Gå til innhold
Hundesonen.no

Din hunds beste og værste resultater


Monab88

Recommended Posts

Som valp (Saeta altså);

Verste: Debuten, da var nesten alt galt :rolleyes:

Beste: Siste valpeshowet, 7 mnd. og BIM.

Som voksen:

Verste: Hun har 3 blåsløyfer, vet ikke hvilken som skal plukkes ut som verst jeg? De er nok likestilte.

Beste: Hun har også 3 cert, alle er like "store" for meg! De to første gangene har hun i tillegg blitt beste tispe og BIM, igår ble hun 2BTK, men med championat, så igår var nok det beste resultatet så langt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

værste på ruby er to blå sløyfer, beste kom vel nå i helga med nkk CK og 4 beste jr tispe av 9 :P

ROnja, er vel å vinne Unghundklassen og bli 4 beste tispe med CK i Bergen, dårligste på ronja er flat rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aris;

Værste 2pr (med en helt meningsløs forklaring om at han var "for glad")

Beste; 2vk, CK, 3bhk og 2BIS Unghund

Xanto;

Værste; 3pr(!)

Beste; 3AUKK, HP

Syntes jeg må ha med Lotto gutten også :P (På den tiden jeg har stilt ham)

Værste; 6CHK

Beste; 1vet, 1vkk, ck, 5bhk -BIR, BIS Veteran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar

Verste: KIP (2 skjeve tenner under tannfelling som 5 mnd gammel valp)

Beste 4BIG

Tequila:

Verste: 3 premie (høyløpsk, sto bare og skræva og hadde svai rygg)

Beste: 4BIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Deco lengre, men føler for å skrive det likevel. :P

Utstilling:

Beste - BIR - BIG3 på raseutstillinga her i nord. Han var unghund og danket ut 4 champ hanner og en champ tispe i BIR/BIM

Værste - 2 premie i sverige

Agility:

Beste - ikke helt sikker der gitt.. feilfritt og andre plass på nkk harstad eller 5 feil og førsteplass på nkk trondheim (klasse 1)...

Værste - DISK pga tissing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Utstilling:

Værste: 2.kval i championklasse (eneste blå sløyfa vi noen gang har sett :P)

Beste: BIR & BIS Svenske rasespesialen med over 40 AK og 20(?) A.Catteldogs

Lydighet:

Værste: kl.1 debyen vår... 0 på fellesdekk, men fikk opprykk alikavel 161p :P

Beste: Kl.3 debyen vår uten ruta og neseprøven 100% inne, men den røde orkanen slo til m/272p og opprykk til Elite.

Bruks:

Værste: B-spor..... godkjent, men hadde vi hatt 1 pinne til i sporet så hadde vi hatt opprykk til A. <_<

Beste: B-spor 1 uke etter opprykk fra C. Godkjent B-spor uten felt, hals og fremadsending 100% inne.

Helt ærlig så har jeg vell ikke hatt så mange "værste"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepper valpeshow:

Beste: Bis 3 :P

Verste: 2 bh (av to hanner)

Pepper voksen:

Beste: Cert, 3 bh på nkk kr.sand (slo ut 6 deilige championer) :P

Verste: 1 pr og 2 junior hann på nkk drammen (av 3 hanner)

(han har bare blitt stilt 3 ganger i junior klasse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bogar:

Beste: INT NORD UCH

Verste: 2.AUK.

Nirm:

Beste: Bestått funksjonsanalyse

Verste: Brutt løp LP Elite i NKK Drammen 2006 da vi endte i for mange ringer underveis...

Vida:

Beste: LP debutt klasse 1 med 189 poeng.

Verste: Eneste jeg kan sette her er jo 2.AK på utstilling da (som jeg var strålende fornøyd med) eller bestått ferdselsprøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare konkurrert to ganger vi, og det gikk like ille begge gangene!

Utstilling, åpen klasse: 0. premie pga overbitt, ellers veldig fin kritikk.

Lydighet, uoffisiell klasse 1: Hopping på dommer under tannvisning, spurting ut av ringen på fellesdekk, delvis fraværende på lineføring, ut av ringen og inn på Olivers sin stand på fri ved foten, og på dekk fra holdt sprang hun for å se på premiene i stedet for å dekke, så da ga jeg meg etterpå. Snakk om å starte når man egentlig ikke er klar, gitt... Dette må vel nesten være sonens verste resultat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har bare Chili blitt stilt to ganger etter at jeg fikk henne, men jeg skriver opp de resultaten hun har fått tidligere og:

Beste: BIS som valp, 1jk 1jkk CK 2btk Cert, og BIR unghund og BIS 2 unghund på spesialen forrige helg.

Verste: Synes egentlig ikke noen av resultatene hun har fått til nå(blitt stilt ca. 5 ganger i løpet av livet, om jeg ikke tar feil) er så dårlige.

Vesla har ingen resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke Amy lenger, men skriver selv om :P

Utstilling:

Beste: 3 bis (NHL) HP (NKK)

Værste: disk, pga. at hun knurret til dommeren

Lydighet:

Beste: 164 poeng

værste: 88,5 poeng :rolleyes:

Nova:

Utstilling;

beste: 4 bis (NHL) og Bir (NKK) (valpeshow)

værste: 3 i klassen av 6 (valpeshow)

Naida:

Utstilling nr. 4 av 4 i valpeshow.

8,5 år siden da :P

Første og siste gang vi stilte hun..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pito:

Utstilling:

Verste: Gul sløyfe, pga lite pels ,Nesbyen 2004

Beste: 1kval,1konk,CK,4BTK, NKK Bergen 2007

Agility:

Verste: Uendelig mange disk, men den sureste er vel på trippelstevnet i fjor, hun gikk et feilfritt løp men var 3 sek over makstiden pga vippa som ikke ville vippe, selv om hun sto heeelt på tuppen. Da var jeg SINT!

Beste: 1.PLass,sølvmerket og opprykksnapp på klubben sitt stevne i fjor

Twiggy:

Utstilling:

Verste: BIM

Beste:BIM

Hun har blitt stillt to ganger og begge gangene ble hun bim :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kings værste på utstilling har vært 0auk, den dagen var visst alt galt <_< Det var på NKK Tromsø i 2005, og han har ikke vært stillt siden.

Beste var 1auk,1aukk, som han fikk i Narvik om jeg ikke tar helt feil, i 2005 det og.

Også har han en super kritikk fra hans andre utstilling som valp(første utstilling var dagen før, dobbeltutstilling i Narvik 2004)

Koda stiller for første gang nå i helga, så han har ingen resultater å vise til ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nessie:

Utstilling:

Verste og beste er 2 auk, da hun bare er stilt en gang.

LP kl.1:

Beste: 159 poeng

Verste: 141 poeng

Men hun har bare gått to ganger også da.. Får se om det beste blir endret på i løpet av helga, eller det verste da :P

Nansen:

Utstilling:

Beste:1 AK, 1 VK, 1 BHK, BIR på en Schäferhundutstilling, kan vel også skrive at han har 3 cert og 2 cacib.

Verste: 1 AK

Bestått funksjonsanalyse.

Irja:

Utstilling:

Beste: 1 JK, 3 JKK

Verste: 2 JK

Uansett har vi bare stilt henne de to gangene..

LP

Bestått Bronsjemerket

Kl.1:

Beste:143 poeng

Verste: 139,5 poeng

Det var de resultatene.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værste:

Poengmessig i elite var det dette stevnet (debuten) der jeg fikk 3. premiering. Amira fungerte engelig greit og var skikkelig "med", men ting gikk litt på skeive på grunn av meg som fører som ikke visste helt hvordan programmet skulle utføres.

Ellers en disk i hopp klasse 1 stor der jeg ikke fant igjen banen!

Beste:

Klasse 2 debuten med 194 poeng

og er ganske fornøyd med vårt siste stevne i klasse 3

I elite er det denne konkuransen. Vi fikk en lei 5'er, ellers et kjempe løp. Amira har aldri vært så klar og med!

Utstilling har vi bare gått valpeshow, med beste resultat som 1BTK, BIR og BIG res.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willis:

Utstilling:

Verst: 1AK 1VK

Best: 1AK, 1VK, 1BHK, BIR, Cert

Jaktprøve:

Verst: Ingen premiering (helt normalt når det ikke er fugl i prøveterrenget..)

Best: 2UK (sliter med reisen)

Varja:

Utstilling - har kun ett resultat og der ble hun BIS 1 valp

Jaktprøve - startet et par ganger uten premiering

Cane har ikke startet i noe enda. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg kunne dratt frem gammelmannen, men han er stilt så sinnsykt mange ganger at jeg nesten går i surr... eller....... hmmm..... forresten:

Timo

Utstilling:

Værste: 6chk 2 dager på rad på spesialen i Skien for mange år siden

Beste: Han hadde mange veldig veldig veldig bra, og jeg vet jeg burde dra frem en utstilling fra Skedsmohallen hvor han ble BIS ene dagen og BIS2 andre dagen. Men den som sitter lengst inne hos meg er BIR, BIG, BIS5 og BIS2-veteran - på Hauger skole siste helgen i August i fjor bare fire uker før han døde.......

Lydighet:

Værste - jeg husker ikke poengsummen, men det var klasse II på Skedsmo hvor alt gikk til h......... og vi var nesten skyldig poeng når vi var ferdig

Beste - samme sted, samme helg (dagen etter), hvor han går ett knallprogram og vinner klassen.

Dilla:

værste: - GUL (3 pr.) på Stangehallen i debuten i utstillingsringen

Beste: 2 x BIM valp på My Dog i Gøtebor 2006

Tjukken

Han har ikke no værste han, men beste er BIR, BIG valp på Hellerusletta i februar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstilling:

Beste: 1. JK 1.JKK HP

Verste: 2JK

Lydighet:

Beste/verste (bare startet en gang foreløpig: 153,5 poeng i klasse I

Alt dette endrer seg snart, siden vi snart er tilbake i ringen i både utstilling og lydighet (og kanskje spor). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg foreløbig bare stilt ut Felix, men here it goes:

Verste: 1 CHK og en linje kritikk på NKK Hamar 2006

Beste: (Stor) CERT, R-cacib, 2BHK og dermed NUCH på NKK Stavanger 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...