Gå til innhold
Hundesonen.no

Nord-Trøndelag, noen?

Mirai

Recommended Posts

Er det noen her som bor i nærheten av/ikke så langt unna Verdal? :P Kunne jo vært greit å hatt noen sånn halvveis bekjente å gå tur med innimellom. Mona og jeg flytter i slutten av juni!

Hva sier du for noe??!? :shocked: (Sorry for ikke å ha fulgt med, altså..)

Hva skjer? Skal dere bo der? Ferie? Hæ? Dere må i alle fall melde dere inn i Selbu trekk og brukshundklubb! Og så må vi så klart komme og møtes! Bor ikke i nord-trøndelag, da, men har bil, og er titt og ofte i Selbu, som ikke er såå langt unna Verdal (hvor tanten min bor). Så utrolig morsomt at dere skal bli trøndere! Hihi! Husk å anlegge bart og kjøpe skinnvest! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm Huldra, ikke såå langt? Det er jo nesten ti mil til Selbu fra Verdal (men bra det ikke bare er jeg som omtaler såpass avstander som ikke såå langt hehe) Nei da er det bedre og mer praktisk for Julie å trene med nrk avd nord trøndelag som har treninger rett i nabolaget :P

Vi holder til på Inderøy som du vet, ca en halvtimes kjøring fra Verdal fra der vi bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra: joda, vi flytter mellom 19-23 juni :P Skal være lærling og bo med kjæresten min. Så vil jo gjerne ha litt hundemiljø rundt meg, hehe. Må nok melde meg inn i en klubb, og da gjerne den nærmeste om den er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja ti mil er kanskje gjennom halve Norge for de som kommer fra Østlandet.. :P Jeg kjører gladelig ti mil til Selbu for å trene, men så syns jeg heller ikke at nærmeste klubb er noe særlig tess heller. Håper Verdal sin er bedre.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retrieverklubben...

Gratis og åpent for alle...

Med godkjente instruktør(er) som er med hver gang...

Trener som man vil, er felles også hvor vi viser tenner å generell miljøtrening og lydighet...

Var litt morsomt i dag, kom bare 4biler...

Å av de bilene ble det 11hunder...

Når det kommer igang er det jevnt over 20personer og enda flere hunder som er der...

Vet ikke i sommer å ferietid da om det kanskje er mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for link! Gleder meg til å komme med Mona, spennende med nytt miljø :P Er det noen som klikkertrener? :P

Ja det er det :P Ikke så veldig mange ifh til medlemsantall men. Tro om ikke de er tre stykker som er aktive i klubben som klikkertrener.. Jeg vet at iallefall at to av dem har gått på grunnferdighetskurs eller hva det heter :P de andre trener stort sett jærverudsk/lokker. Tror også det er flere som eksperimenterer med klikkertrening, men det er så lite kurs og sånt om det her og det er jo vanskelig å "konventere" når man bare leser om det. De som har gått klikkerkurs har reist til Trondheim for å være med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

LOL! :P

Skal du gjøre trønder av deg Julie?

Det hadde jeg aldri trodd :P Hehe.. Så gøy da :blink:

Ikke lenge til du flytter nå da, eller?

Jeg bor jo på Levanger i sommer, det er ca. 10 min eller noe sånn unna Verdal. :P Hvor på Verdal skal du bo da? Miniatyrhundklubben trener på gamle E-verket (NTE?) onsdager klokka 18 da, så kanskje du skal ta med Mona dit. :P hehe..

Vi må møtes da :P Jeg passer 5 papilloner og venter valper på LiLi, så det kan bli gøy for Mona!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL!

Skal du gjøre trønder av deg Julie?

Det hadde jeg aldri trodd Hehe.. Så gøy da :D

Ikke lenge til du flytter nå da, eller?

Jeg bor jo på Levanger i sommer, det er ca. 10 min eller noe sånn unna Verdal. :D Hvor på Verdal skal du bo da? Miniatyrhundklubben trener på gamle E-verket (NTE?) onsdager klokka 18 da, så kanskje du skal ta med Mona dit.hehe..

Vi må møtes da :D Jeg passer 5 papilloner og venter valper på LiLi, så det kan bli gøy for Mona!

Jeg får se om jeg tar meg en tur på trening, om jeg ikke er med på noe som helst organisert blir jeg veldig lat, hehe. Selv om jeg troor ikke Mona får leke med papillon uten bånd :D

Levanger er jo bare ti min unna :) Spennende med valper!

Jippi:D

Jeg kan sikkert stikke oppom noen ganger!

Gjerne det :D får komme på treninga en gang sammen eller noe! Skal du bo i Trondheim?

Jeg bor i verdal da. :D Snakka med deg i parken på vømmøl :D

Stemmer. Jeg tror ikke jeg var heelt edru :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se om jeg tar meg en tur på trening, om jeg ikke er med på noe som helst organisert blir jeg veldig lat, hehe. Selv om jeg troor ikke Mona får leke med papillon uten bånd :)

Levanger er jo bare ti min unna :D Spennende med valper!

Hehe.. Spørs :D De kan jo i alle fall hilse :D

Har du flytta nå eller skal du?

Var dere også på Vømmøl? Så ingen av dere jeg <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...