åt bare når det passa han, og det passa han i perioder ikke så veldig ofte, da blir man tynn da! Og når jeg sa at han var hobby-anorektiker, så fikk jeg kjeft for å menneskeliggjøre hunden min såpass at jeg trodde han hadde et bevisst forhold til egen kropp og utseende :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får også alltid høre hvor tynn hund jeg har. Og det verste er at hun slett ikke er særlig tynn. Hun er slank og sprek, men det er jo sånt som skjer når folk faktisk gidder å fôre riktig og kontrollert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"***** fascisthunder"

Dette er vel det verste jeg har hørt noen har kallt min hund. Jeg tror begrepet dekker schäfere, dobbere og rottiser. Ellers syns jeg de fleste kommentarene jeg får er ganske morsomme, som "Håper den har fått frokost i dag!". Eller når små barn kommer bort og syns at hunden min er 'søt' og barnet rekker så vidt opp til snuten på hunden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke hørt så mye negativt om hunden min. Ikke noen styge kallenavn. Eneste er noen kommentarer av ukjente som går mer på selve oppførselen hennes, at de sier at hun "ikke er helt god" osv noe som ikke akkurat er så koselig å høre fra folk som ikke kjenner hunden. Men bryr meg ikke så mye om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig bryr jeg meg aldri hvis noen kaller Mikey for noe spesielt. Om folk vi møter mener det er festlig å "mobbe" meg som eier ved å kalle hunden min ting, så må de for all del få lov til å beholde den enkle "gleden"... Siste jeg hørte i forbifarten på tur var vel noen ungdommer som lo av "lille jenta med monster-hunden"... :rolleyes:

Før hadde jeg Westie. Til tider så hun virkelig ut som en overgrodd, langhåret mopp hvis vi var litt trege med å få ned pelsen hennes. Fikk høre mange rare kallenavn i løpet av årene hun var i livet, men jeg gadd aldri å bry meg og det har jeg ikke tenkt å begynne med heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri fått noen negative komentarer på Frøken. Alltid bare "nåå, så søøt" eller "se på den lille hunden mamma" eller "sånn hund vil jeg ha!" Er bare jeg som kaller henne gjøk, løk osv..

Eller. Det var en kommentar som jeg synes var litt dum var når jeg var på vei inn i en hall for å se på ag. stevne. Frøken var da 2 mnd. Da var det noen som sa "Nei, nå kommer chiuahua folket! Hva har de hær å gjøre??" Jaja. Du har ikke så mye ¨å gjøre på et hundearrangement hvis du ikke greier å se forskjell på en chi og en papillon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg hadde med Milo, Vegas og en Vorsteh utenfor butikken her om dagen. Så kommer det ei dame på rundt 60 år og går rett bort til oss, og ser stygt på bikkjene. Så spurte hu i en veldig frekk tone: " Driver du en kennel eller no?" Jeg bare svarte "nei, det går an å ha mer enn en hund..."

Nå er ikke hukkomelsen min helt på topp, men kan ikke huske å ha hørt noe frekkt om Milo. eneste er jo at folk begynner å kalle han Zalo osv da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må prøve å se det positive i kommentarene egentlig. Hvor dumme folk egentlig klarer å fremstille seg selv enkelte ganger...

Mjauing og bjeffing går aldri av moten. Her jeg bor nå, har ene nabofamilien hatt veldig moro av å bjeffe og mjaue til hundene som står på verandaen. Særlig moro var det jo med Bogar da, som bjeffet tilbake enkelte ganger. Da jeg fikk Vida, fortsatte de med bjeffinga si. Men de tør aldri å komme å hilse på de. En vinterdag faren i huset var ute og skuffet snø, og jeg var uoppmerksom på tispeskinnet i to sekunder, stod hu bokstavelig talt på snøskuffa hans. Etter det så har de aldri bjeffet til hundene noe mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Altså..... om noen slenger en bemerkning "se den rotta der da" - eller "se månedyret der" osv. - så burde vel de fleste skjønne at sånt ikke sies for å være ondskapsfulle?

Jeg kaller småbikkjer ankelgnagere, rotter, mopper, månedyr osv. om hverandre - uten at jeg nødvendigvis mener noe vondt med det.

Ondskapsfullt er det når du høyt sier "den bikkja var stygg" osv. - DET er ondsinnet. Men om folk peker på bikkja og sier "ha ha ha ha - se den rotta" så er det vel ingen grunn til å hive seg rundt å be de se seg i speilet eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller "se månedyret der" osv.

Månedyr ? Hæhhh ? Hva ER det ? *flir*

Forøvrig høres de fleste kommentarene her kjent ut ja... Da jeg tassa rundt med en chihuahua i bånd som lita jente var det vel mer regelen enn unntaket at noen slengte slike rotte-kommentarer til oss, men jeg kan ikke huske at jeg tok meg særlig nær av det - jeg bare flira jeg (og det var LEEENGE før Paris Hilton liksom...).

Jeg fikk vel også - som Ida - stadig høre BÆÆÆÆÆ og "Seeeee - et lam !!" da jeg taua rundt på min bedlington Carlos. Det var liksom greit - det var verre når folk trodde han var en puddel.. hehehehe.

Nå går kommentarene stort sett i "Ser den noe, den der'a ???", eller "Åssen ende biter'n i da ?", eller "Næææææ, den har sløyfe...." (mine hunder har aldri hatt sløyfe i håret da, kun strikk... ), men oftest er det vel "Labbetuss"-kommentarer som florerer. Som 2ne kunne jeg selvsagt ønsket at folk var litt mer oppfinnsomme i sine morsomheter, men det er vel mer fordi jeg har hørt alle kommentarene før liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...