Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdal


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Grattis til Yodel med BIG2 på basenji!

Og grattis til Kristinh(courtborne) med BIG whippet, BIG2 saluki og BIS2 oppdretter!(ble det rett?)

Og ikke minst grattis til søstra til Bella, Bitte med sitt første cert og BIR! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Yodel med BIG2 på basenji!

Og grattis til Kristinh(courtborne) med BIG whippet, BIG2 saluki og BIS2 oppdretter!(ble det rett?)

Og ikke minst grattis til søstra til Bella, Bitte med sitt første cert og BIR! :D

Hvordan gikk det med dere da?

:)

Gratulerer til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med dere da?

:D

Gratulerer til alle sammen!

hehe, det snakker vi ikke om :)

Bella ble ikke stilt, og omtrent halve kritikken til Albin besto av hvor overtegnet han var både her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gode resultater på sonenhunder :)

Så et spørsmål hehehe hvem av dere var det som fotograferte min Turbo på Oppdal. Fikk beskjed fra Grete at en fra Hundesonen hadde tatt mange bilder av ham :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gode resultater på sonenhunder :)

Så et spørsmål hehehe hvem av dere var det som fotograferte min Turbo på Oppdal. Fikk beskjed fra Grete at en fra Hundesonen hadde tatt mange bilder av ham :D

Hvordan gikk det med Turbo? Og alle andre? Har ikke sett noen resultatlister noe sted jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med Turbo? Og alle andre? Har ikke sett noen resultatlister noe sted jeg..

Turbo vant sin klasse og ble 2. beste hanhund. Det er ikke verst da han bare er 4 dager over 4 mndr. :) Hans søster Uma ble stilt i Stavanger i dag med en knallbra kritikk pluss at dommeren ga meg beskjed om at hun var meget lovende. Silje tok BIR med Zima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo vant sin klasse og ble 2. beste hanhund. Det er ikke verst da han bare er 4 dager over 4 mndr. :) Hans søster Uma ble stilt i Stavanger i dag med en knallbra kritikk pluss at dommeren ga meg beskjed om at hun var meget lovende. Silje tok BIR med Zima.

Slett ikke verst! Ja jeg fikk melding av Silje! Hun har fått beskjed om å raske med seg hele greia nå, hihi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Line med Fenris igjen! CK ble det i dag. Moren stakk av med cert, så nå er hun blitt champion! :lol: Hun ble også BIR; gratulerer til oppdretteren (Dratini), som også hadde en hund (Odin) som stakk av med cert og BIM. Flotte resultater!

Noen som vet hvordan det gikk med spanielsene? Jeg måtte gå midt i.. Og dommeren var treeeeig.. :lol: Vet hun sendte ut flere med blått, faktisk nesten alle jeg så. Gruer meg til neste helg, for da stiller vi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stillte Decoy i valp 4-6mnd. i dag.

Vår første utstilling... :shocked:

BIR & BIG 2 (av syv)

Kritikken :

Jeg er søt jeg! Nydelig hode og et herlig uttrykk.

Meget glad og blid, meget god hals og overlinje.

Velvinklet for alderen, meget god benstamme, en riktig god pelskvalitet for alderen.

Beveget seg utrolig flott og er så lykkelig og blid. Lykke til videre.

:lol:

Hvordan gikk det med SD / Kira , vi fant aldri ringen deres :unsure: ...? ring 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken :

Jeg er søt jeg! Nydelig hode og et herlig uttrykk.

Meget glad og blid, meget god hals og overlinje.

Velvinklet for alderen, meget god benstamme, en riktig god pelskvalitet for alderen.

Beveget seg utrolig flott og er så lykkelig og blid. Lykke til videre.

Så utrolig skjønn kritikk! Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask fikk blått for første gang i dag...Han travet pent ifg de som så på, men fikk mye pes for bevegelsene. Underlaget i ringen var faktisk ujevnt, og Ask var allerede drittsliten. Dessuten er han jo stor og kraftig, og denne dommeren likte vel små hunder. Men han så seg ikke bryet verdt å gi de to andre buhundene som minst går til BIR kvalitet mer enn flat rød heller. Lundehundfolket var i fistel, ikke nok med at dommeren plasserte en drittredd og meget utilpass lundehund som BIR, men heller ikke der hadde han gitt noe særlige bra plasseringer. De (lundehundfolket) spekulerte lenge og vell på hva dommeren hadde i mot de norske rasene. :rolleyes: Vet ikke om andre herfra så på lundehundene? Den som ble BIR ble dratt rundt i ringen, den strittet i mot som best den kunne, og halen var så godt inn under magen at den ikke vistes... :lol:

Gratulerer til decoy! Kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte visst to forskjellige hunder i går og i dag :D

I går ble det blått med følgende kritikk:

"17 mnd gml, fem tispe med g hode, litt høyt ansatte ører, mørke øyne, korr bitt, g hals, sterk rygg, velansatt hale, litt steil skulder, knapt vinklet bak, rør seg litt for trangt bak, løs og ustabil fram, b pelskval men fargen kunne vært renere sort, b temp."

I dag ble det 1 kval, 1 konk og hp med følgende kritikk:

"G type & size. Still in developm. Corr head. G neck & topline. Chest still needs more strength & depth. G angulation. Coat not yet compl. reddy in colour & texture. Sound movem."

Så lillemor gikk fra å være dårlig vinklet, steil i skuldrene og ha dårlige bevegelser i går til å ha gode vinkler, gode bevegelser og utviklingspotensiale i dag :lol: Men fornøyde med dagen i dag er vi i alle fall så uferdig og lite "kropp" og kort pels (bommet med nednappingen...) som hun har.

Gratulerer til alle med gode resultater! Dro kjensel på noen men med utålmodig samboer og unger fikk vi bare med oss det som skjedde i schnauzerringen før krav om andre aktiviteter meldte seg. Men neste helg, da skal jeg dra på utstilling alene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask fikk blått for første gang i dag...Han travet pent ifg de som så på, men fikk mye pes for bevegelsene. Underlaget i ringen var faktisk ujevnt, og Ask var allerede drittsliten. Dessuten er han jo stor og kraftig, og denne dommeren likte vel små hunder. Men han så seg ikke bryet verdt å gi de to andre buhundene som minst går til BIR kvalitet mer enn flat rød heller. Lundehundfolket var i fistel, ikke nok med at dommeren plasserte en drittredd og meget utilpass lundehund som BIR, men heller ikke der hadde han gitt noe særlige bra plasseringer. De (lundehundfolket) spekulerte lenge og vell på hva dommeren hadde i mot de norske rasene. :rolleyes:Vet ikke om andre herfra så på lundehundene? Den som ble BIR ble dratt rundt i ringen, den strittet i mot som best den kunne, og halen var så godt inn under magen at den ikke vistes... :lol:

Gratulerer til decoy! Kjempebra!

Ja, jeg så det i BIG ringen...

Gratulerer til Decoy :lol: Også så koselig kritikk!

SD med Kira fikk 1 kval, 3 konk og hp (ble det riktig?), gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...