Gå til innhold
Hundesonen.no

Din hunds beste og værste resultater


Monab88

Recommended Posts

Mia;

Utstilling bare en gang, rød og 4 vk. Så det blir jo da både beste og verste.

Ag -

Verste; 44 tidsfeil (stakkars Mia med ryggskade som verket opp igjen uten at jeg visste det) i Hønefoss i fjor.

Beste; 2 agcert på de to første løpene i klasse 3

Minnie;

Ag -

Verste; hauger av disk..

Beste; Vinner av klasse 1 og opprykksnapp på 2.løp i klasse 1

Ace;

utstilling -

verste - KIP på valpeshow

beste - BIR, BIG og BIS4 på valpeshow (2 uker etter Kip'et)

Lp;

opprykk på debut i både klasse 1 & 2, så vi har vel ikke et verste her foreløpig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så stor forskjell på våre beste og værste resultater i ringen gitt.

Beste: 1JK 2JKK

Verste: 2JK / 2AUK

Den gangen hun fikk sitt "beste" resultat fikk hun veldig god kritikk og ble andre beste tispe i sin klasse, så hun slo ut 3 andre tisper også. Bare det i seg selv var jeg fornøyd med.

Det dårligste resultatet fikk vi første gang vi stilte i juniorklasse. Alt var galt med henne i følge dommeren. Fin start på utstillingskarrieren? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo

Utstilling:

Beste:

1 AK, 1AKK, CK, (stor)CERT, CACIB, BIR, BIG 4 NKK Bergen mars 2007. Excellent handlet av Femidotten ;)

"Verste":

Har ingen dårlige, men bare for å vise kontrasten så blir det 1 AUK, 1 AUKK Fitjar november 2006. Dette er bare 4 måneder før han tar full pakke i Bergen.

Spor:

Beste:

1 premie hvor dommeren påpeker at dette er svært godt utført arbeid under vanskelige forhold og at vi er en meget god ettersøksekvipasje. Amigo fikk godkjenningen sin den dagen som den første i sin rase her til lands.

Verste:

0 premie (vi regnet vekk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare vært på utstilling enn så lenge vi, og jeg skriver bare opp Dinas resultater etter at jeg fikk henne, jeg har ikke helt oversikten over hva de beste resultatene hennes var før det (jeg antar at vår verste er hennes verste i hele utstillingskarrieren, liksom.. hehe)

Dina:

Beste - NKK Bø ifjor - BIR og CACIB

Verste - svenske belgerspesialen på 17. mai - blå! hehe (jeg visste det før hun gikk i ringen da, han foretrakk hannhundene på hennes størrelse, liksom, da blir nok Dronningen her en smule stor og grov)

Emma:

Beste - hun har noen BIM-plasseringer, er ikke sikker på hvem av de som er best ;)

Verste - svenske belgerspesialen på 17. mai - gul! Sånn kan det gå når man mangler tenner, liksom.. hehe - Kritikken var bra da, og hun både løp (og ikke hoppet *flir*) og sto pent i ringen, så jeg syns ikke det var så verst allikevel.. Mangler man tenner, så mangler man tenner, liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest cavkooik

Emil:

Valpeshow:

Verste: BIM

Beste: BIR, 5BIS

Utstilling:

Verste: 0

Beste: Cert, BIR, 4BIG

Rino:

Valpeshow:

Verste: nr 3 i klassen

Beste: BIR

Utstilling:

Verste: 2jk/2auk/2ak

Beste: Cert, BIR, 2BIG

Theo:

Valpeshow:

Verste: Ikke BIR pga tannstilling

Beste: BIR, 2BIG

Utstilling:

Verste: 0 pga tannstilling

Beste: 3BHK med CK (har skjedd to ganger!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenny:

Utstilling:

Beste: BIM med CERT og dermed NuCH

Verste: Blå

Lydighet:

Beste: Opprykk til Kl. II med 167,5 poeng og nr. 4 i kl.

Verste: 144,5 poeng og nr. 7 i kl.

Tayron:

Utstilling:

Beste: Nr. 4 i VK med HP

Verste: Blå

Lydighet:

Beste: Opprykk til Kl. III med 185,5 poeng og nr. 1 i kl.

Verste: 109 poeng og nr. 7 av 8 i kl. (i går faktisk i 32 grader!)

Archie:

Utstilling:

Beste: BIM Veteran med HP

Verste: Gul pgs. manglende kjønnspreg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noen gode utstillings resultater å vise til, vi ligger stabilt på 2 AK.

I sommer har vi for første gang stilt på apport prøver ( 3 grener: søk, vann og spor )

Verste: 3 poeng og stryk på søkapporten ( helt utrolig, dette er en øvelse hun svært skjeldent bommer på )

Beste: 8 poeng på søkapporten ( stryk på vannet, men vi fikk rettet opp fadesen med søk apporten ihvertfall )

Ingen premier på jaktprøver heller.

Beste: 80 min slipptid med knall kritikk og tall ! Synd det ikke var fugl der.

Eller en annen prøve hvor hun tar stand, makker tar samstand, rypene letter og begge bikkjene etter. Vi røyk ut, men dette er det nærmeste premie vi har vært.

Verste:

To prøver fra i vinter som jeg gremmes over...

a) Tungt føre og innbilt svangerskap førte til at vi for første gang gikk ut pga dårlig søk ( og det skal aldri skje igjen ...jeg er så dum som ikke trakk oss med engang ....*slå seg selv i hodet * )

b) Prøve som startet ok, makker trekker ann og Toya går forbi ( det er lov ), dessverre støkker hun rypa og løper "milvis" etter. På kritikken skrev dommer at hun gikk forbi hund i stand - noe hun ikke gjorde. Og gav oss dårlige tall. Arg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klippet.

Lydighet, uoffisiell klasse 1: Hopping på dommer under tannvisning, spurting ut av ringen på fellesdekk, delvis fraværende på lineføring, ut av ringen og inn på Olivers sin stand på fri ved foten, og på dekk fra holdt sprang hun for å se på premiene i stedet for å dekke, så da ga jeg meg etterpå. Snakk om å starte når man egentlig ikke er klar, gitt... Dette må vel nesten være sonens verste resultat?

vet du, jeg skulle ønske det kom en egen tråd med sånne historier jeg, så hadde kanskje jeg og andre fegiser i det minste fått mot til å prøve oss også... :icon_redface: Om ikke annet, så må det ha vært et veldig underholdene program for tilskuerene...

Vi har INGEN resultater å vise til vi, oppdretteren avskrev han som gjeterhund første (og eneste) gangen vi var på besøk for å prøve oss, utstilling er også utelukket, og lp har vi som tidligere nevnt ikke nerver til å starte i (foreløpig...?)

Men vi hadde veldig gode resultater på trening i dag da, han kunne trene ved siden av en Riesengutt (vi liker ikke menn med bart må vite) uten noe som helst tull... :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tia har bare blitt stiilt 4 ganger på valpeshow, men;

Beste: BIR, BIG, BIS bare 4,5 mnd gammel på sitt første valpeshow (375 påmeldte valper)

Verste: "Bare" bir, men vant over broren sin da.

Cita;

utstilling:

Beste: 1AK

Værste: 2AK

Lydighet:

Beste: Det beste må ha vært på klubbmesterskapet til BSBK i fjor. Da gikk vi i den vidergående klassen, og Cita var skikkelig på nett! Det var for det meste 9'ere og 10'ere, og hun storkoste seg (til tross for en 0, så er jeg mest fornøyd med dette resultatet).

Eller når vi gikk klasse 2 under NKK Bergen. Ikke verdens beste resultat, selv om jeg var veldig fornøyd med 174(tror jeg det var) av 200 poeng. Men dommeren skrøt kjempemye av Cita, og sa det var en fornøyelse å se en SÅ glad hund i ringen! DA var jeg stolt!

Værste: Tja - vi trakk oss fra klasse 3 etter stå og dekk under innkalling. Selv om øvelsene gikk som smurt før denne øvelsen. Hun stoppet ikke på kommando, så jeg lot henne ikke fullføre, og da begynte hun å dempe - så vi trakk oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du, jeg skulle ønske det kom en egen tråd med sånne historier jeg, så hadde kanskje jeg og andre fegiser i det minste fått mot til å prøve oss også... :icon_redface: Om ikke annet, så må det ha vært et veldig underholdene program for tilskuerene...

Vi har INGEN resultater å vise til vi, oppdretteren avskrev han som gjeterhund første (og eneste) gangen vi var på besøk for å prøve oss, utstilling er også utelukket, og lp har vi som tidligere nevnt ikke nerver til å starte i (foreløpig...?)

Men vi hadde veldig gode resultater på trening i dag da, han kunne trene ved siden av en Riesengutt (vi liker ikke menn med bart må vite) uten noe som helst tull... :shocked:

Hihi, det var egentlig ikke så farlig å starte, altså. Det er bare å finne seg et lite stevne så dommeren har litt god tid, og så går det bra. Jeg var kjempestolt av meg selv fordi jeg starta jeg, selv om det gikk helt elendig! Når du først har vært inne i ringen en gang, så ordner det seg etterhver veit du - blir ikke like skummelt etterpå (sier jeg som ikke har trent ordentlig lp siden fiaskodebuten for snart to måneder siden).

Fellesdekk:

IMGP0757.jpg

Fellesdekk fem sekunder senere:

IMGP0759.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albin sitt beste er BIR og BIG5 valp og CERT, BIR og BIG5 voksen.

Verste er 3AK! Pga for mye hvitt.

Bella sitt beste er da hun ble BIM valp, med 8 stk i klassen.

Verste er 0jk

Legg gjerne med et bilde også!

Både av beste og verste :)

Edit; skifta værste på Bella, hadde fortrengt den nullen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Charon (kun utstilling):

Værste: 1CHK, og rett ut. Dommeren kommenterte at hunden ALDRI skulle ha vært champion. Det h*n ikke visste var at det va h*n som ga han championatet...

Beste: 1vet, ck, 4bhk, bis-veteran på spesialutstilling. Eller var det da overnevnte dommer 6 år etter forrige møte ga han bir og bir-veteran, og beskrev han som en utmerket representant for rasen? *lol*

Odin (kun utstilling):

Værste: 3ak på nkk'n i Trondheim i fjor.

Beste: 1AK 1VK CERT 2BHK (nkk) og 1AK 2VK CK 5BHK (spesialutstilling) og 1kval 1konk ck cert bim på Oppdal nå på søndag...

Amy:

Værste: 2ak

Beste: Cert, cacib, bir nkk i Trondheim, ck/bim internasjonal utstilling i Sverige, 2*Cert + 1bir/1bim på Oppdal i år og dermed *Nuch*

Amy lydighet:

Debuterer iløpet av året, første hinder er apellmerkeprøven rett etter nkk'n neste helg :)

Zuma (kun valp, hun debuterer på nkk'n til helga):

Værste: nr 4 av 8 i minste valpeklasse på spesialutstilling. Ikke ille i det heletatt.. :P

Beste: 2*bir og 2*big3 på to dager

red: skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...