Gå til innhold
Hundesonen.no

Blaze & Talli

Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Fant ut jeg ville starte en ny tråd ettersom jeg nå har 2 hunder.

Blaze og Talli er mor og datter. Talli er fra mitt første kull.

Blaze er født 2004 og har annskaffet seg en liten meritt liste: Nv05'06 Nuch Such, Opprykk til Elite Lp og Opprykk til A-spor.

Talli er født 2007 og er altså datteren til Blaze. Av meritter så har hun ingen enda, men jeg håper det kommer. Med henne kommer jeg til å satse på rundering.

Det kommer nok mest bilder i denne tråden, og noe skryt. Det blir heller få av Blaze med det første da hun ikke akkurat er så vakker etter valpekullet :blink:

Dagens bilder av Talli:

talli1.jpg

talli2.jpg

talli3.jpg

talli4.jpg

Blaze:

blaze1.jpg

Også en liten video av dagens AK "rølp" (Den tredje hunden er Joker, broren til Talli. Han flytter snart til Finland)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar
  • 1 month later...
Guest Jonna

Litt nye bilder av dyrene. Talli blir større (3,5mnd) og større imens Blaze blir mindre og mindre :D Blaze har nå så lite pels som det er mulig å ha på en pels rase. Tar nesten feil av Blaze og Talli på avstand... :)

10003.jpg

10058.jpg

10025.jpg

Gjør det Blaze elsker, går spor:

1014.gif

Vanskelig å holde halen stille :rolleyes:

DSC_0197-1.jpg

DSC_0180-1.jpg

DSC_0205-1.jpg

Talli begynner bli flink til å gå fri ved fot (sitt kan vi derimot ikke enda)

DSC_0264.jpg

DSC_0265.jpg

DSC_0266.jpg

Belønning på vei :icon_fun:

DSC_0283.jpg

Sjekk den steglengden :D Tror bevegelsene til Blaze går i arv jeg! Tenk hvor lange stegende hadde vært om hun hadde tittet rett fram..

DSC_0289.jpg

DSC_0213.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Skal nok bli hund av den lille også ja :imrgreen:

Angrer ikke at jeg bestemte meg for å beholde henne!

Ser ut som hun blir som sin mor, en potet, som kan brukes til alt og er alltid beredt. (eller var det speidere dem var??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

:) Jeg syns ikke akkurat Blaze er så nydelig for tiden. Har ikke sett henne så fæl siden den værste vokse fasen.

Forresten så begynner det å bli trangt i lenestolen min ;)

DSC004772.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Talli har hatt sin første "ordentlige" runderingsøkt i dag:

Kom å slipp meg!! Figuranten stikker av!!

fy54C.tmp.jpg

Slippe meg NÅÅÅ!

rn54E.tmp.jpg

Jeg stirrer hardt og intenst ut på fig, Talli har ikke sett fig enda:

g4251.tmp.jpg

Tjoho! Dette var kult, gleder oss til neste gang.

mee55.tmp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Talli ble 5 mnd gammel i går :icon_fun:

"Famillie" bilder er nå tatt. Jeg hadde vist litt feil farge på klærene mine under bildene. Så da vet jeg at blå (som jeg gjerne har på klærene mine når jeg stiller Blaze) ikke passer til Talli når vi skal på utstilling...

6a0e73ad.jpg

1d3f8b6e.jpg

Litt eldre bilder:

Talli har nå blitt flink til å melde med løsbitt på rundering. Hun plukker og retunerer med det til meg selv. Men hun har nesten ikke tid til å avlevere for hun skal tilbake til fig hun :)

DSC_0020-2.jpg

DSC_0028.jpg

DSC_0024-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...