Jump to content
Hundesonen.no

Nord-Trøndelag, noen?

Mirai

Recommended Posts

Er det noen her som bor i nærheten av/ikke så langt unna Verdal? :P Kunne jo vært greit å hatt noen sånn halvveis bekjente å gå tur med innimellom. Mona og jeg flytter i slutten av juni!

Er det noen her som bor i nærheten av/ikke så langt unna Verdal? :P Kunne jo vært greit å hatt noen sånn halvveis bekjente å gå tur med innimellom. Mona og jeg flytter i slutten av juni!

Hva sier du for noe??!? :shocked: (Sorry for ikke å ha fulgt med, altså..)

Hva skjer? Skal dere bo der? Ferie? Hæ? Dere må i alle fall melde dere inn i Selbu trekk og brukshundklubb! Og så må vi så klart komme og møtes! Bor ikke i nord-trøndelag, da, men har bil, og er titt og ofte i Selbu, som ikke er såå langt unna Verdal (hvor tanten min bor). Så utrolig morsomt at dere skal bli trøndere! Hihi! Husk å anlegge bart og kjøpe skinnvest! :P

Ehm Huldra, ikke såå langt? Det er jo nesten ti mil til Selbu fra Verdal (men bra det ikke bare er jeg som omtaler såpass avstander som ikke såå langt hehe) Nei da er det bedre og mer praktisk for Julie å trene med nrk avd nord trøndelag som har treninger rett i nabolaget :P

Vi holder til på Inderøy som du vet, ca en halvtimes kjøring fra Verdal fra der vi bor.

Huldra: joda, vi flytter mellom 19-23 juni :P Skal være lærling og bo med kjæresten min. Så vil jo gjerne ha litt hundemiljø rundt meg, hehe. Må nok melde meg inn i en klubb, og da gjerne den nærmeste om den er ok.

Jaja ti mil er kanskje gjennom halve Norge for de som kommer fra Østlandet.. :P Jeg kjører gladelig ti mil til Selbu for å trene, men så syns jeg heller ikke at nærmeste klubb er noe særlig tess heller. Håper Verdal sin er bedre.. ;)

Retrieverklubben...

Gratis og åpent for alle...

Med godkjente instruktør(er) som er med hver gang...

Trener som man vil, er felles også hvor vi viser tenner å generell miljøtrening og lydighet...

Var litt morsomt i dag, kom bare 4biler...

Å av de bilene ble det 11hunder...

Når det kommer igang er det jevnt over 20personer og enda flere hunder som er der...

Vet ikke i sommer å ferietid da om det kanskje er mindre...

Takk for link! Gleder meg til å komme med Mona, spennende med nytt miljø :P Er det noen som klikkertrener? :P

Ja det er det :P Ikke så veldig mange ifh til medlemsantall men. Tro om ikke de er tre stykker som er aktive i klubben som klikkertrener.. Jeg vet at iallefall at to av dem har gått på grunnferdighetskurs eller hva det heter :P de andre trener stort sett jærverudsk/lokker. Tror også det er flere som eksperimenterer med klikkertrening, men det er så lite kurs og sånt om det her og det er jo vanskelig å "konventere" når man bare leser om det. De som har gått klikkerkurs har reist til Trondheim for å være med på det.

• 2 weeks later...

LOL! :P

Skal du gjøre trønder av deg Julie?

Det hadde jeg aldri trodd :P Hehe.. Så gøy da :blink:

Ikke lenge til du flytter nå da, eller?

Jeg bor jo på Levanger i sommer, det er ca. 10 min eller noe sånn unna Verdal. :P Hvor på Verdal skal du bo da? Miniatyrhundklubben trener på gamle E-verket (NTE?) onsdager klokka 18 da, så kanskje du skal ta med Mona dit. :P hehe..

Vi må møtes da :P Jeg passer 5 papilloner og venter valper på LiLi, så det kan bli gøy for Mona!

LOL!

Skal du gjøre trønder av deg Julie?

Det hadde jeg aldri trodd Hehe.. Så gøy da :D

Ikke lenge til du flytter nå da, eller?

Jeg bor jo på Levanger i sommer, det er ca. 10 min eller noe sånn unna Verdal. :D Hvor på Verdal skal du bo da? Miniatyrhundklubben trener på gamle E-verket (NTE?) onsdager klokka 18 da, så kanskje du skal ta med Mona dit.hehe..

Vi må møtes da :D Jeg passer 5 papilloner og venter valper på LiLi, så det kan bli gøy for Mona!

Jeg får se om jeg tar meg en tur på trening, om jeg ikke er med på noe som helst organisert blir jeg veldig lat, hehe. Selv om jeg troor ikke Mona får leke med papillon uten bånd :D

Levanger er jo bare ti min unna :) Spennende med valper!

Jippi:D

Jeg kan sikkert stikke oppom noen ganger!

Gjerne det :D får komme på treninga en gang sammen eller noe! Skal du bo i Trondheim?

Jeg bor i verdal da. :D Snakka med deg i parken på vømmøl :D

Stemmer. Jeg tror ikke jeg var heelt edru :icon_fun:

Jeg får se om jeg tar meg en tur på trening, om jeg ikke er med på noe som helst organisert blir jeg veldig lat, hehe. Selv om jeg troor ikke Mona får leke med papillon uten bånd :)

Levanger er jo bare ti min unna :D Spennende med valper!

Hehe.. Spørs :D De kan jo i alle fall hilse :D

Har du flytta nå eller skal du?

Var dere også på Vømmøl? Så ingen av dere jeg <_<

Nei det var ikke de doene :shocked::) så ikke de engang jeg, brukte herredoen, pittelitt mindre kø der :D

Skal ikke på DDE nei. Har ikke råd og gidder ikke egentlig :D Blir sikkert masse folk.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hei, altså dette er egentlig ikke noe problem bare et visst familiemedlem holder ham inne om morgenen. Ellers har han program han, masse trim - får han mer så hadde han kunnet risikere belastningsskader så jeg har kuttet litt ned på det, bilturer, lek osv, her er det full rulle nesten til leggetid og utenom en tid på dagen jeg ofte trener. Han har luke og kan gå ut i hundegården som han vil når døra ut er låst (han åpner dører selv), men det er mest for å ligge der og glane eller tisse. Om han ikke har 50-100 meter å løpe på så er det nesten ingen vits med gjerde for den typen hund, en hundegård er bare en startgrop for ham. Men på det nye stedet vi flytter vil han få det sånn, med 1.5 meter høyt gjerde. Og det har vi bestemt uavhengig av dere akuratt pga denne uvanen hans med å stikke av (flytte skulle vi uansett). Før har det gått hunder fritt her i alle år, de har åpnet dørne på huset selv og gått inn og ut som de ville, og det har aldri vært noe problem, men nå har det blitt det.
    • Ikke ta ting personlig. Opplysning om gjeldende lovverk er ikke et angrep på deg. Det er mange gæmliser her som har hatt hund før det var lover mot å la hundene løpe løse. Jeg (vi) kan relatere og forstår deg. Tror ikke du er et dårlig menneske. De lovene er forholdsvis nye, de er i konflikt med tradisjonelt hundehold på bygda og de står ikke på forsiden av avisene hver dag, en må søke etter dem eller få informasjon fra andre. Det er langt mellom lovverket og gjengs oppfatning av hva som er ok blant folk flest, utenfor typiske hundemiljøer. Folk flest bare har hund og gjør som alle andre rundt som også bare har hund. Slipper dem løse overalt fordi de synes de trenger å få løpe fra seg, helt uvitende om at det ikke er lov. ..men det er altså forbudt ved lov og kan medføre bøter ved overtredelse, selv om hunden ikke lager problemer for noen. Får dere til å sette opp en god løpestreng med retractable line som reduserer faren for at hunden vikler seg inn? Om det er folk hjemme som kan høre om hunden bjeffer, i tilfelle noe skjer, så kunne en sånn kanskje vært en løsning på morgenen, om ingen har tid til å lufte hunden godt nok. (Tror jeg. Den er ikke under FULL kontroll for den KAN vikle seg ut av selen eller noe kan løsne, men.. 🤷🏼‍♀️ Bedre enn å bare slippe den løs da) Så lenge opplegget holder hunden er den under kontroll.   
    • Nå har han hundegård da, men det er litt for lite for ham, så han får gå løs når vi har oversikt. Dit vi flytter om et år er det 4 mål tomt som vi planlegger å gjerde inn, det blir noe annet. Men dette synes jeg begynner blir tåpelig. Skal jeg fortelle hele livshistorien min mens vi holder på eller skrive en roman om livet og hunden min? Høres ut som mange her ville kjøpt den boken.
    • "Det gjelder ikke min hund" er dessverre en alt for vanlig unnskyldning. Helt til den dagen det gjør det. Gjerde inn tomta, problemet løst. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bo uten trygg inngjerding for hund rundt boligen.
    • Dette vet jeg og hadde det vært tilfelle så hadde det vært noe helt annet, men for å repetere: det som er greia her er at et familiemedlem som ikke altid er helt enkelt å forholde seg til slipper ut bikkja om morgenen - uten tilsyn - mens jeg og et annet familiemedlem har sagt ifra om akuratt dette her flere ganger, men det går inn ene øret og ut det andre.  Og bikkja jager ikke vilt, han går og snuser i veikanten fordi andre hunder har gått der, dette begynte han med seint i vinter, det var ikke noe problem før da.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...