Gå til innhold
Hundesonen.no

Ventetråden min (sheltie)

MariJ

Recommended Posts

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Caroline: Det er Glowing Star det er snakk om.

Renate: Ja, endelig, fram og tilbake :rolleyes:

Skrevet

Snok i vei du :whistle: Nei, har ikke bestemt meg for henne, jeg er veldig i tvil. Jeg har satt de små grå i sving, og tenker så det knaker :D

Skrevet

Ja, nå har jeg bestemt meg. Det blir valp fra det kullet jeg i utgangspunktet skulle ha fra :)

Poster bilder av valpene 4 uker gamle:

new_dream_girl.jpg

new_hope_to_win.jpg

new_little_miracle.jpg

Herlige, ikke sant? :ahappy:

Alle bildene er lagt ut med tillatelse fra oppdretter ;)

Skrevet

For noen herlige nurk! :ahappy:

Jeg er enig med Caroline at tispe 2 hadde særdeles herlig uttrykk!

Skrevet

Vi var å besøkte dem i går igjen, skal si at det skjer forandringer på to uker ja ;) Det er tre herlige jenter, totalt forskjellige.

Sånn egentlig, egentlig så mener oppdretter at det er for tidlig å velge ut en favoritt, men jeg klarte ikke dy meg (favoritten er hemmelig da :) ) Aldeles nydelige er de alle sammen, uten tvil.

Alle valpene er øyelyst FRI. Godt fornøyd.

Poster nye bilder av jentene fem uker gamle, denne gangen også med ståbilder:

dream_girl_5_uker.gif

dream_girl_st__5_uker.jpg

hope_to_win_5_uker.gif

hope_to_win_5_uker_st_.JPG

little_miracle_5_uker.gif

little_miracle_5_uker_st_.JPG

Jeg gleder meg så utrolig mye, det skal bli så moro med valp.

Skrevet

Herlige valper! :)

Må nok en gang si meg enig med Caroline, tispe to er virkelig herlig! Spennende å følge med hvordan de alle utvikler seg!

Skrevet

Jeg kan med sikkerhet (nesten hvertfall) si at det ikke blir tispe nummer to :)

Skrevet
Jeg kan med sikkerhet (nesten hvertfall) si at det ikke blir tispe nummer to :icon_redface:

Ja jeg vil tro Elvy og Anne Lise vil beholde henne selv :D Hvertfall når jeg ser hvilket stamtavle navn de har valgt på henne :)

Skrevet

Får nesten diabetes, de er så søte :icon_redface: Spennende med valpevalg. Var bare to tisper i kullet vi fikk fra, så vi slapp å velge.

Skrevet
Ja jeg vil tro Elvy og Anne Lise vil beholde henne selv :) Hvertfall når jeg ser hvilket stamtavle navn de har valgt på henne :icon_redface:

Ja det var vel det vi resonnerte oss fram til :D

Skrevet

så utrolig skjønne :icon_redface:

Synes nr 3 er finest jeg da.. Mer våken i blikket enn nr 2. Men herlige alle sammen :)

Skrevet

Da må jeg nesten avsløre at min favoritt er tispe en, siden hun ikke engang er nevnt :icon_redface: Men mye kan forandre seg på de ukene som er igjen.. Men, de er så nydelige og søte hele gjengen.

Skrevet

Da er valpen vår valgt :) Vårt lille gull er tispe nummer en: Kelroe's New Dream Girl, "Keira" til vanlig.

Vi var å besøkte de i går, makan til show de holdt, og alle skulle opp i fanget og få en suss ;)

Poster bilder av jentene 6 uker gamle:

new_dream_girl_6_u.gif

new_dream_girl_6_u_st_.JPG

Dette er vår lille prinsesse, er hun ikke skjønn?

new_hope_to_win_6_u.gif

new_hope_to_win_6_u_st_.JPG

New Hope To Win, denne jenta er det trøkk i, viljesterk til tusen i følge oppdretter

new_little_mirale_6_u.gif

new_little_miracle_6_u_st_.JPG

New Little Miracle, også en kjempesøt frøken, veldig rolig av seg.

Så, nå teller jeg ned, og gleder meg som en unge til julaften. Samboer blir litt ;) over meg til tider tror jeg, hehe.

Skrevet

åååh...så nydelige de er ;) Husker når Phoebe var like gammel, så liten og herlig!

Misunner deg nå, blir skikkelig valpesjuk :)

Gratulerer så mye med valp, du har en fantastisk tid i vente ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...