Gå til innhold
Hundesonen.no

Bogar til veterinæren

Nirm

Recommended Posts

Guest Just me!!
Skrevet

Så trist. Men beundrer deg for at du tenkte på hunden, det er tøft gjort! Kondolerer.

Skrevet

Tusen takk for fine ord.

Nå er det ufattelig tomt og stille i huset, enda jeg har to store hunder til. Så lille Bogar var den som lagde livet ofte. Han var pigg nesten helt til det siste. I helgen var det full fres på tur i skogen. Det er slik jeg vil minnes han. Som på bildet over i tråden, ikke de siste dagene...

Skrevet

Du må bare tenke på alle de gode dagene du har hatt sammen med han! Det er gå bort så brått er egentlig det beste. Han slapp å lide lenge og slapp dermed den pinen de aller fleste hunder blir utsatt for i sine sene dager.

Skrevet
Det er så ufattelig trist! Men det var nok til det beste... :)

Lille Bobo, sjarmtrollet, bråkebøtta, og koseklumpen!

Vi har hatt mye moro sammen, du, Bogar, jeg og Blitz. :icon_fun:

Som alle turene til Sverige på div utstillinger, med soving i bilen med bråkete naboer, eller når Bogar bestemte seg for at han eide baksete og Blitz satt som en flis i ene enden. Nå tenker jeg Bogar bjeffer og springer så mye han bare orker, sammen med alle hundekompisene sine!

Trøsteklem fra Inga og jentene... :hyper:

Vi snakkes!

Rakk aldri å bli kjent med Bogar, men han hørtes ut som en fin gutt. Sitter her å feller en tåre for deg nå Mikkel. Dette var uendlig trist å høre.

Klemmer sendes fra Son

Skrevet

så utrolig trist..men du virker som en fornuftig og snill person, så jeg er helt sikker på at hunden din hadde det godt da han levde. du får kose deg med minnene og de andre hundene dine. ta tiden til hjelp.

Skrevet

Kondolerer!

Det er ikke ord for et sånt tap.Jeg ønsker deg alt godt,og trøsten jeg kan gi deg er at de andre hundene vil være der for deg.Så gled deg over dem,og så vil Bogar sikkert følge dere uansett hvor dere er.

Hvil i fred..

Klem.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...