Gå til innhold
Hundesonen.no

Min Groenendael - Diesel!


MariaN

Recommended Posts

Diesel, eller Zaroos de Rancho Jerez som han heter på fint, er født 16 Februar 2007.

Vi hentet han i påsken, bare syv uker gammel.

Han har en hvit flekk på brystet, og fire hvite poter.

Diesel bor sammen med to katter. Den ene hater han og den andre elsker han (Eller.. Hun blir mye herjet med, så det spørs om hun er litt sint inni seg;) )

Han er en kjempe fin hund, på alle måter! Ikke heelt husren enda, men det kommer !

Jeg har hatt Groenendael før, og kjenner til rasen. Fikk min første i 2000 som døde bare syv mnd gammel av et benbrudd som ikke kunne fikses. Fikk en ny kort tid etter, som vi mistet to år gammel pga epilepsi! :ahappy:

Jeg har ikke vært verdens heldigste, og håper jeg får ha Diesel til han blir gammel og grå !

Her kommer noen bilder!

Kommer flere senere, når jeg har bedre tid!

På bildene er han syv uker, og ca ti uker.

dsc0807km4.jpg

dsc0836kl5.jpgdsc0885te4.jpg

Det nyeste bildet:

DSC_1308.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Ja, de kan ha hvit på seg :ahappy:

Faren har hvite ben.

Han er blant annet norsk utstillings champion, Polsk champion og Polsk Junior Champion.

Pappa Orion: http://www.ranchojerez.com/orion-norsk.htm

Veldig spesielt da, med tanke på hvite ben. Får OFTE spørsmål om akkurat det :ahappy: Ikke så ofte alle fire er hvite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan ha hvit på seg :ahappy:

Faren har hvite ben.

Han er blant annet norsk utstillings champion, Polsk champion og Polsk Junior Champion.

Pappa Orion: http://www.ranchojerez.com/orion-norsk.htm

Veldig spesielt da, med tanke på hvite ben. Får OFTE spørsmål om akkurat det :P Ikke så ofte alle fire er hvite..

Bare lurte, var virkelig ikke noe negativt ment :P Har nemlig aldri sett det før, men så skal det nevnes at jeg ikke har truffet mange av rasen heller.

Utrolig sjarmerende med de hvite labbene, ser ut som han har tråkket i maling, som Anniken sa :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurte, var virkelig ikke noe negativt ment :P Har nemlig aldri sett det før, men så skal det nevnes at jeg ikke har truffet mange av rasen heller.

Utrolig sjarmerende med de hvite labbene, ser ut som han har tråkket i maling, som Anniken sa :ahappy:

Skjønte at det ikke var negativt, Er vant til å få det spørsmålet :P

Lurte nesten selv jeg når jeg fikk vite at det var såpass mye hvit på noen av valpene i kullet (en annen som hadde litt hvit på foten).

Skulle egentlig ha en helt svart en, siden jeg hadde det før. Fikk velge mellom fire gutter, og det var ikke enkelt skal jeg si dere. Tok den som skilte seg ut, og det var Diesel :ahappy:

*Helene*:

Vært i kontakt med kennelen eller ? :P De har to valper igjen. Skal ha et kull nå straks, og et i begynnelsen av neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Diesel er nå 7 mnd. Målte han til ca 62-63 cm her om dagen. Synd vi ikke har badevekt..kunne gjerne tenkt meg å veid han.

Han er en bortskjemt liten mammadalt, som er med meg overalt. Manger bare at jeg tar han med på fest :Laugh:

Lærevillig og ivrig. Kunne ikke drømt om en bedre hund.

Her er et bilde av kjekkasen min som jeg tok i dag! <3

PS: for flere bilder se hjemmesiden hans : http://mariadiesel.piczo.com

post-2345-1189557821_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

søt gutt :( min søster og familien hennes hadde mor til din Diesel tidliger... Men det ble for mye med baby og hund på en gang, så de leverte henne tilbake til oppdretter da hun var rundt året...

moro å se avkommene hennes.. :(

de har forresten en hund fra Rancho Jerez igjen nå .... mye samme type som din Diesel...

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...