Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det noen typer mat/drikke dere skulle ønske dere likte?


Turnip

Recommended Posts

Ja som emnet sier.. noen typer mat/drikke som dere skulle ønske at dere likte?

Jeg kan jo begynne... Skulle ønske at jeg likte sjømat, reker, krepsehaler og sånt, Fisk, kjøttkaker.

Når det gjelder drikke, så syns jeg det ser så elegant ut å drikke rødvin :P men jeg klarer ikke lukten engang ;) Også farris! Man ser så sunn ut når man drikker det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg likte skalldyr.. *sukk* For jeg elsker sånne lange sommerkvelder i hagen med vin og god mat, og det blir ikke LIKE romantisk når jeg sitter og knasker på loff med smør liksom, og de andre har DET festmåltidet:p Også skulle jeg ønske jeg likte melk, ost og sånt, for jeg vil helst ikke ha beinskjørhet. Også skulle jeg ønske jeg likte blodig biff, for da slapp jeg å spise nesten-tørt kjøtt hele tiden *glise*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle virkelig - dypt - ønske at jeg like reker og fisk. Jeg brekker meg av å få fisk i munnen, selv om jeg virkelig VIL spise og like det! Liker rett og slett ikke mat fra sjøen. Og rødvin hadde vært kjekt å like etterhvert. Synes det smaker gjeret, råtten frukt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe og Cola? Jeg liker ingen av delene og det er alt folk byr på når man kommer på besøk.. Føler seg teit når man ikke liker noen av delene.

Til dere som ikke liker rødvin/hvitvin - finn dere en variant som ikke er for tørr i hvitvinshyllen eller en som ikke har så mye ettersmak i rødvinshyllen, så går det bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg likte sjømat, jeg å.. Men det nærmeste jeg er å spise ting fra vannet er fiskeboller og fiskepinner... Har en sånn rar overbevisning om at "vanlig" fisk smaker mye mye verre. Og når det gjelder fisk er jeg helt overbevist om at en hver liten bit er full av bein og jeg takler ikke å ha sånt i munn..

Av drikke skulle jeg gjerne likt vin, men jeg syns det bare smaker surt og ekkelt. Lukte vondt gjør det også...

Nei, jeg er nok ikke blitt voksen enda for alle jeg kjenner mener jeg kommer til å like det når jeg blir stor! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa - kreps reker å slikt.. Sitter alltid på bryggen og ute om sommeren og spiser noe annet. Men har etterhvert begynt å klare å spiser krabber å slikt, så er ikke såå outsider lenger da..

Skulle ønske jeg likte vanlig svart kaffe... Drikker nesten bar kaffe lattè eller iskaffe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive ned en ting til (så det var nevnt her) og det er kaffe! Folk byr på det hele tiden, og føler meg uhøflig som sier nei, øl liker jeg heller ikke... hvitvin går sånn i nød, men det må være en som har 8% bare, og ikke smaker surt eller bittert.

men hvordan lærer man seg å like ting man ikke kan fordra?

Jeg brekker meg hvis jeg bare lukter fisk... Får i meg fiskepinner så vidt hvis jeg har masse masse saus, men ender opp med at Mike får fiskepinnene og jeg spiser saus og ris ;)

Melk klarer jeg heller ikke, sånn som et glass melk... var vel fordi i barnehagen så fikk jeg sur melk en gang, og etter det så klarer jeg bare ikke... ofte sånne traumer man får med mat i ung alder, og man ikke klarer å like senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliven!

Som Marianne sier så ser det så godt ut, og det ser litt "classy" ut å spise det... men jeg får det bare ikke til.... hjelper veldig at min lillesøster på 5 år spiser det som godis...

Rødvin er også en classy ting jeg ikke liker....

Sånn ellers er jeg bare ekstremt nøye på råvarer... takler ikke ferdig produkter, og skal helst lage alt fra bunnen... det kan bli litt slitsomt i lengden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ønsker aller mest at jeg hadde klart å spise, er poteter. Men det går bare ikke <_< Forøvrig gjelder det samme for potetmos. Riktignok kan jeg klare å få i meg en bakt potet hvis den er dynket i smør, men det er jo kanskje ikke helt meningen...

Ellers skulle jeg, som Marianne sier, gjerne klart å lære meg å like fetaost og oliven. I tillegg er det noe ting jeg spiste masse når jeg var liten, som for eksempel kaviar og leverpostei, men som jeg nå ikke rører. Ikke at det er noe stort savn, men kunne jo vært greit å variere pålegget litt av og til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaviar spiste jeg når jeg var liten, men takler det ikke idag. Ikke savner jeg det heller..! Når jeg jobbet med barn så klarte jeg ikke å gi de brødskive med kaviar, er litt ufint å sitte å brekke seg av bare jeg lukter det liksom..! Var bittelitt flau da jeg måtte ringe en av mødrene for å spørre pent om datteren kunne ha med deg noe annet pålegg...! :P:P Heldigvis så bare lo hun og sa Ikke noe problem! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg likte skalldyr og fisk. Og Pinnakjøtt forresten. (Hvor jeg bor er det tradisjonelt med dette på julaften) Men neeida, jeg klarer såvidt å sitte med bordet når de andre spiser dette jeg! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ganske enkel i matveie, spiser og drikker det meste forsåvidt. Men to ting som er veldig vanlige som jeg ikke maker å ha i meg er rå rtomater og kaffe. Oliven kunne jeg også tenkt meg å like..

Rødvin er gjerne en tilvenningssak. Prøv med litt lettere viner som er blandet av flere druetyper. De er ikke så skarpe eller tunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg likte fetaost og oliven, fordi all vegetarmat man får kjøpt på restauranter, kafèer osv er dynget ned med feta, oliven og pinjekjerner, og det er litt pinlig når jeg spør om de kan fjerne det sånn at jeg bare sitter igjen med salatblader og brød...

Dessuten hadde det sikkert ikke gjort noe om jeg hadde likt konsistensen på bønner bedre slik at jeg hadde spist det oftere og fått i meg mer proteiner (som jeg ikke får fordi jeg ikke eter kjøtt og fisk).

Også skulle jeg ønske at jeg likte sånne merkelige oster som man får kjøpt i kjøledisken. Og at jeg likte å drikke melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg VIRKELIG, intenst, skulle ønske at jeg likte, er GRØT! :rolleyes:

Nesten alle liker det jo, men det går bare ikke ned :Laugh:

Er også mye annet...sånn som paprika, løk, kokt fisk, alle typer kake (liker ikke kake nei ;) ), og det meste annet... det er lettere og ramse opp ting jeg liker, enn ting jeg ikke liker også :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølse hadde vært greit og likt innimellom. Spiser til nød grill-pølse,men aldri kokt.

Pølse er jo noe man får nesten overalt, bensinstasjon osv..

Spiser det ikke etter jeg har vært med å lagd pølse en gang. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske at jeg likte:

- Kaffe (må være så greit og drikke kaffe når man er stuptrøtt, men liker det bare ikke. Da blir det kaloribombe a'la cafe latte)

- Rødvin (det ser så fint ut :P )

- Blodig biff (Som aya sier, kjedelig å spise tørre biffer, men jeg brekker meg av blodig kjøtt)

- Skjell (slik som kamskjell osv. Ser så lekkert ut)

Så har jeg endelig lært meg til å like Brie ost (KNALL godt på ristet brød med bacon,pesto,tomat osv)

øl (carlsberg og corona vel og merke)

hvitvin (men bare de søteste)

Lill, hvis du vil lære deg å drikke hvitvin så kjøp den tyske vinen "blue Angel" (de vet hva det er på polet) det var min første vin, og jeg syns den er kjempegod og drikker den hver gang jeg er på fest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Kaffe, øl og vin. :rolleyes:

Fins det flere av oss der ute! :shocked:

Oksekjøtt... jeg klarer ikke ting laget av ku, eller generelt rødt kjøtt syns jeg ikke er noe godt, men jeg spiser det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...