Gå til innhold
Hundesonen.no

Skrittelletråd uke 22, 2007


vipsen

Recommended Posts

Jeg fikk min i dag!

Og jeg har i dag(mandag) gått hele 5017 skritt :)

Men til mitt forsvar har jeg eksamen i morgen, og jeg tilbrakte hele helga på utsilling, så jeg har hatt det travelt med lesing i dag! Så satte jeg den ikke på før klokka var 4-5 i ettermiddag.

Blir vel generelt lite skritt uka her, i og med at jeg har eksamen i morgen, på torsdag og tirsdag neste uke, + at bella skal røntges og opereres til uka så da blir det lite turgåing. Men jeg kommer sterkere tilbake neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ok, jeg prøver å hive meg med jeg og. Kan være arti å se hvor mange skritt jeg faktisk går hver dag. Jeg har ikke hund for tida da, så dere har nok et forsprang på meg der. Men tilgjengjeld er jeg generelt en rastløs person, så det går kanskje opp i opp :)

Mandag 16.354 skritt (men mobilen med skritteller lå i lomma på en to timers sykkeltur i dag morres og da jeg kom hjem sto den på 4500...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 25 212 skritt.

Tirsdag: 16 414 skritt.

Til sammen: 41626 skritt.

Gjennomsnitt per dag: 20813 skritt.

Wow, mandagen din var imponerende!

Mine tall foreløpig:

Mandag: 10 147

Tirsdag: 12 473

Tilsammen: 22 620

Gjennomsnitt per dag: 11 310

Jeg må skjerpe meg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalt skrittmengde for et voksent menneske er (over) 10 000 tror jeg - noen som vet om det stemmer?

Hvis du skal ha noen treningseffekt av gåingen bør det være over 10 000 skritt.

Her er en liten oversikt :

2000-4000 - Svært inaktiv dag - Du bør absolutt øke antall skritt. Kanskje en skritteller kan inspirere deg?

4000-5000 - Inaktiv dag - Tenk gjennom dagen din og forsøk å utnytte alle muligheter til å gå noen ekstra skritt.

5000-6500 - Litt aktiv dag - For å komme litt høyere i antall skritt bør du legge inn flere turer på 10 min eller mer.

6500-8000 - Moderat aktiv dag - Du nærmer deg en aktiv dag. Kan du finne noen flere aktive alternativer eller ta litt lengre turer?

8000-10000 - Aktiv dag - Dette er bra! Nivået ditt tilsier at du en eller flere dager kommer over 10 000 skritt.

> 10 000 - Svært aktiv dag - Supert! Håper du er inspirert og at du flere dager ligger på dette nivået.

Kilde: nrk.no/puls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Veldig bra Havana, den trengte hvertfall jeg å se..

Men på tekst tv her om dagen sto det noe om at mennesker som var overvektige hadde ikke fått noen helsegevinst av å gå med skrittteller. Om det var fordi de ikke gikk nok, eller om det var fordi at det ikke endret deres situasjon på kort tid, kom ikke fram. Noen som har fått med seg årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag = 366 skritt

Tirsdag = 5773 skritt ( + at jeg ikk 1,5 km uten skrittelleren)

onsdag = 6405 skritt ( + at jeg har jobet 6 timer på kafè uten telleren)

366 + 5773 + 6405 = 12544

gjennomsnitt 4181 skritt om dagen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 10 147

Tirsdag: 12 473

Onsdag: 12 007

Til sammen: 34 627

Gjennomsnitt pr dag: 11 542, 3

Er egentlig ganske fornøyd med onsdagen, da 8 timer gikk til jobb (hvor jeg står stille mer eller mindre hele tiden, eller tar for få skritt til at telleren fanger det opp.. For liten plass å bevege seg på <_<)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...