Gå til innhold
Hundesonen.no

Underlag i bur

Recommended Posts

Har akkurat fått nytt bur til bilen nå, og da trenger jeg jo noe underlag der. En madrass av et eller annet slag. Så. Hva anbefaler dere? Buret er stort, så madrassene må komme i store størrelser også. Ikke være for dyre, lett å gjøre rent (avtagbart trekk hadde vært supert) og tåle litt mer enn en vanlig skumgummimadrass...

Edit: Noen som har noen erfaring med Kennel madrassene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dyne? :P

Dyne blir sikkert for varm nå om sommeren, og drar til seg mye vann i vått vær... Men de får ofte litt ekstra tepper om vinteren uansett (ender med at de ikke har plass i buret for bare tepper :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skåret og tapet et gammelt liggeunderlag til, så det passer til burene. Oven på liggeunderlaget har de hhv et uldtæppe og et fleecetæppe (den ene hund bliver ofte køresyg). Er det vældig varmt byttes tæpperne ud med gammle dynebetræk eller lagner i bomuld.

fætter Vims

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

I burene i bilen har jeg en gummimatte og oppå der fleecpled eller dem ligger i en krok ser det ut til. Mine virker det som om liker best å ligge på mattene i bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Noen som har noen erfaring med Kennel madrassene?

Dem vi hadde luktet surt etter en stund....

Nei det beste er faktisk Helly Hansen madrassene!

Edit:

Felleskjøpet selger dem nå som smågris matter. Men det ser ut til å være akkurat samme type

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Jeanette, de universalmattene (smågrismatter nå?) fra felleskjøpet er supre. De tåler veldig mye, er lette å vaske, isolerer på vinteren, men er ikke så varm på sommeren:) jeg er fornøyd og bikkja er fornøyd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en standard matte fra Kennel. Den er rød under og grå oppå. Jeg har aldri hatt problemer med lukt på denne matten.

Jeg er veldig fornøyd med den. Den ser behagelig ut å ligge på, samtidig som at den er lett å rengjøre ved å ta av trekket og stappe det i vaskemaskinen. De er heller ikke så allverdens dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...