Gå til innhold
Hundesonen.no

Moss Hundeklubb 28-29. juli

Peers

Recommended Posts

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar
Takk, bcRex! Har du tidspunkt også? Hvis det er kl 9 blir jeg sikkert hjemme, men er det kl 12 kunne det være moro å ta en tur.

står 11 i ring 5 på de voksne. valper er kl 9 i ring 8.

Jeg kommer og titter en eller begge dagene. Vet noen hvor mange Labradorer det er der?

det er 24 + 2 valper på søndag :)

kl 10.

Har noen oppmøtetiden til den enslige mudien?

står 12.06 på søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at det er så stort sprang mellom rasen en dommer dømmer?

(de er vel i samme gruppe, men hadde følt det var mer rett om den som dømte pinchere dømte dsg). Men der har du meg som ikke har peiling på utstilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at det er så stort sprang mellom rasen en dommer dømmer?

(de er vel i samme gruppe, men hadde følt det var mer rett om den som dømte pinchere dømte dsg). Men der har du meg som ikke har peiling på utstilling

Ja, dessverre. Ikke alle, men veldig mange raser har en "amerikansk" og en "opprinnelig" type. Amerikanerne liker kraftige , show-pregete typer, og lager like gjerne sine egne varianter av det meste. Noen favoriserer den ene typen, andre den andre. Det gjelder både oppdrettere, valpekjøpere og dommere. På enkelte raser er forskjellene blitt så vesentlige at rasen er blitt delt (eng/ am cocker, Akita Inu / Am. Akita osv)

Mens andre raser fortsatt er en rase, med forskjellige typer. Da gjelder det å finne ut hvilken type dommeren liker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dessverre. Ikke alle, men veldig mange raser har en "amerikansk" og en "opprinnelig" type. Amerikanerne liker kraftige , show-pregete typer, og lager like gjerne sine egne varianter av det meste. Noen favoriserer den ene typen, andre den andre. Det gjelder både oppdrettere, valpekjøpere og dommere. På enkelte raser er forskjellene blitt så vesentlige at rasen er blitt delt (eng/ am cocker, Akita Inu / Am. Akita osv)

Mens andre raser fortsatt er en rase, med forskjellige typer. Da gjelder det å finne ut hvilken type dommeren liker...

Men tenkte litt mer på at en dommer dømmer så ulike raser. det er rottweiler,. berner sennen og dsg i ringen "min" liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenkte litt mer på at en dommer dømmer så ulike raser. det er rottweiler,. berner sennen og dsg i ringen "min" liksom.

Jo da, det er helt vanlig. De fleste dommere dømmer mer enn bare en gruppe. Det finnes også endel "allround" dommere, som kan dømme alt av raser. Hvilken dommer skal dømme DSG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lyst til å stille ei snill og grei terv tispe for meg?? :icon_cry:

Det ordner vi sikkert :D

(nesten litt redd jeg blir nødt til å stille henne selv nå :shocked: )

Åh? Har du lest en blogg? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh? Har du lest en blogg? hehe

Jepp, jeg har lest blogg :D

Veldig stakkars henne, men syns nå hun kunne ventet med det der til etter utstillinga.... :icon_cry:

Jeg har heldigvis funnet ei som kan vise henne for meg, ble veldig stressa et øyeblikk, jeg er nemlig ei kløne i utstillings ringen, hehe :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...