Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdal


Huldra

Recommended Posts

Jeg stillte Decoy i valp 4-6mnd. i dag.

Vår første utstilling... :shocked:

BIR & BIG 2 (av syv)

Kritikken :

Jeg er søt jeg! Nydelig hode og et herlig uttrykk.

Meget glad og blid, meget god hals og overlinje.

Velvinklet for alderen, meget god benstamme, en riktig god pelskvalitet for alderen.

Beveget seg utrolig flott og er så lykkelig og blid. Lykke til videre.

:lol:

Kan jeg spørre hvilken dommer som dømte? Alltid hyggelig med dommere som (tilsynelatende) trives så godt i valperingen, og greit å vite når man selv skal stille eller booke dommere... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Jeg stillte Decoy i valp 4-6mnd. i dag.

Vår første utstilling... :shocked:

BIR & BIG 2 (av syv)

Kritikken :

Jeg er søt jeg! Nydelig hode og et herlig uttrykk.

Meget glad og blid, meget god hals og overlinje.

Velvinklet for alderen, meget god benstamme, en riktig god pelskvalitet for alderen.

Beveget seg utrolig flott og er så lykkelig og blid. Lykke til videre.

:D

Hvordan gikk det med SD / Kira , vi fant aldri ringen deres :unsure: ...? ring 2?

Gratulere så masse, kjempe bra at han gjorde det så flott i ringen på debuten sin :P

Jeg fikk dessverre ikke sett dere i ringen og ikke fant jeg dere på utstillingsplassen etterpå heller :D

Vi var i ring 9 btw :lol:

Ellers så var det slik Kjersti (basset-eier) sa, vi ble 1.kval, 3.konk og fikk HP. Første gang vi stilte i åpen klasse og vi var nok yngst i den klassen. Dessverre for oss likte den dommeren vi stilte for tunge, kraftige labbiser. Men det gikk bedre enn jeg forventet, og jeg er kjempe fornøyd :D

Kritikken ble som følgende:

2 år som mangler fortsatt utvikling for å få balanse i kroppen. Hodet er godt konstruert, har brune øyne. Meget bra hals + skulder, noe smal front. Fin pels. Beveger seg effektivt

Gratulere så masse til dere alle :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvilken dommer som dømte? Alltid hyggelig med dommere som (tilsynelatende) trives så godt i valperingen, og greit å vite når man selv skal stille eller booke dommere... :lol:

Barbro Myrseth Gjerde var det som dømte :P

Takker for gratulasjoner alle, vi er storfornøyde med lille tollerterroristen vår :lol: Jeg holdt på å ramle i bakken når de ropte opp Duck tolling retrieveren som nr 2 i gruppa. Men det jeg er aller mest fornøyd med er at det ble en kjempefin opplevelse for Decoy, han flørtet hemningsløst med både dommer og ringsekretær og viste seg godt frem. Fineste valpen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Vi stilte for henne i valpedeuten på Oppdal i fjor. Jeg tror hun genuint liker å dømme i valperingen!

Nå vet jeg hvem jeg vil at Munin skal debutere for! :lol:

Gratulerer til alle! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo vant sin klasse og ble 2. beste hanhund. Det er ikke verst da han bare er 4 dager over 4 mndr. :lol: Hans søster Uma ble stilt i Stavanger i dag med en knallbra kritikk pluss at dommeren ga meg beskjed om at hun var meget lovende. Silje tok BIR med Zima.

I bloggen min ligger det nå noe bilder fra raseringen og i gruppa :D Men advarer mot dårlig kvalitet da jeg brukte det gamle kamera <_<

Gratulere til alle andre som er fornøyd på Oppdalutstillingen :lol:

Ang HP, trodde man fikk det i alle klasser jeg... *inn å lese reglene en gang til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse, kjempe bra at han gjorde det så flott i ringen på debuten sin :lol:

Jeg fikk dessverre ikke sett dere i ringen og ikke fant jeg dere på utstillingsplassen etterpå heller :D

Vi var i ring 9 btw :lol:

Ellers så var det slik Kjersti (basset-eier) sa, vi ble 1.kval, 3.konk og fikk HP. Første gang vi stilte i åpen klasse og vi var nok yngst i den klassen. Dessverre for oss likte den dommeren vi stilte for tunge, kraftige labbiser. Men det gikk bedre enn jeg forventet, og jeg er kjempe fornøyd :P

Kritikken ble som følgende:

2 år som mangler fortsatt utvikling for å få balanse i kroppen. Hodet er godt konstruert, har brune øyne. Meget bra hals + skulder, noe smal front. Fin pels. Beveger seg effektivt

Gratulere så masse til dere alle :D

what? hp i åpen klasse? det skal man vel egentlig ikke få?

Anne: oiiii, det var en stoor wheaten-valp, jeg tror jeg kan gjette hvem pappan er, det er ikke noen som tilfeldigvis har katalog og kan sjekke wheaten-valpene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene står vel ikke oppført i katalogen såvidt jeg vet..

Joda, de står helt bakerst :lol: Iallefall i den katalogen vi har, som er for søndag.

Ble wheatenvalpene stilt på lørdag? Det var ingen wheatenvalper i søndagskatalogen hvertfall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Jeg finner det ikke i utstillingsregelverket - hvor finner du det? *forvirret

(HP i åpen klasse, altså)

Det her er kopiert fra reglene til nkk:

11.6 Åpen konkurranseklasse – AKK:

Klassen er åpen for hunder som har

oppnådd 1. premie i Åpen klasse (1AK).

Dommer kan tildele Certifikatkvalitet

(CK) til hund av championatkvalitet. Kun

hunder med CK skal delta i Beste

Hannhund/Tispe klasse.

Det er alt som står, og ingen HP, det er spesifisert i andre klasser.

Som det er skrevet tidligere i tråden: Fenrisgutten fikk Cert og bir på lørdag, da slo han mamma'n sin som fikk cert og bim.

På søndag fikk han i junior klasse 1/1 og HP. Da fikk mamma cert og bir, mens "onkel" Odin tok cert og bim. Mamma Amy ble Nuch på søndag og Odin står for championatet på nkk's utstilling neste helg :lol:

Hverken Fenris eller Amy ble plassert i gruppa på Oppdal, men det er vi vant med vi som har Hovawart, veeeeldig skjeldent at de får gruppeplasseringer i det heletatt (morfar til Fenris har gruppeplassering på nkk i kristiansand i 2003, BIS avelshund på nkk i Bø i 2004 og BIS2-veteran i Kristiansand i år *hurra*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det ikke i utstillingsregelverket - hvor finner du det? *forvirret

(HP i åpen klasse, altså)

Beklager, jeg tok feil. Var flere på Oppdal som sa det var det, bl.annet en oppdretter og jeg trodde da det stemte. Det ble gitt ut HP på både Labrador og Berner i Åpen klasse vet jeg. Men ei venninne av meg sendte mail til NKK og spurte og det stemmer altså IKKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gode resultater på sonenhunder :lol:

Så et spørsmål hehehe hvem av dere var det som fotograferte min Turbo på Oppdal. Fikk beskjed fra Grete at en fra Hundesonen hadde tatt mange bilder av ham :D

Det er nok meg du sikter til her :lol: Har sendt en haug med "pjotr" eller Turbo bilder til deg. Vi hang rundt sheltie gjengen hele helgen, og jeg fikk t.o.m prøvd meg som shelite handler både i BTK og oppdretter klasse.

Her har du Turbo'n:

turbo.jpg

Dette er mine resultater:

Lørdag ble Duna 1/1 m HP, og Dennis 1/1, CK, 1 BHK, cert, BIR, BIG-2.

vaare_hunder_dennis_oppdal_gr2.jpg

Dennis i gruppefinalen, ble BIG2

vaare_hunder_dennis_oppdal_hode.jpg

vaare_hunder_dennis_oppdal_moving.jpg

Dennis

Søndag ble Duna 1/1 m CK, 1 BTK, CERT, BIR, BIG-4.

Dennis fikk 1/1 CK, 1 BHK, CERT, BIM

http://i77.photobucket.com/albums/j42/yode...pdal_moving.jpg

Duna

vaare_hunder_oppdal_duna_dennis_hod.jpg

Duna & Dennis

Det var også hyggelig å treffe noen sonen -folk der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...