Gå til innhold
Hundesonen.no

Heras første utstilling

Djervekvinnen

Recommended Posts

Ja nå var vår første utstilling overstått. :D Har vært så nervøs lenge, men heldigvis skulle samboeren min stille henne. Gikk ganske bra egentlig. Her er kritikken vi fikk:

Stor velbygd, hode m paralelle linjer, komplett saksebitt, brune mandelformet uttrykkfulle øyne, elegant hals, markert manke, bra overlinje, bra vinkler foran og bak, står bra på potene, korrekte bevegelser m jevn stegning (svensk), utm. temperament.

hva syns dere? bra?

Hun fikk CK , og en første premie. Men en annen tispe tok certet, beste tispe og bir. (men hun har holdt på en stund da :) )

utstilling.jpg

Imorgen er det ny utstilling igjen, og da skal det være en dobermann spesialist som skal. Fra slovenia eller noe. Det blir veldig spennende! Resultat kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg SA jo det kom til å gå bra :) Nå har dere fått fine slufser og henge opp også :ahappy Nå blir det vel utstilling for alle penga fremover.? Fine flinke Hera. Så hun var flink og holdt seg unna passing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner! :)

Desverre gikk det ikke like bra idag.. Jeg tok motet til meg og stilte henne selv. Det hele gikk veldig raskt, og dommeren tok ikke noe på henne, og jeg måtte vise tennene for han. Fikk ingen premier idag. Ble slått ut av samme tispa som igår. :closedeyes: Fikk en annerledes kritikk idag enn igår, så det er visst veldig ulik "smak". Men hadde håpet på bedre kritikk idag siden han mannen er spesialist..

Litt vanskelig å tyde det han skrev, men prøver ihvertfall:

Medium bones, good coat and markings, need parallellity of head (?), elegant neck , should be stronger in topline, need more angulation (?) and moving.

Litt usikker hva alt betyr.. noen som kan oversette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medium bones, good coat and markings, need parallellity of head (?), elegant neck , should be stronger in topline, need more angulation (?) and moving.

Middels beinstamme, bra pels og tegninger. Trenger å bli mer paralell i hodet (antageligvis skalle og snuteparti, avfallende skalle e.l.). Elegant nakke. Burde ha sterkere overlinje. Trenger bedre vinkler og bevegelser.

Edit: Det går sjelden like bra to dager på rad :) Synes du skal være fornøyd jeg! Og kjempeflott at du turte å stille henne selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Ja blir nesten litt forvirret når den ene sier hun har bra hode , overlinje og vinkler osv, mens den andre sier det motsatte.. Men men, greit å ha fått prøvd dette uansett. Om det blir noe mer er jeg usikker på.

Sånn er det alltid :lol: Jeg har fått bedre kritikker på Saeta med flat rød enn hun fikk da hun tok storcertet, så det varierer veldig om de skriver kun positivt eller også tar fram noe negativt, og i det hele tatt hva de legger vekt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Ja blir nesten litt forvirret når den ene sier hun har bra hode , overlinje og vinkler osv, mens den andre sier det motsatte.. Men men, greit å ha fått prøvd dette uansett. Om det blir noe mer er jeg usikker på.

Velkommen til utstillingsverdenen! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...