Gå til innhold
Hundesonen.no

Om det å ha valp


Symra&Pippin

Recommended Posts

Noen ganger tror jeg liksom ikke at det er sant, at den nydelige lille ullballen er min egen Symra. Tenk at jeg endelig har fått henne! Nå har jeg også en beardis, som jeg har ønsket meg så lenge! Det er bare et par år siden Pippin var liten, men jeg hadde glemt mye av hvordan det er å ha valp. På godt og vondt. Aller mest godt da, nesten bare godt, vil jeg si. Selv når hun plutselig kjører de sylskarpe tennene i en stortå midt på natten, så er hun jo egentlig veldig søt.

Yndlingshobbyen hennes er å løpe etter Pippin, og da blir det ganske mye rabalder. Det ender med at jeg må gripe inn før det blir for voldsomt for henne, og før Pippin blir gal! Han er veldig tålmodig og snill, men han synes liksom at det må være mulig å få ligge ifred på plassen sin, iallefall av og til! Altså blir det mye logistikk i heimen for tiden. Den som går opp på datarommet må ta med seg Symra, slik at Pippin kan få første etasje for seg selv. Når Pippin skal ha mat må noen ta med seg Symra ut, voksenmat er nemlig veldig spennende, synes Symra. Når jeg skal gå ettermiddagsturen med Pippin må far passe Symra osv. osv.

Endel ting går istykker når man har valp. Knotter på skuffer og skapdører for eksempel. Det kommer til et punkt hvor man tenker: pokker heller, vi får kjøpe nye når hun blir stor! I dag kom hun seg opp på sofabordet i stua og veltet et colaglass på en løper som akkurat var ferdigheklet og strøket. Den var riktig fin faktisk. Nå henger den til tørk. Og gubben foreslo at vi kunne legge et persisk teppe ute i hagen for å få henne til å tisse ute, hun foretrekker nemlig tydeligvis å tisse på sånne.

Men du verden så god hun er. Og så fint livet er når man leker med en valp på plena! Bedre blir det ikke, faktisk! :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en koselig liten snutt.. ;) Det skulle nesten ikke vært lov å minne sånne som meg på hvor koselig det er med babyhund i huset :D Det neste blir vel en haug med bilder av nurket :icon_cry::rolleyes: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peico er blitt 5,5 mnd nå.

Og treknottene som er halve, de er gode minner, som jeg ikke skal bytte ut for alt i verden nå!

Men da han tygde på dem, så tenkte jeg som dem. "jaja, får kjøpe nye"

Teppene våre skal skiftes ut, de lukter tiss ja...

Men Peico er ikke helt tørr enda, så de får ligge til vinteren nærmer seg.

Og valpetenner, nå skifter han de ut, og jeg savner de nesten!

Valpefaktene. ah!

Er allerede valpesyk igjen jeg, selv om jeg jo også tenker "ah, gleder meg til puberteten er ferdig for godt"

Kjempe koselig innlegg!

Vil se masse bilder av begge vofsene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt så smått å gå tur med begge samtidig. Bare når Pippin trenger en tisserunde og Symra har lyst til å gå ut og leke, når Pippin skal på TUR må Symra være hjemme (sammen far). Men det er ikke enkelt å gå med begge to nei. Symra vil bort til Pippin for å nappe han i skjegget eller bite litt i hasen. Pippin vil tisse i fred og ro takk! Men det funker da på et vis, og et sted må man jo begynne. Jeg har dem i hvert sitt kobbel og prøver å holde dem fra hverandre.

Igår skjedde det som jeg har sett for meg lenge: først skiftet de plass bak meg, så kom de foran meg og skiftet plass der. Resultatet ble da at beina mine plutselig var knyttet stramt sammen. Og akkurat da skulle Symra så gjerne ha gitt Pippin en smask, mens Pippin for sin del ikke ville ha noen smask og trakk meg derfor raskt framover. Der lå jeg altså så lang jeg var mens fire uskyldige hundeøyne så overrasket på meg. "Hva er det mor driver med nå da? Skulle vi ikke gå tur?" En dame som så det hele spurte om jeg slo meg samtidig som hun prøvde å ikke sprute ut i latter :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt så smått å gå tur med begge samtidig. Bare når Pippin trenger en tisserunde og Symra har lyst til å gå ut og leke, når Pippin skal på TUR må Symra være hjemme (sammen far). Men det er ikke enkelt å gå med begge to nei. Symra vil bort til Pippin for å nappe han i skjegget eller bite litt i hasen. Pippin vil tisse i fred og ro takk! Men det funker da på et vis, og et sted må man jo begynne. Jeg har dem i hvert sitt kobbel og prøver å holde dem fra hverandre.

Igår skjedde det som jeg har sett for meg lenge: først skiftet de plass bak meg, så kom de foran meg og skiftet plass der. Resultatet ble da at beina mine plutselig var knyttet stramt sammen. Og akkurat da skulle Symra så gjerne ha gitt Pippin en smask, mens Pippin for sin del ikke ville ha noen smask og trakk meg derfor raskt framover. Der lå jeg altså så lang jeg var mens fire uskyldige hundeøyne så overrasket på meg. "Hva er det mor driver med nå da? Skulle vi ikke gå tur?" En dame som så det hele spurte om jeg slo meg samtidig som hun prøvde å ikke sprute ut i latter :Laugh:

hihi :rolleyes:

de er nå søte da :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt så smått å gå tur med begge samtidig. Bare når Pippin trenger en tisserunde og Symra har lyst til å gå ut og leke, når Pippin skal på TUR må Symra være hjemme (sammen far). Men det er ikke enkelt å gå med begge to nei. Symra vil bort til Pippin for å nappe han i skjegget eller bite litt i hasen. Pippin vil tisse i fred og ro takk! Men det funker da på et vis, og et sted må man jo begynne. Jeg har dem i hvert sitt kobbel og prøver å holde dem fra hverandre.

Igår skjedde det som jeg har sett for meg lenge: først skiftet de plass bak meg, så kom de foran meg og skiftet plass der. Resultatet ble da at beina mine plutselig var knyttet stramt sammen. Og akkurat da skulle Symra så gjerne ha gitt Pippin en smask, mens Pippin for sin del ikke ville ha noen smask og trakk meg derfor raskt framover. Der lå jeg altså så lang jeg var mens fire uskyldige hundeøyne så overrasket på meg. "Hva er det mor driver med nå da? Skulle vi ikke gå tur?" En dame som så det hele spurte om jeg slo meg samtidig som hun prøvde å ikke sprute ut i latter :Laugh:

Ser det for meg :D Jeg må innrømme at jeg selv kanskje hadde ledd før jeg spurte om det gikk bra :) Hunder kan være festlige av og til gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Så utrolig lyst jeg har på valp nå!

Men det må nok vente en stund til, vil jeg tro.

Du kan låne min! :D

Haha, neida!

Men nå er det ikke lange stunden igjen til jeg får møte valpisene og velge hvem som blir min.. Og det er ikke så lenge til jeg henter han heller!

Høres ut som om Pippin og Symra har funnet tonen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om Pippin og Symra har funnet tonen? :)

Nå er det lange perioder da de kan ligge rolig ved siden av hverandre eller lunte rundt og småleke. Idag har det for eksempel ikke vært noe lurveleven i det hele tatt!

Men plutselig kan Symra finne på at nå må vi ha litt action. Så springer hun rett på Pippin, hopper gjerne rett i ansiktet på han... Pippin er en fredelig sjel, tålmodig er han også, men i tillegg er han terrier. Og terrieren i han sier noe sånt: Er det spetakkel hun vil ha, så skal hun få spetakkel. Det skal ikke stå på det nei. Og dermed flyr det en tornado rundt i huset, en tornado som er hvetefarget, svart og hvit. Så må de skilles før hun får for kraftige dulter. For selv om hun er tøff i trynet så det holder, så er hun bare en bissevovvbaby!

Så sånn går nå dagene. Gled deg Christine, det er faktisk helt herlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjenner meg godt igjen der ja=) me har begynt rydde vekk mye når vi ikke er hjemme, gikk mye i å komme seg inn i bossskappet og kaste alt utover=) ganske kjedeligt men som du sier ganske sødt :icon_fun: hehe er alltid noe som blir ødelagt men sånn er det :):rolleyes::D

kos deg masse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...