Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjett blandingen - til alle!

vipsen

Recommended Posts

Skrevet
Vel, jeg kan jo la deg få riktig på denne. Hun er 75% kh chihuahua og 25% coton de tulear. Hard to see that one :wub:

Jeg greier aldri stave sånne!

men det hadde jeg ALDRI trodd.. hun ser jo ut som en reinraset chi spør du meg.. :wub:

• Svar 374
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jeg greier aldri stave sånne!

men det hadde jeg ALDRI trodd.. hun ser jo ut som en reinraset chi spør du meg.. :wub:

De fleste tror det ikke. Og jeg heller trodde ikke hun skulle bli sånn, så jeg og oppdretter ble en smule sjokkerte. Vi trodde at de skulle få litt mer pels, og ligne mer på mora som er 50/50.

Skrevet
Japansk spisshund?

Nei ikke japansk spisshund heller:) pelsen til faren`s rase kan rekke ned til bakken:p

Skrevet

Sham:Bichon havanaise?? (men de veier vel ikke så mye som 10 kg??)

Puli har pels helt ned til bakken og veier ca 10 kg, men da burde vel valpen hatt betraktelig mere krøller??

Skrevet

Nope ingen av dem heller.. :icon_confused: er ganske rett pels, ikke noe krøller:) er egentlig rart han ikke har fått noe mere pels:p

Skrevet
Nope ingen av dem heller.. :icon_confused: er ganske rett pels, ikke noe krøller:) er egentlig rart han ikke har fått noe mere pels:p

Og ingen terrier?

Tenkte litt på tibetansk terrier men...

Skrevet

rasen har nedover ører:) pleier å være litt mørkere på enden vist. nær slektning av asiatiske raser:D var kanskje litt vanskelig den.. den har 2 navn (korte navn).. hjelper d??

Skrevet

heheh:P nei ikke d heller:) nei nå har jeg lyst til å si d altså.. hehe :icon_confused: Skal jeg? kan hende faren til Tassen er litt stor da.. men er vel rundt 8-9-10 kg. ble litt usikker:p hihi

Skrevet
har jo fargene til vestgötaspets men tviler på at det er den da golden retriever? husky?

Golden Retriever er riktig :icon_confused:

Så nå ser det slik ut:

Mor: Border Collie og X

Far: Golden Retriever og X

Begge de som mangler er fra Gruppe 5 :icon_redface:

Skrevet
Eneste jeg kommer på som er langhårede, som kan være hvite og svarte og som ikke er terriere er lhasa apso og shi tzu.. Er det ikke dem så gir jeg opp.. hehe..

JAAAAA:) Lhasa apso:) hehe riktig:p

Skrevet
hehe.. men vil vel heller tro den veier 5-6 kg en 10kg :D Fin hund uansett da :icon_redface: hvor i østfold bor dere?

Åja :ahappy: da tok jeg feil:p fin hund ja:D syntes d jeg også:icon_confused: hihi vi bor i Moss:)

• 9 months later...
Skrevet
Synes denne tråden var litt spennede så drar den opp igjen! :rolleyes2:

Det var to blandinghunder på treffet i forrige uke så vi kan da ta dem :)

HUND 1

HUND 2

Jeg vil tippe hund nr 2 er blanding av Tibbe og Papilon?

Enig med @Tatijana. Er det riktig?

Skrevet
Nr 1 har flat og bc og en rase ti så vidt jeg vet.

Nr 2 var riktig, papillon og tibbe :)

Så da hadde jeg ganske rett :rolleyes2: Hva er den siste rasen nr 1 er blanding av da? Syns han har så Schæferaktig fjes.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...