Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdal


Huldra

Recommended Posts

Den weatenvalpen ble stilt på valpeshow i Stavanger :lol: Skal sjekke katalagen etter jobb jeg Kristine Mali :lol:

Skal vi se, det var 3 stk fra samme kull, Trubo Tail Great Gismo (H), Gorgeos Timmi (H) og Golden Bell (T)

Klarer ikke se nummeret til den i gruppa så hvilen det er vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Beklager, jeg tok feil. Var flere på Oppdal som sa det var det, bl.annet en oppdretter og jeg trodde da det stemte. Det ble gitt ut HP på både Labrador og Berner i Åpen klasse vet jeg. Men ei venninne av meg sendte mail til NKK og spurte og det stemmer altså IKKE.

Lov å ta feil! :lol:

Jeg så det ble delt ut på Nes også, så jeg begynte å lure på om det var en ny revidering av regelverket jeg ikke hadde fått med meg. Utrolig sløve ringsekretærer, hvis de deler ut HP i åpen klasse! En ting er hva dommeren ønsker og mener, men ringsekretæren skal jo faktisk påse at regelverket følges.

Jaja, de som har fått det får se på det som en unik opplevelse! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, det var 3 stk fra samme kull, Trubo Tail Great Gismo (H), Gorgeos Timmi (H) og Golden Bell (T)

Klarer ikke se nummeret til den i gruppa så hvilen det er vet jeg ikke...

Tusen takk, jeg hadde nesten rett på hvem jeg trodde foreldre var, hihi, faren til min Oscar er morfar til kullet=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å stille Bella likevel på søndagen, til tross for at hun er barbert rundt øynene. Hun fikk en bra kritikk, men på grunn av øynene fikk hun blått denne gangen. Men det er greit å vite at jeg kan stille for denne dommeren senere. Jeg hadde jo meldt på og betalt så like greit å å med seg erfaring fra div dommere. Så var det ekstra moro at hun kom bort til meg å sa at "du stiller hunden din mycket bra!" :P

Kritikken:

"En feminin tispe med god substans. Ennå litt for markant stopp. Nedre øyelokksrader er løse. Bra hals. Sterk overlinje. En aning lang i kropp. Tilstrekkelig vinklet. Bra benstamme. Beveger seg bra bakfra, en aning korte steg foran. Premiering på grunn av øyne."

Litt bilder

Lørdag:

Oppdal16.jpg

Oppdal16-1.jpg

Oppdal16-2.jpg

Bitte ble BIR med cert!

Søndag:

Oppdal17.jpg

Oppdal17-1.jpg

Jonas og pappa Otto :):

Oppdal17-2.jpg

Oppdal17-3.jpg

De fire "finalistene":

Oppdal17-5.jpg

INT NORD UCH LUXCH FIN UCH KBHW-05 NV-05 SV-05

FIN V-05 NORD-W05 BELG UCH BELG W-06 NV-06 - SV-07

Toffe-Loffe`s Go - Go Gentleman - BIS4

Oppdal17-4.jpg

BIS:

Oppdal17-6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok meg du sikter til her :) Har sendt en haug med "pjotr" eller Turbo bilder til deg. Vi hang rundt sheltie gjengen hele helgen, og jeg fikk t.o.m prøvd meg som shelite handler både i BTK og oppdretter klasse.

Her har du Turbo'n:

turbo.jpg

http://i77.photobucket.com/albums/j42/yode...pdal_moving.jpg

Det var også hyggelig å treffe noen sonen -folk der :P

Tusen takk skal du ha for flotte bilder :) Ser at Turbo drar gjespen høyt fremdeles :)

Hørte du hadde blitt hanket inn som handler og at du klarte deg utmerket :)

Gratulerer med flotte resultater på dine hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jeg hadde nesten rett på hvem jeg trodde foreldre var, hihi, faren til min Oscar er morfar til kullet=)

Bare hyggelig, har lært nå at man må ha litt kontroll på wheaten og amstaff :P

Gratulere alle andre :icon_fun: Spes. Yodel med de flotte basenjiene :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagen fikk vi: (stilte bare cavalier denne helgen)

Milo ble Beste hanne, BIR og CERT, bare 11 mnd gammel

Birbim1606.jpg

Ble også plassert som 2BIG :ahappy:

Milo2BIG.jpg

Vicki ble 3. Beste tispe, BIR veteran og BIS 4 Veteran :P

VickiBIS4Veteran.jpg

Beste Oppdretterklasse: Kennel Gostuen

Oppdretter1606.jpg

Teddy ble 2. beste hanne, Lavina 2. beste tispe, Tuva 4. beste tispe. Leo fikk rødt ikke mer.

På søndagen fikk vi:

Teddy ble Beste Hanne og BIR

Birbim1706.jpg

Plassert som 3BIG :P

Teddybig3-1706.jpg

Teddy i BIG ringen :P

Teddy-1.jpg

Teddy2.jpg

Teddy3.jpg

Milo ble 2. beste hanne og fikk sitt 3 cert, Lavina 2. Beste tispe, Tuva 4. Beste Tispe, Leo 4. Beste hanne. Lotta vant juniorklassen med HP, Vicki ble nr. 2 i veteranklassen med HP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør på den måten, må det jo bare være deg :P . Kommer dere innom Lundamo på NSSK utstillingen i august?

Hvordan i all verden skjønte du det? :)

Vi kommer nok ikke opp til Lundamo. Eier ingen Sheltier som er utstillings-kandidat. Billy gutten er fin, men altfor stor. Tror kanskje"svigers" kommer. (Aud Jorun & Helge Lie)

Dere får ha lykke til. Så får vi håpe intrigene uteblir...

Edit: Samboer'n er forøvrig linselus på flere av bildene til Andha, han også. (Han ble forøvrig også kastet inn i ringen som handler. Slo meg gjord'n også :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen få bilder av Decoy og Tore i gruppefinalen for valp. Første utstillingen for begge to :)

IMG_6622.fiksa.jpg

IMG_6618.jpg

Ser litt nærmere på rosetten sin.

IMG_6628.fiksa.jpg

BIG, BIG2 og BIG3. Litt dårlig bilde men jeg hadde ikke landet fra månen enda :P

IMG_6632_edited-1.jpg

Dette var jo utrolig gøy, og jeg irriterer meg grønn over at vi glemte å melde på til retrieverklubben sin utstilling i helgen. Nå blir ikke neste sjanse før sent i august, med mindre jeg får overtalt Tore til å ta en svipptur til Mosjøen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden skjønte du det? :)

Vi kommer nok ikke opp til Lundamo. Eier ingen Sheltier som er utstillings-kandidat. Billy gutten er fin, men altfor stor. Tror kanskje"svigers" kommer. (Aud Jorun & Helge Lie)

Dere får ha lykke til. Så får vi håpe intrigene uteblir...

Edit: Samboer'n er forøvrig linselus på flere av bildene til Andha, han også. (Han ble forøvrig også kastet inn i ringen som handler. Slo meg gjord'n også :rolleyes: )

Dumt dere ikke kommer, men det er jo ingen vits å reise uten å ha noe å stille :P Håper dine "svigerforeldre" kommer. Snakket litt med dem før de reiste hjem fra Garder, din "svigermor" har jeg hatt kontakt med i årevis. Hun har lært meg mye om sheltien :P .

Intrigene vil nok dessverre ikke helt utebli, og jeg er glad jeg er ute av de mest utsatte posisjonene.

Krysser allikevel alt jeg har for at det skal bli en fin opplevelse for alle utstillere på Lundamo.

Kanskje jeg treffer dere i Stavanger i september da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...