Gå til innhold
Hundesonen.no

Da er debuten overstått :p

turbogutten

Recommended Posts

Skrevet

Vel da er debuten overstått og jeg er kjempeørnøyd med Turbo selv om vi ikke fullførte :P Det hele startet klokken 11 og ringen lå midt i solsteika, var sikkert nærmere 30 grader der. Turbo fikk der 9,5 på visning av tenner fordi han var glad og 9 på fellesdekk pga treg dekk (han var jo helt borte i varmen stakkars) merka allerede etter vi hadde gått ut av ringen at det egentlig ikke var noe vits i å gå inn igjen for det ble bare varmere og varmere. men vi prøvde alikevel og endte opp med 5 på lineføring og 0 på fvf :P etter dette fant han ut at det var skygge inne i dommerteltet og der SKULLE han være så da ga vi oss :P men er uansett kjempestolt av han fordi han prøvde :P Dommeren sa også at vi burde heller gå på høsten/vinteren siden Turbo syntes ikke det var noe gøy i det hele tatt og dette er jeg helt enig i :P

Det viktigste er at vi er kommet oss over kneika og faktisk debutert :P

Skrevet
Gratulerer med overstått debut!

Tror kanskje vi så dere idag :P

jeg tror kanskje jeg så deg å :P hadde du med lille vovsen bare?

Skrevet

Gratulerer med overstått debut :P Varmen gjorde nok sitt ja... Kjenner til problemet! Kunne tenkt meg å melde på Orry noe nå i sommer, men er null vits på grunn av sjansen for at det er for varmt. Ønsker dere lykke til videre! :P

Skrevet
Gratulerer med overstått debut :P Varmen gjorde nok sitt ja... Kjenner til problemet! Kunne tenkt meg å melde på Orry noe nå i sommer, men er null vits på grunn av sjansen for at det er for varmt. Ønsker dere lykke til videre! :P

takktakk :P vi kommer nok sterkere tilbake når det ikke er så varmt i luften :P

Skrevet

Kjempe bra! :P Du som trodde han kom til å løpe av gårde på fellesdekken! :P Sa jo det ville gå bra, vennen :P

Gleder meg til tr.heim for da har jeg med filmkamera, moahaha

Skrevet
Kjempe bra! :P Du som trodde han kom til å løpe av gårde på fellesdekken! :P Sa jo det ville gå bra, vennen :P

Gleder meg til tr.heim for da har jeg med filmkamera, moahaha

hehe ja du sa jo det :P har du fått deg kamera :P håper det ikke er såå varmt der :P

Skrevet
Gratulerer med overstått debut! Det begynte jo kjempebra, så det går sikkert bedre neste gang. :P

takktakk :P ja det var nok varmen som ødela i dag :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
    • Om kjøper har betalt full valpepris og hunden står registrert på valpekjøper, så eier denne alle rettigheter. Da er det normalt med en leasingavtale for kull hvor andre enn eier er oppdretter. Her vil nok avtalene være forskjellig, normalt sett leaser man for prisen av en valp eller en valp.  Hvilken avtale som gjøres er mellom partene selv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...