Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikker menneskene

linn88

Recommended Posts

Skrevet

det har jeg aldri gjort!!!!!!!! skal ikke si det jeg har lyst til å si nå...

Nei vel, så gjorde du ikke det...Så begge de to som du gjorde det rett foran nesa på lyver..Likevel kan godt hende det er overdrevet, .Hva gjorde du da?

• Svar 205
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

la henne være da !!!! ærlig talt slutt og krangle! hva hun gjør med bikkja si er hennes sak! men trur virkelig ikke hun ville banket livskiten ut av vikcy! så idiot er hun ikke!

Skrevet

Nei vel, så gjorde du ikke det...Så begge de to som du gjorde det rett foran nesa på lyver..Likevel kan godt hende det er overdrevet, .Hva gjorde du da?

jeg har ALDRI gjort det! nå er jeg VIRKELIG såra! :cry::lol: det var et klyp i øret, jeg ville aldri gjort noe sånt mot det kjæreste jeg har! nå klarer jeg ikke å holde det inne: brenn i *******! jeg ville aldri gjort det mot Vicky!!! :evil:

Skrevet

jeg har ALDRI gjort det! nå er jeg VIRKELIG såra! :cry::lol: det var et klyp i øret, jeg ville aldri gjort noe sånt mot det kjæreste jeg har! nå klarer jeg ikke å holde det inne: brenn i *******! jeg ville aldri gjort det mot Vicky!!! :evil:

Dette er det jeg har fått høre, både av de to som så det og mange andre som var på leiren..Synes du ikke det er bedre å vite hva folk sier om deg, istedet for at alle går og hvisker bak ryggen din? Nå vet du hvorfor de kaller deg for dyremishandler...

Men skal ikke si mer jeg, som sagt det du gjør mot bikkja di er din sak..

hilsen Hanne

Skrevet

allså, hos julie tok du jo hunden din i sida og rista den!?

Skrevet

ikke ristet den! jeg tok henne i sida og holdt henne og sa nei kraftig. det var det jeg gjorde. når du sier rista så høres det ut som jeg fillerista bikkja! herregud! Har du ikke annet å gjøre enn å hakke på meg nå?

Skrevet

Dette er det jeg har fått høre, både av de to som så det og mange andre som var på leiren..Synes du ikke det er bedre å vite hva folk sier om deg, istedet for at alle går og hvisker bak ryggen din? Nå vet du hvorfor de kaller deg for dyremishandler...

Men skal ikke si mer jeg, som sagt det du gjør mot bikkja di er din sak..

hilsen Hanne

jeg har aldri gjort det, også lurer jeg på hvorfor du hører på noen hviske tiske fjortisser som går bak ryggen på folk?

Skrevet
ikke ristet den! jeg tok henne i sida og holdt henne og sa nei kraftig. det var det jeg gjorde. når du sier rista så høres det ut som jeg fillerista bikkja! herregud! Har du ikke annet å gjøre enn å hakke på meg nå?

Du nekter jo for at du tar bikkja di hardt. Du sier et nei holder. Men det er tydeligvis ikke sant..

Skrevet

Viss det var klikkertrenere som stod og så på når Astrid trente, så blir vel et lite klyp i øret, det samme som å banke bikkja ja.. Syns det er dårlig gjort av deg Hannelk å gå ut å si noe sånt, når du ikke har sett det med dine egne øyne, bare noen dumme rykter du har hørt.

Skrevet
Viss det var klikkertrenere som stod og så på når Astrid trente, så blir vel et lite klyp i øret, det samme som å banke bikkja ja.. Syns det er dårlig gjort av deg Hannelk å gå ut å si noe sånt, når du ikke har sett det med dine egne øyne, bare noen dumme rykter du har hørt.

Kristina sier det jo også?

Skrevet

det jeg gjorde hos Julie var å ta tak i siden på henne og rykke til å si kraftig nei. jeg løftet henne ikke fra bakken eller ristet henne.

Skrevet

Kristina sier det jo også?

Takk for støtten Tiffa.... :cry: det varmer at du bryr deg.... jeg kjenner meg som et dårlig menneske av verste sort......

og Taz: Kristina er klikkeklikker

Skrevet

jeg har aldri gjort det, også lurer jeg på hvorfor du hører på noen hviske tiske fjortisser som går bak ryggen på folk?

Vel, skulle egentlig ikke si mer, men de som så at du gjorde det er 16 og 17, altså like gammel som deg og et år eldre..Ikke fjortisser akkurat..

Men ferdig med denne diskusjonen, kan godt hende de overdriver, men det er grunnen til at folk kaller deg dyremishandler, for hvis du hadde gjort det der, hadde du vært en dyremishandler..

Fortsatt går jeg ikke på deg som person, men blir sinnsykt pisst når jeg hører om sånn..Viss du ikke gjorde det, blir jeg veldig glad!! :cry:

Skrevet

Takk for støtten Tiffa.... :cry: det varmer at du bryr deg.... jeg kjenner meg som et dårlig menneske av verste sort......

Betyr det at hun lyger?

Skrevet

det er hvertfall fjortis oppførsel.... og jeg har aldri gjort det. hadde du møtt meg hadde du visst at jeg aldri kunne gjort noe sånt mot et menneske eller dyr... :cry:

Skrevet

Takk for støtten Tiffa.... :lol: det varmer at du bryr deg.... jeg kjenner meg som et dårlig menneske av verste sort......

jeg er ikke klikkerklikker :cry: det veit du selv at jeg ikke er. jeg trener ikke 100% klikker. ikke 90% engang :D men jeg syns du er litt hard med hunden din når du tar den i sida og rykker kraftig til. hvertfall når du sier at 'når hunden gjør en feil er det menneskets skyld'.

Skrevet

Det var faktisk ikke klikkertrenere som så på, men de trener langt mer positivt enn "Vicky".Du kan godt kalle det rykter, men jeg har hørt dette direkte fra dem som så det..

Whatever, Vicky sier hun ikke gjorde det, da var det forhåpentligvis ikke like ille som det hørtes ut.

Skrevet

men rykke til i siden har du gjort. og det er nesten verre enn klyp i øret

Å nei! Nå kommer sikkert Vicky til å dø! For hunder tåler jo ikke det i det hele tatt!

Det var faktisk ikke klikkertrenere som så på, men de trener langt mer positivt enn "Vicky".Du kan godt kalle det rykter, men jeg har hørt dette direkte fra dem som så det..

Nordenstammere trener enormt mye positivt, det er bare det at det er korreksjonen det blir snakk om, å ikke all det positive vi gir!! Ja jeg kaller det rykter, å rykter blir alltid overdrevet..

Skrevet

Å nei! Nå kommer sikkert Vicky til å dø! For hunder tåler jo ikke det i det hele tatt!

det er snakk om RYKK I SIDEN.

[qote=Tiffa]

Nordenstammere trener enormt mye positivt, det er bare det at det er korreksjonen det blir snakk om, å ikke all det positive vi gir!! Ja jeg kaller det rykter, å rykter blir alltid overdrevet..

Skrevet

Hva er vitsen og komme hit med og begynne og kritisere en moderator med engang, med noe du engang ikke har sett selv. Du ligger litt på tynn is hvis din videre oppførsel skal være på denne måten.

Hunder er som noen over meg skriver ikke porselens dokker, vi har forskjellige måter og trene hunden på. Og jeg tror Vicky ikke ville gjøre noe for og såre sin hund.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...