Gå til innhold
Hundesonen.no

Som hund og katt!

PsychoLynx

Recommended Posts

Skrevet

Åssen går det med katt og hund i huset deres?

Her er noen bilder av Buffy og kattene her i huset. :wink:

Buffy og Psycho

04.jpg

05.jpg

12.jpg

Buffy og Lucifer

bilde019small2ju.jpg

bilde033small2ra.jpg

:?

Og sånn for ordens skyld.. ingen ble skadd under denne fotosessionen... :wink:

Skrevet

Akkurat sånn var Lilo og Balto også.. :)

Det er så utrolig kult å se på når hund og katt leker sånn..

Nå så går det sånn greit nok.

Hamlet er for brå til at Lilo vil leke, og Diego kjenne hun ikke enda..

Så får se.. :)

Skrevet

Eh, har tre katter som nå har flyttet opp i annen etasje, hvor Mona aldri er :roll: Ser de henne så stikker dem.. Og hun etter. Jeg er knallsikker på at Mona bare vil leke, men hun er for stor og brå til at de er med på den, så de bare freser. Jeg er mer bekymret for snute/øyne på mongo enn for kattene!

Skrevet

Her går det overraskende bra!!

oscarogchalie.jpg

Oscar og Charlie er hemmelige venner, Nena synes fortsatt at det er for stas når katten prater til henne så når katten gjør det så blir hun skikkelig gal og prøver å sjarmere katten i senk ved å legge seg ned og logre :)

Både Nena og Charlie er redde for støvsugern så når jeg skrudde den på på rommet i dag så løp Charlie og gjemte seg bak Nena, da fikk hu noia og fikk sin normale "sjarmere i senk" reaksjon :)

Skrevet

Her i huset går det sånn tålig.. De tolererer hverandre på et vis. Men hunden (på 2 kg) prøver stadig å jage katten (på 7 kg). Ikke alltid helt vellykket...

Skrevet
hihihi... har LiLi noen gang fått en på trynet?

Hehe.. Nei, heldigvis ikke.. Hadde jo vært bra for henne og lært litt, men.. Kjipt om det skulle gå et øye og da.. Heldigvis har jeg verdens snilleste katt.. Mamman hans døde når de var bare 10 dager, så jeg har flasket dem opp selv.

Skrevet

så skjønnt da :) Skulle ønske jeg hadde det sånn med katten og hunden hjemme... Vicky fikk et klor ved øyet en gang... da ble jeg livredd... men hun hadde heldigvis klart å lukke øyet i tide

Skrevet
så skjønnt da :) Skulle ønske jeg hadde det sånn med katten og hunden hjemme... Vicky fikk et klor ved øyet en gang... da ble jeg livredd... men hun hadde heldigvis klart å lukke øyet i tide

Huff :) Skjønner du ble skremt da ja! Og på det lille ansiktet til LiLi er det liksom litt vanskelig å bomme også!

Skrevet

Hvis katten er snill går det sikkert bra :) Det er sjeldent sånt skjer... Men det er lurt å være litt på vakt hvis katten skulle klore... men det pleier som sagt ikke å skje. de pleier å treffe snuta først

Skrevet

Haha, så tøffe bilder Marit! :) Liker spesielt godt det når Buffy har hele hodet til katten inni munnen :)

Skrevet
Åssen går det med katt og hund i huset deres?

Her er noen bilder av Buffy og kattene her i huset. :wink:

Buffy og Psycho

04.jpg

05.jpg

12.jpg

Buffy og Lucifer

jeg har noen bilder som ser slik ut jeg også. her går det overraskene bra mellom hunder og katt(damene var jo vandt med katt fra før av da, men hannhunden har vi ikke hatt så lenge og han digger jo katten, leker med katten hele tiden han)

bilde019small2ju.jpg

bilde033small2ra.jpg

:?

Og sånn for ordens skyld.. ingen ble skadd under denne fotosessionen... :wink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første som slår meg er parasitter eller stoffskifte. Om ikke hun har synlige parasitter av kjent type i avføringen, som kan fikses med en reseptfri markkur fra apoteket -> veterinær.  Det er antakelig stoffskifte, om hun alltid har vært sånn. Ikke sikkert at mer energirikt for løser det, for det kan hende hun instinktivt vil spise mindre av det for å holde systemet sitt i balanse. Selv har jeg alltid vært så tynn at folk blir støtt av det og skinny shamer skamløst. Det er åpenbart hormoner. Sult og apetitt regulerer seg veldig annerledes enn hos de som sliter med motsatt problem. Det er vondt for meg å "overspise" ifht eget system, hva som er passende eller utilstrekkelig for andre   Da jeg var gravid la jeg på meg "normalt" (mye, selv til gravid å være), men med hornonene ute av kroppen rant den vekten av igjen i en rasende fart selv om jeg fortsatt spiste mer enn tilstrekkelig for å skulle holde den, så hormoner, hornoner, hormoner.  Om hunden ellers virker frisk og rask.. Hvilke(n) rase(r) er hun?   
    • En dyrlegesjekk er absolutt lurt. Hun kan ha helseproblemer som gjør at hun ikke tar opp næring riktig. Hva dyrlegen sjekker kommer helt an på vurderingen av hunden, rase, vekt, hva hun spiser osv. Jeg antar du har prøvd ulike fõr og fõrtyper? Har du prøvd å gi mat til ulike tidspunkter? Det som funket best for min småspiste hund var å gi lite nok til at han alltid spiste opp. Du kan jo bare tenke deg selv om du ikke har matlyst, og stadig får servert mer mat enn du orker. Jeg fôret også en kombinasjon av rått og tørt, og varierte mellom typer og merker. Å ha litt lakseolje over maten kan også hjelpe.
    • Jeg har en tynn hund på 2 år og hun er fullvoksen for lenge siden. Hun har alltid vært tynn og spinkel sånn at ribbeina og knoklene stikker ut. Har prøvd å få henne opp i vekt. Er det noe jeg kan gjøre? Bør hun da ha en dyrlegesjekk men hva gjør dyrlegen da? Er det noen som har erfaring med en småspist hund? Har prøvd flere for og hun er like tynn. 
    • Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...