Gå til innhold
Hundesonen.no

Facebook

Guest Vicky

Recommended Posts

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine

Min facebook er mongo nå, så jeg trenger hjelp!

"You must get confirmed by another person at Ladies' College (Colombo, Sri Lanka) or your account will be disabled.

To get confirmed, send a friend request to any people you know on the Ladies' College (Colombo, Sri Lanka) network. We will ask them to confirm that you do attend Ladies' College (Colombo, Sri Lanka).

If this is not the high school you currently attend, please transfer to the correct network here."

Så trykker jeg på here og kommer inn til en ny side. Men der finner jeg ikke no hvor jeg kan skifte fra Ladies College.... Dumme facebook :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Meg være der også:lol:

Var borte litt, men fikk jo ikke med meg nonting! (andre enn meg som hører "Det står på Facebook da"???)

Marianne Thoresen kaller jeg meg, og hr profilbildet av meg som koser med ett fantastiskt fint tre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe facebookgruppe enda? søkte på doggis men jeg fant ikkeno :lol:

(Sorry om jeg drar opp gammel tråd men jeg fikk meg akkurat facebook (igjen) og dreiv og joinet grupper :lol: )

Jo, den skal hete doggis.no hvis jeg ikke tenker feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke innpå så ofte (blitt bedre nå i det siste da :rolleyes:), men de som vil kan bare legge meg til. Vanja Johnsen heter jeg, kan være det er flere av dem der... Hmm... Jo, jeg sitter i gresset iført hodetelefoner og rød t-skjorte på profilbildet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lenge siden jeg sletta meg fra facebook. Synes det var dritkjedlig. Og skummelt siden jeg har hørt at facebook kan bruke alle bildene du legger ut, til hva som helst. Plutselig er man på en gedigen poster om en eller annen kjønnssykdom :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAR på facebook. Sletta profilen min. Facebook er så overfladisk, og jeg klarer ikke det. Mulig jeg har et handikap eller noe, men jeg takler ikke falskheten. En kompis av meg var også inne, han sletta profilen sin før meg, men det var bare så vidt han fikk gjøre det. De ville ikke slette opplysningene de hadde om han, bare "deaktivere" profilen og beholde opplysningene hans. Han måtte true med advokat før de motvillig gikk med på å slette info om han.

Det gikk lettere med meg, men de prøvde seg på å foreslå en "deaktivering" til meg også. Jeg nekta, fikk beskjed om å slette alt fra profilen min og gjøre den blank, så skulle de slette.

Kjenner flere mennesker i 20-åra som ikke har profil på facebook (når jeg tenker meg om er de alle akademikere). Det er noe muffins med det der :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAR på facebook. Sletta profilen min. Facebook er så overfladisk, og jeg klarer ikke det. Mulig jeg har et handikap eller noe, men jeg takler ikke falskheten. En kompis av meg var også inne, han sletta profilen sin før meg, men det var bare så vidt han fikk gjøre det. De ville ikke slette opplysningene de hadde om han, bare "deaktivere" profilen og beholde opplysningene hans. Han måtte true med advokat før de motvillig gikk med på å slette info om han.

Det gikk lettere med meg, men de prøvde seg på å foreslå en "deaktivering" til meg også. Jeg nekta, fikk beskjed om å slette alt fra profilen min og gjøre den blank, så skulle de slette.

Kjenner flere mennesker i 20-åra som ikke har profil på facebook (når jeg tenker meg om er de alle akademikere). Det er noe muffins med det der :whistle:

Så alle som ikke er akademikere er mindre smarte, og derfor ikke på facebook?

Jeg kan vel kalles akademiker (selv om jeg hater det ordet. Minner meg om en gruppe for en gjeng som tror de er bedre enn andre) med et grunnfag i psykologi, grunnfag historie, bachelor i kulturminneforvaltning og snart en mastergrad i det samme. Likevel er jeg på facebook. Det er også samtlige i klassen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol xD Ja jeg har ganske mange "akademikervenner" (mattenerds og andre) og mange av de er inne på facebook. Variasjonen i MINE øyne, er antall venner. Jeg og mine ligger på gjennomsnitt 40-50, ikke 200.... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjell på deaktivering og sletting?

Min er deaktivert (fant jeg ut når jeg prøvde å logge på nå). Hvorfor er det så dårlig? Får jo aaangst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der eg og, heiter Sølvi Wigg.

Jeg har også profil på Facebook, er ikke med i sonengruppen. Fullt navn holder jeg for meg selv. Men du Sølvi er jo en av mine favorittvenner der :ahappy:

Er ikke lenge siden jeg sletta meg fra facebook. Synes det var dritkjedlig. Og skummelt siden jeg har hørt at facebook kan bruke alle bildene du legger ut, til hva som helst. Plutselig er man på en gedigen poster om en eller annen kjønnssykdom :shocked:

Det er helt riktig at Facebook har rettighetene til bildene du legger ut. Så legger vi ut bilder vi ikke vil skal vises andre plasser, må vi være nøye med hva vi legger ut. Dette står jo meget klart i reglene til Facebook :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også på alle her på doggis som overvåker dere med kamera i oppkjørselen og hva dere snoker i.

Og ikke minst det faktum at det er flere titalls millioner mennesker på facebook, og sikkert hundetalls millioner bilder. At akkurat ditt bilde blir valgt ut, skal godt gjøres. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Du får det til å høres fryktelig dramatisk ut. Bikkja skal være innendørs om morran og det er ikke min feil at han ikke har vært det for jeg har sagt ifra om dette før, senere på dagen har jeg oversikt og stopper han før han løper langt avsted, da har vi kontroll, men ikke hvis han er 200+ meter unna, da er det for sent for da gidder han ikke å høre. Det er på morran han legger ut på langturer for da er det ingen her til å stoppe ham. Det er jorde rundt her.
    • Når hunden løper lang vekk fra deg, så har du ikke kontroll. Da må hunden være i bånd, og under kontroll. Å ha gps på han hjelper ikke, da hunden fortsatt løper og jager uten kontroll. Her bryter du faktisk loven uansett om det er båndtvang eller ikke. Og denne hunden kan ha skremt eller skadet mange dyr.
    • Takk for svar, denne rare småbitinga er bare i bånd, da er vel det forklaringen,    vi har normalt kontroll på ham litt senere på dagen, det er tidlig på dagen dette er et problem mht å løpe avsted er det gps som sier fra om han er på villspor, men er han et stykke unna gidder han ikke å høre så må trene mer på innkalling, rasen er også sta og egenrådig så dette er ikke så lett Ps takk for dvd tips, sitter i bilen skal se på det ikveld
    • 1. Er dette i bånd, eller løs i lek med andre hunder? Etter min mening skal hunder ikke hilse/leke med andre hunder i bånd, det blir lett konflikter av det. Hvis de er løse har hundene bedre forutsetninger for å bruke språket sitt og unngå konflikt. Hvis denne småbitingen skjer løs i lek/hilsing med andre kan det være smisking eller lek. Det er vanskelig å si uten å se situasjonen. Om dette er noe andre hunder reagerer på så ville jeg unngått å la ham komme inn på hunder på den måten i det hele tatt. 3. Det er båndtvang. Hunden skal være i bånd eller forsvarlig inngjerdet, og ikke være løs utenfor båndtvangen uten at den er under kontroll. Det vil si at du rimelig skal kunne kalle inn hunden under de fleste forhånd. Også utenfor båndtvangen skal du ha kontroll, det er ikke bare å slippe ut hunden for å lufte seg selv, den kan gjøre stor skade om den møter på feil hund, person, bil eller vilt dyr. Eller bli skadet selv. Når det er snakk om å trene innkalling så er det for å lære hunden en respons på innkallingskommandoen som er å komme til deg, uansett hva som skjer. Det handler om å venne hunden til å alltid lytte til deg, og alltid respondere på kommandoen. Langlinen gir deg mulighet til å holde igjen hunden og stoppe den fra å f.eks. løpe etter folk eller dyr, uten å måtte bruke en innkallingskommando som ikke virker. Jo oftere du bruker innkallingskommandoen der hunden IKKE responderer, jo dårligere blir den. Jeg kan anbefale opplegget Really Reliable Recall, som du kan kjøpe på DVD eller bokform:https://www.dogwise.com/really-reliable-recall-train-your-dog-to-come-when-called-no-matter-what-dvd/    
    • 1) hunden min går veldig opp i ansiktet på andre hunder og på  kan han "småbite" han dem i leppa/nesa, det blir ikke sår men hva er dette for noe? Det er ikke noe koselig, hunden vår har voldsomt mye energi, er ekstremt sosial og merket han kan være litt alfa (dominerende) 2) på asfalt holder jeg kanskje 15 km/t med kickbike, dvs rask jogging eller rask trav, prøver å bremse så han ikke akuratt løper, ellers er han mye på siden av asfalten men håper det er ok fart 3) bikkja vår har hatt det litt for enkelt med å gå hvor han vil, han har faktisk blitt venn med en rådyr familie fra da han var valp som jeg ikke har skjønt hvordan har skjedd men katter går ikke bra. Vi bor landlig til men i vår fikk han en uvane med å løpe bort til en vei der det ofte luftes andre hunder hvis han slipper ut om morgenen, dette er ikke bra særlig nå når det er båndtvang. Når det snakkes om å trene innkalling med langline er det bare å venne ham til å være i nærheten når vi går en liten tur med langline over jordet feks og gi beskjed om å komme tilbake når han går for langt? Takk for svar.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...