Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg gir opp!


BareLinn

Recommended Posts

Dere som har hund...og ikke hund..

Åssen klarer dere å få gulvene deres til å skinne?

Jeg gir snart opp her,og jeg har IKKE hund... :)

Jeg gjør rent jevnlig,og skulle begynne på idag..men etter jeg har vaska føler jeg bare det er mer støv på gulvet enn før jeg vaska..

Jeg har prøvd disse "vanlige" vaskefillene..(blå), og bruker nå..faktisk.. FIRST PRICE ( ;) )

vaskekluter..Di er helt ok å bruke..

MEN...Problemet er disse remsene med våt "møkk" som klutene etterlater seg..

Hva egner seg best å vaske med?

Blir det ordentlig reint ved å bruke Jif mopp?

Eller bør jeg holde på kosten & filla mi?

Jeg blir deprimert av å se at alt støver ned, samme dagen som jeg vasker... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror langkost er best, ihvertfall virker det sånn når mamma har vasket gulvene for meg av og til hjemme :) hehe..

Jeg pleier å bruke mopp (JIF). Men føler ikke at gulvene blir veldig reine egentlig men jeg er så dårlig på å bruke den langkosten.

Jeg pleier alltid å støvsuge først også gå over med moppen (grønnsåpevann) etterpå.

Vet ikke om dette svaret hjalp noe, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset støvsuges det først, før bøtta med grønnsåpevann tas fram. Kluten skylles godt med såpevannet, før jeg vrir opp kluten litt her og der over hele gulvflaten som skal vaskes. Etter dette fester jeg kluten til langkosten, og vasker over/ fordeler vannet over hele flaten (ikke ta for mye vann, men slik at hele gulvflaten er fuktig +). Når vannet så er jevnt fordelt fjerner jeg kluten fra kosten, og bruker kun langkosten til å dra over hele gulvet- dra inn mot ett punkt, slik at du samler alt vann/ møkk i en "haug" som du til slutt tørker opp med kluten.

Resultat = skinnende gulv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset støvsuges det først, før bøtta med grønnsåpevann tas fram. Kluten skylles godt med såpevannet, før jeg vrir opp kluten litt her og der over hele gulvflaten som skal vaskes. Etter dette fester jeg kluten til langkosten, og vasker over/ fordeler vannet over hele flaten (ikke ta for mye vann, men slik at hele gulvflaten er fuktig +). Når vannet så er jevnt fordelt fjerner jeg kluten fra kosten, og bruker kun langkosten til å dra over hele gulvet- dra inn mot ett punkt, slik at du samler alt vann/ møkk i en "haug" som du til slutt tørker opp med kluten.

Resultat = skinnende gulv :)

;) THANK YOU !

Det skal prøves ut, NU ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket gulv har du? Vet at på parkett kan du få kjøpt glansemiddel til det. Har du vanlig belegg, syns jeg det er halt greit å vaske vanlig. Bruker jif mopp og vann. Samboeren min gjør som nevnt over. bruker en sleik og drar vannet bort. Han sier det er den eneste måten det blir skikkelig rent på.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket gulv har du? Vet at på parkett kan du få kjøpt glansemiddel til det. Har du vanlig belegg, syns jeg det er halt greit å vaske vanlig. Bruker jif mopp og vann. Samboeren min gjør som nevnt over. bruker en sleik og drar vannet bort. Han sier det er den eneste måten det blir skikkelig rent på.. hehe.

Jeg har parkett ! Sånn... mørk ? Husker ikke hva den heter... Mørk rød eller no..ikke knall rød..Men brunrød..

Et evig hel*ette hver gang jeg skal vaske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ingenting er som en ren samvittighet etter å ha vasket alle gulvene i huset.

Jeg gjør som beskrevet over her. Bruker langmopp og drar all skiten til ett punkt og bruker filla til å ta all dritten opp på slutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min gjør som nevnt over. bruker en sleik og drar vannet bort. Han sier det er den eneste måten det blir skikkelig rent på.. hehe.

noe sier meg han har vært i militæret ja... :)

du får si til han at de har endret vaskemåte i millitæret også, for den oversvømmelse+sleik metoden ikke var bra nok... nå går det på tørrvask spray+filler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal gølvet skinne? man tråkker jo bare på det likevel, hundeklør riper opp, og det er like møkkete dagen etterpå.

Tja, hvorfor vaske håret sitt egentlig? Det blir jo fort fett og skittent igjen, det og...

(Ironi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laminat på gulvene, og ringte til leverandøren for å høre hva jeg gjorde galt i og med at gulvet mitt var helt glansløst. Svaret var GRØNNSÅPE!

Han påsto at det beste var å bruke mopp og rent vann, og hvis jeg absolutt følte jeg trengte såpe, skulle jeg ta litt zalo (fjerner fett).

Om jeg mente gulvet var skikkelig ille (glansløst altså) skulle jeg gå over med rødsprit (sørg for at bikkja ikke er hjemme) for så å vaske med Zalo.

Og ja, det har hjulpet!!

Av og til må jeg bruke litt grønnsåpe, man savner liksom den "rene lukta" etter å ha vasket, og jeg ser det virkelig tydelig, at det tar knekken på glansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen på striper med møkk er å støvsuge først. Med en GOD støvsuger. Det er viktig.

Jeg bruker aldri grønnsåpe, ikke pga laminatet men fordi jeg har jobbet på dyreklinikk en gang i tiden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...