Gå til innhold
Hundesonen.no

Trefarget eller sobel?


Papillon

Recommended Posts

Er det fler? Og finnes det rent svarte og hvite papilloner? (ikke trefargede)

Hva mener du? Om det finnes svarte og hvite papilloner? Ja, det er en av de vanligste fargene hos papillon. Om det finnes rent hvite eller svarte papilloner? Tja, aldri sett noen, og det er en grov feil, men det har sikkert forekommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette med tricolor og trefarget ble diskutert i en annen tråd, og jeg lurte da på hva de sier om forskjellene på engelsk. Noen som vet det? tricolor=trefarget. Så hvordan blir det da egentlig?

På den fargesiden som ble linket til står det classic tricolour på det vi ville kalt tricolour, og threecoloured på den andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den fargesiden som ble linket til står det classic tricolour på det vi ville kalt tricolour, og threecoloured på den andre..

Hm. ja for jeg lurte nemlig på om den andre fargen ble kalt threecoloured sist. men det stemte vist ikke.

Men men, spiller vel egentlig ingen rolle for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Ja, det er forskjell på trefarget og tricollor. Som du kanskje ser så er det det vi har diskutert en stund lengre oppe. Her er en side som jeg syns er bra med farge info:

Link til farge siden her

Det er mye fint på den siden, men det er en feil. Man kaller ikke tricolor for classic tricolor. Det er bare enkelte oppdrettere som skriver det på sine sider :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Men dette med tricolor og trefarget ble diskutert i en annen tråd, og jeg lurte da på hva de sier om forskjellene på engelsk. Noen som vet det? tricolor=trefarget. Så hvordan blir det da egentlig?

Akkurat det skulle jeg spørre min oppdretter om, men det har jeg desverre ikke fått gjort ennå :icon_confused:

Hm. ja for jeg lurte nemlig på om den andre fargen ble kalt threecoloured sist. men det stemte vist ikke.

Men men, spiller vel egentlig ingen rolle for meg.

Jeg tror de kaller trefarget for hound tri. Men som sagt, jeg skal spørre dem som kan dette mye bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det skulle jeg spørre min oppdretter om, men det har jeg desverre ikke fått gjort ennå :icon_confused:

Jeg tror de kaller trefarget for hound tri. Men som sagt, jeg skal spørre dem som kan dette mye bedre ;)

Da får jeg bare vente da :P

Blir så nysgerrige vettu. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takK! :icon_confused: Du har jo også en utrolig vakker jente.

Hehe! Tusen takk :P

Men dette med tricolor og trefarget ble diskutert i en annen tråd, og jeg lurte da på hva de sier om forskjellene på engelsk. Noen som vet det? tricolor=trefarget. Så hvordan blir det da egentlig?

Jeg er ikke helt sikker jeg altså, men på den linken Peers postet står det at tricolor er classic tricolor og trefarget er hound tri(color)!

Fant en link med bilder av de ulike fargene: http://www.braylorspapillons.com/colors.htm (på engelsk)

OT, kjempesøt valp! Kan jeg spørre hvilken oppdretter han kommer fra? Eller er det spurt om allerede? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din Tika ser for meg ut som en trefarget. Men som sagt, bilder kan lyve.

Slik ser en tricolor ut. (holder desverre halen til siden akkurat på dette bildet).

kellyfrem.jpg

Tricoloren har tanfarge i "kinnene", ørene, øyenbryn og en flekk under halen :)

Det er helt riktig :) Kelly er en tricolor. Tricoloren har alltid tanfargede kinn, øyenbryn, i ørene og en flekk under halen. Det du sier er helt riktig :D Det er desverre en del som blander tricolor og trefarget.

Hehe hun er Tricolor, hun har brunt på kinn, i ører, flekk under halen og over øyenbrynene;) hun er også registrert Tricolor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Hehe hun er Tricolor, hun har brunt på kinn, i ører, flekk under halen og over øyenbrynene;) hun er også registrert Tricolor:)

Det kan godt hende. Ikke lett å se sånt bare utifra bilder. :)

Hun ser uansett kjempesøt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...