Gå til innhold
Hundesonen.no

Den fineste show hunden du vet om?


turbogutten

Recommended Posts

Ja som jeg spør, hva er den fineste show hunden du vet om? som du har sett live. Snakker da om en hund som virkelig elsker å være inne i ringen :D Jeg er veldig usikker men når jeg har vært på litt fler utstillinger kanskje jeg finner en "number one" :Laugh: Legg gjerne med bilde/bilder og film hvis dere har, og selvfølgelig navn :icon_cry:

*venter spent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

I 2004 var jeg på Crufts og ble sittende ved Aussi ringen en stund. BIR tispen der var noe av det nydeligste jeg noen gang har sett. Flotte bevegelser, elsket ringe, pelsen stelt perfekt og hadde en utstråling som gav meg tårer i øynene!

Fikk aldri med meg navn, men så vidt jeg forsto så var hun egentlig amerikansk.

Tispen var blue merl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en av de jeg selv stiller jeg synes er noe av det herligste å se i ringen, hun heter Rimabra's Ringleader og er en Chinese Crested og shower skikkelig i ringen, hun logrer avgårde og har noen LEKRE steg, ser rundt på alle som ser på henne og nyter det, samt at hun har fantastiske proposjoner og hun eier ringen tross størrelsen :icon_cry:

colal.JPG

Her er det jeg som stiller henne i Kr.sand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine topp tre:

1. Saluki:

Qirmizi Famenne - "Mindy" Makan til showhund! ;)

mindy-5years.jpg

Foto: Ingunn Solberg

mindy-moving.jpg

Foto: Lollo Svärd

Falapa-BIS.jpg

Hun er en utrolig glad saluki og ELSKER å vise seg frem i ringen med Ingunn Solberg, eieren. Unik hund! (Hadde hun bare ikke hatt hd :icon_cry: )

2. Dalmatiner:

Jeg liker veldig godt Jilloc's A man in the mirror - "Devlin". Flott hannhund! :D

devlin%20rorelse%2010%20ar.JPG

Devlin.jpg

3. Afghaner:

Gimme A man after midnight - "Sebastian". Ikke de beste bildene, men han er virkelig lekker! *drømme*

23.jpg

24.jpg

Foto: Guro Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine topp tre:

1. Saluki:

Qirmizi Famenne - "Mindy" Makan til showhund! :icon_redface:

mindy-5years.jpg

Foto: Ingunn Solberg

Går det ann å ikke elske Mindy? :)

I fare for å være svært uorginal kan jeg jo si at en av de flotteste show hundene som finnes er jo King (Topscore Contradiction)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine topp tre:

3. Afghaner:

Gimme A man after midnight - "Sebastian". Ikke de beste bildene, men han er virkelig lekker! *drømme*

23.jpg

24.jpg

Foto: Guro Henriksen

Den afgahneren er nydelig kjenner han ganske godt da han bor i nærheten av oss og er veldig fascinert av små hunder :rolleyes: NYDELIG. Eieren har to stk. Og de er bare nydelige! Men jeg har bare sett henne gå tur med han andre så jeg håper det går bra med han (turte liksom ikke å spørre i tilfelle noe har skjedd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann å ikke elske Mindy? :icon_redface:

I fare for å være svært uorginal kan jeg jo si at en av de flotteste show hundene som finnes er jo King (Topscore Contradiction)!

Sier jeg også, hun er VAKKER :)

King er høyt i toppen av mine lister, men spm i denne tråden var hvilken showhund du har sett live som er din favoritt, og jeg har enda tilgode å se han live :P

Den afgahneren er nydelig kjenner han ganske godt da han bor i nærheten av oss og er veldig fascinert av små hunder :rolleyes: NYDELIG. Eieren har to stk. Og de er bare nydelige! Men jeg har bare sett henne gå tur med han andre så jeg håper det går bra med han (turte liksom ikke å spørre i tilfelle noe har skjedd)

Bildet er tatt siste helgen i mai, så tror nok sebastian lever i beste velgående :P Eller tenkte du på den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier jeg også, hun er VAKKER :)

King er høyt i toppen av mine lister, men spm i denne tråden var hvilken showhund du har sett live som er din favoritt, og jeg har enda tilgode å se han live :P

Bildet er tatt siste helgen i mai, så tror nok sebastian lever i beste velgående :P Eller tenkte du på den andre?

nei jeg tenkte på sebastian siden jeg kun har sett henne gå med den andre hun har. Men jeg tenkte egentlig først at han var utleid til avl eller noe slikt eller utstilling i statene eller lignende (og nei ikke spørr hvordan jeg kom på denne ideen) Men så ble jeg jo lit bekymret da... men det er godt å høre at han har det bra :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

King er høyt i toppen av mine lister, men spm i denne tråden var hvilken showhund du har sett live som er din favoritt, og jeg har enda tilgode å se han live :icon_redface:

*huske å lese litt bedre neste gang* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...Det ble vanskelig spørsmål...

Borzoi så er det flere... Men han som topper listen er nok

Aria's Satchmo at Le sphinx

satch.bev.10.06.06.1_small.jpg

Han viser seg så utrolig i ringen, og synes det er så kult...

Men også Zoria Zilver Queen er også nydelig tispe... Som forøvrig ble BIS på myndespesialen.

Ellers skulle jeg ønske at jeg hadde sett Chataqua's Valimir of Kyrov SC "live" mens han levde... Har hørt at han var helt utrolig i ringen... Ville han vinne, vant han...

valcal.jpg

På saluki synes jeg det er litt vanskelig... Det er så mange flotte, med forskjellige show egenskaper..

Kineser... Vel, jeg har enda ikke sett en kineser jeg bare WOW... Men regner med det kommer engang :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg må si flatten som vant BIR og BIG på Crufts i år jeg. Simon er rålekker,og viser seg helt herlig.

Er også enig at han viste seg kjempeflott i ringen, og halen gikk, sikkert en del som har fått med seg at han har gått bort noe jeg syntes var skikkelig trist :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også enig at han viste seg kjempeflott i ringen, og halen gikk, sikkert en del som har fått med seg at han har gått bort noe jeg syntes var skikkelig trist :wub:

Hva? Nei, det har jeg ikke fått med meg... Huff. Hva skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...