Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikker menneskene


linn88

Recommended Posts

Hva er vitsen og komme hit med og begynne og kritisere en moderator med engang, med noe du engang ikke har sett selv. Du ligger litt på tynn is hvis din videre oppførsel skal være på denne måten.

Hunder er som noen over meg skriver ikke porselens dokker, vi har forskjellige måter og trene hunden på. Og jeg tror Vicky ikke ville gjøre noe for og såre sin hund.

Snakker du om Hanne?

For jeg begynenr litt å lurer jeg og :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Når du banker livsskiten ut av den stakkars hunden din når den ikke går raskt nok ut til kjegla, mener jeg at du er en dyremishandler!!

Jeg håper inderlig at dette var et engangs tilfelle, fordi du var dårlig humør eller noe..Uansett vet jeg selv, at jeg ALDRI ville latt mitt dårlige humør gå utover hunden min på den måten..

Om Nordenstam er en dyremishandler tror jeg derimot ikke...Jeg har snakket med andre som trener Nordenstam, og der er det snakk om lett ubehag, ikke løfte hunden opp etter pelsen og slenge den i bakken så den glefser etter deg...

Hanne

Skal du ikke ta hunden din om den glefser etter deg??

Jeg er ikke bange for og si at gjør hunden min noe slemt da tar jeg han asså. Ikke bansker han så klart, men tar han i nakken. Han er en stor hund og han skal vite hvem som bestemmer.. Men er man dyreplager fordi man gjør det? Folk som tror det burde ta og holde sin mund, for da vet man ikke hvad det er og være dyreplager..

Hvordan Vicky trener son hund har du IKKE noe med. Og skrive stakkars hund og sånn blir for dumt. For du aner ingenting om det er en stakkars hund. Der er ikke noe galt i og ta hunden sin, hvis den er slem. Det er mere galt og ha en stor hund som tror den er sjefen og kan gjøre alt fordi den har en eier som tror at det er synd man tar den i nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er snakk om RYKK I SIDEN.

[qote=Tiffa]

Nordenstammere trener enormt mye positivt, det er bare det at det er korreksjonen det blir snakk om, å ikke all det positive vi gir!! Ja jeg kaller det rykter, å rykter blir alltid overdrevet..

den positive teller ikke så mye for hunden når den alikevell blir tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen og komme hit med og begynne og kritisere en moderator med engang, med noe du engang ikke har sett selv. Du ligger litt på tynn is hvis din videre oppførsel skal være på denne måten.

Hunder er som noen over meg skriver ikke porselens dokker, vi har forskjellige måter og trene hunden på. Og jeg tror Vicky ikke ville gjøre noe for og såre sin hund.

jeg? kommer her å kritiserer en moderator med en gang? hva mener du? ligger på tynn is fordi jeg sier meninga mi? jeg og astrid er venner ellers vi. men ikke når det kommer til hundetrening :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen og komme hit med og begynne og kritisere en moderator med engang, med noe du engang ikke har sett selv. Du ligger litt på tynn is hvis din videre oppførsel skal være på denne måten.

Hunder er som noen over meg skriver ikke porselens dokker, vi har forskjellige måter og trene hunden på. Og jeg tror Vicky ikke ville gjøre noe for og såre sin hund.

Å nei jeg ligger på tynn is..OH NO!! Jeg angriper da ikke henne som moderator, jeg angriper henne for noe øyevitner sier hun har gjort..Om hun er moderator spiller da ingen rolle..

Hunder er ikke noen porselensdokker, men Vicky ville ha et svar på hvorfor folk kaller henne dyremishandler...Og det svaret ga jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tiffa: det teller ikke like mye sa jeg. for da jobber heller hunden for å unngå ubehag, rosen teller ikke så mye når hunden veit at den blir tatt om den ikke gjør som du sier. rosen blir akkuratt som 'puh, jeg ble ikke tatt'

heidi: glefser hunden din etter deg? :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ikke ta hunden din om den glefser etter deg??

Jeg er ikke bange for og si at gjør hunden min noe slemt da tar jeg han asså. Ikke bansker han så klart, men tar han i nakken. Han er en stor hund og han skal vite hvem som bestemmer.. Men er man dyreplager fordi man gjør det? Folk som tror det burde ta og holde sin mund, for da vet man ikke hvad det er og være dyreplager..

Hvordan Vicky trener son hund har du IKKE noe med. Og skrive stakkars hund og sånn blir for dumt. For du aner ingenting om det er en stakkars hund. Der er ikke noe galt i og ta hunden sin, hvis den er slem. Det er mere galt og ha en stor hund som tror den er sjefen og kan gjøre alt fordi den har en eier som tror at det er synd man tar den i nakken.

ææhæm..Jeg er jo helt enig i alt du sier!! Men dette var snakk om en situasjon når hunden ikke ville gå ut til kjegla, altså en lydighetsøvelse, det er da ikke noe forsøk på at hunden prøver å ta over lederskapet? Eller?

Uansett..Nei jeg har ikke noe å gjøre med hvordan hun trener hunden sin..MEN hun lurte på hvorfor folk kalte henne en dyreplager, og det er grunnen.Nå har hun sagt at det kun var et klyp i øret, det er ikke dyremishandling, så da mener jeg ikke at "Vicky" dyremishandler..Fornøyd nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tiffa: det teller ikke like mye sa jeg. for da jobber heller hunden for å unngå ubehag, rosen teller ikke så mye når hunden veit at den blir tatt om den ikke gjør som du sier. rosen blir akkuratt som 'puh, jeg ble ikke tatt'

Det vi gjør når vi "korrigerer" er å vise hunden, vi sier på plass, hunden går men begynner å vike ut og vekk fra plassen, da sier vi "nei" og på plass igjen, får hunden inn igjen på plassen sin, og roser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt det med klikkertrening jeg egentlig og har ikke satt meg noe særlig inn i det.

Er det sånn dere skal oppdra barna deres egentlig ? Aldri korrigere?

Vil du virkelig ta den diskusjonen Espen? :cry:

Kan hvertfall si at "Don`t shot the dog" av Karen Pryor som blir regnet som en slags "klikkerbibel" er gitt ut med annet cover og tittel, med nøyaktig samme innhold, som en svært moderne bok om hvordan barn lærer..Husker ikke hva den het i "barneversjonen" akkurat nå, men det kan jeg finne ut..

Også Espen..Vi korrigerer hundene som bare det vi..Men vi bruker ikke fysisk ubehag! (altså ikke klyp i ørene, rykk og napp i båndet osv) Istedet tar vi bort det hunden har lyst på f.eks. ved en time out..Utrolig effektivt på mine hunder hvertfall..

Jeg har selv trent med mye ubehag, og så selv forskjellen på hunden når jeg gikk over til mer "klikkerske" metoder..

Men uansett, klikker passer sikkert ikke for alle hunder, men for mine 3 er det supert..

hilsen Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi gjør når vi "korrigerer" er å vise hunden, vi sier på plass, hunden går men begynner å vike ut og vekk fra plassen, da sier vi "nei" og på plass igjen, får hunden inn igjen på plassen sin, og roser..

Uansett, er det Kristina sier riktig..Hvis du straffer hunden og belønner den etterpå, blir belønningen bare et tegn på at nå får jeg ikke straff..

Dette er ganske naturlig, siden overlevelsesinstinktet (å komme seg unna fare) er sterkere enn å "skaffe seg mat" instinktet eller "leke instinktet".

Men Tiffa, jeg tror/håper ikke du trener hunden din med så stort ubehag at hunden kun jobber for dette..Det er derimot andre som gjør!

Hvis du kun sier nei, og ikke knytter det til et fysisk ubehag, betyr det kun "nå gjorde du feil, det blir ingen belønning på deg" og dette er akkurat slik klikkertrenere korrigerer hundene sine! Det er en utrolig effektiv form for korrigering syntes jeg...

hilsen Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ikke ta hunden din om den glefser etter deg??

Jeg er ikke bange for og si at gjør hunden min noe slemt da tar jeg han asså. Ikke bansker han så klart, men tar han i nakken. Han er en stor hund og han skal vite hvem som bestemmer.. Men er man dyreplager fordi man gjør det? Folk som tror det burde ta og holde sin mund, for da vet man ikke hvad det er og være dyreplager..

Hvordan Vicky trener son hund har du IKKE noe med. Og skrive stakkars hund og sånn blir for dumt. For du aner ingenting om det er en stakkars hund. Der er ikke noe galt i og ta hunden sin, hvis den er slem. Det er mere galt og ha en stor hund som tror den er sjefen og kan gjøre alt fordi den har en eier som tror at det er synd man tar den i nakken.

Jeg må bare kommentere denne :cry: Tror du misforsto det litt?

Det som ble sagt var at hun tok hunden så hardt at den glefset, ikke at hun tok hunden fordi den glefset. Skjønner? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "tar" ikke hunden min dersom den noen gang hadde glefset til meg. Hallo? Finn grunnen til HVORFOR den glefset! Var det for å forsvare maten sin? Så gi den heller en godbit til hver gang den spiser når du er i nærheten for å vise at det kun er positivt at du er der når den spiser. Dersom man "tar" hunden når den glefser etter deg gir man den virkelig en grunn til å glefse, men de fleste hunder blir da heller passive og derfor glefser de ikke mer. Noen andre kan "ta igjen".

Nordenstam-hunder jobber for å unngå ubehag. Basta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir litt teit å diskutere hva hundene jobber for. For det første er ingen av oss, så vidt jeg vet, tankelesere, og for det andre så man ha prøvd en metode ordentlig før man kan uttale seg om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det :cry: men jeg personlig har troen på at det er føreren :lol:

Ja, og det er jo greit at du sier din mening om den metoden du bruker :D Men synes ikke du skal uttale deg om klikkertrening på den måten, da du ikke har prøvd ut det. :D Akkurat som jeg ikke skal uttale meg om Nordenstam, da jeg ikke har prøvd det. Enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp... men jeg må få lov å bruke ordet pølsedressur av og til? syns det er så morsomt

Det må du vel få bestemme selv :cry: Selv om pølsedressur egentlig er noe helt annet enn klikkertrening, sånn som jeg ser det. Jeg mener pølsedressur er de som drivver å lokker og lurer med pølsa, og har en hund som bare ser dumt på dem om de ikke vifter med en pølse foran nesa på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordenstam-hunder jobber for føreren, og klikkerhunder for godbiten. Basta

Å ja..Trodde ikke du baserte treningen din på ubehag, men det gjør du tydeligvis. Det finnes ikke noe "willing to please" bare "willing to avoid trouble" og "willing to eat"..

Både ubehag og godbiter/leke fungerer, så det hele blit et personlig spørmål om hva man foretrekker..

Jeg foretrekker ikke å straffe alt mine hunder gjør galt, men belønne det som er rett.

hilsen Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...