Gå til innhold
Hundesonen.no

Skrittelletråd uke 22, 2007

vipsen

Recommended Posts

Skrevet

Jeg fikk min i dag!

Og jeg har i dag(mandag) gått hele 5017 skritt :)

Men til mitt forsvar har jeg eksamen i morgen, og jeg tilbrakte hele helga på utsilling, så jeg har hatt det travelt med lesing i dag! Så satte jeg den ikke på før klokka var 4-5 i ettermiddag.

Blir vel generelt lite skritt uka her, i og med at jeg har eksamen i morgen, på torsdag og tirsdag neste uke, + at bella skal røntges og opereres til uka så da blir det lite turgåing. Men jeg kommer sterkere tilbake neste uke!

Skrevet

Mandag: 10 147.

Synes ikke det var så ille egentlig, da jeg har hatt en rolig dag i forhold til det jeg pleier. Blir spennende å se med mer bevegelse i morgen :)

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Ok, jeg prøver å hive meg med jeg og. Kan være arti å se hvor mange skritt jeg faktisk går hver dag. Jeg har ikke hund for tida da, så dere har nok et forsprang på meg der. Men tilgjengjeld er jeg generelt en rastløs person, så det går kanskje opp i opp :)

Mandag 16.354 skritt (men mobilen med skritteller lå i lomma på en to timers sykkeltur i dag morres og da jeg kom hjem sto den på 4500...)

Skrevet

Møkkavær i dag gjorde at vi ikke gikk så mye som vi pleier.

Resultatet for mandagen ble: 6070 skritt.

Satser på bedre resultat i morgen!

Skrevet

Jeg gikk turer igår + at jeg var endel ute i hagen, men skrittelleren min viser bare 366 skrit :)

Så det må være noe feil.

Men har en annen skritteller også, så skal bruke den reste av uka :rolleyes:

Skrevet

Mandag = 366 skritt :)

Tirsdag = 5773 skritt ( + at jeg ikk 1,5 km uten skrittelleren)

366 + 5773 = 6139

Må legge til at jeg har fått strekk i en sene, så blir ikke så mye gåing på meg denne uka:)

Skrevet
Mandag: 25 212 skritt.

Tirsdag: 16 414 skritt.

Til sammen: 41626 skritt.

Gjennomsnitt per dag: 20813 skritt.

Wow, mandagen din var imponerende!

Mine tall foreløpig:

Mandag: 10 147

Tirsdag: 12 473

Tilsammen: 22 620

Gjennomsnitt per dag: 11 310

Jeg må skjerpe meg :wub:

Skrevet
Anbefalt skrittmengde for et voksent menneske er (over) 10 000 tror jeg - noen som vet om det stemmer?

Hvis du skal ha noen treningseffekt av gåingen bør det være over 10 000 skritt.

Her er en liten oversikt :

2000-4000 - Svært inaktiv dag - Du bør absolutt øke antall skritt. Kanskje en skritteller kan inspirere deg?

4000-5000 - Inaktiv dag - Tenk gjennom dagen din og forsøk å utnytte alle muligheter til å gå noen ekstra skritt.

5000-6500 - Litt aktiv dag - For å komme litt høyere i antall skritt bør du legge inn flere turer på 10 min eller mer.

6500-8000 - Moderat aktiv dag - Du nærmer deg en aktiv dag. Kan du finne noen flere aktive alternativer eller ta litt lengre turer?

8000-10000 - Aktiv dag - Dette er bra! Nivået ditt tilsier at du en eller flere dager kommer over 10 000 skritt.

> 10 000 - Svært aktiv dag - Supert! Håper du er inspirert og at du flere dager ligger på dette nivået.

Kilde: nrk.no/puls

Guest Gråtass
Skrevet

Veldig bra Havana, den trengte hvertfall jeg å se..

Men på tekst tv her om dagen sto det noe om at mennesker som var overvektige hadde ikke fått noen helsegevinst av å gå med skrittteller. Om det var fordi de ikke gikk nok, eller om det var fordi at det ikke endret deres situasjon på kort tid, kom ikke fram. Noen som har fått med seg årsaken?

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Mandag 16.354

Tirsdag 10.930

Til sammen 27.284

Snitt 13.642

Skrevet

Mandag = 366 skritt

Tirsdag = 5773 skritt ( + at jeg ikk 1,5 km uten skrittelleren)

onsdag = 6405 skritt ( + at jeg har jobet 6 timer på kafè uten telleren)

366 + 5773 + 6405 = 12544

gjennomsnitt 4181 skritt om dagen :wub:

Skrevet

Mandag: 10 147

Tirsdag: 12 473

Onsdag: 12 007

Til sammen: 34 627

Gjennomsnitt pr dag: 11 542, 3

Er egentlig ganske fornøyd med onsdagen, da 8 timer gikk til jobb (hvor jeg står stille mer eller mindre hele tiden, eller tar for få skritt til at telleren fanger det opp.. For liten plass å bevege seg på <_<)

Skrevet

Mandag: 5017 skritt.

Tirsdag: 14199 skritt.

Onsdag: 8313 skritt.

Til sammen: 27529 skritt.

Gjennomsnitt per dag: 9176,33 skritt.

Skrevet

så flinke folk er til å gå!

20 000 skritt høres jo vilt mye ut, flinke folk. Om dere fortsetter trenden neste uke skal jeg hive meg på:)

Skrevet

Mandag: 5017 skritt.

Tirsdag: 14199 skritt.

Onsdag: 8313 skritt.

Torsdag: 11265 skritt.

Til sammen: 38794 skritt.

Gjennomsnitt per dag: 9698,5 skritt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...