Jump to content
Hundesonen.no

Skrittelletråd uke 22, 2007

vipsen

Recommended Posts

Jeg fikk min i dag!

Og jeg har i dag(mandag) gått hele 5017 skritt :)

Men til mitt forsvar har jeg eksamen i morgen, og jeg tilbrakte hele helga på utsilling, så jeg har hatt det travelt med lesing i dag! Så satte jeg den ikke på før klokka var 4-5 i ettermiddag.

Blir vel generelt lite skritt uka her, i og med at jeg har eksamen i morgen, på torsdag og tirsdag neste uke, + at bella skal røntges og opereres til uka så da blir det lite turgåing. Men jeg kommer sterkere tilbake neste uke!

Mandag: 10 147.

Synes ikke det var så ille egentlig, da jeg har hatt en rolig dag i forhold til det jeg pleier. Blir spennende å se med mer bevegelse i morgen :)

Guest Snusmumrikk

Ok, jeg prøver å hive meg med jeg og. Kan være arti å se hvor mange skritt jeg faktisk går hver dag. Jeg har ikke hund for tida da, så dere har nok et forsprang på meg der. Men tilgjengjeld er jeg generelt en rastløs person, så det går kanskje opp i opp :)

Mandag 16.354 skritt (men mobilen med skritteller lå i lomma på en to timers sykkeltur i dag morres og da jeg kom hjem sto den på 4500...)

Mandag = 366 skritt :)

Tirsdag = 5773 skritt ( + at jeg ikk 1,5 km uten skrittelleren)

366 + 5773 = 6139

Må legge til at jeg har fått strekk i en sene, så blir ikke så mye gåing på meg denne uka:)

Mandag: 25 212 skritt.

Tirsdag: 16 414 skritt.

Til sammen: 41626 skritt.

Gjennomsnitt per dag: 20813 skritt.

Wow, mandagen din var imponerende!

Mine tall foreløpig:

Mandag: 10 147

Tirsdag: 12 473

Tilsammen: 22 620

Gjennomsnitt per dag: 11 310

Jeg må skjerpe meg :wub:

Anbefalt skrittmengde for et voksent menneske er (over) 10 000 tror jeg - noen som vet om det stemmer?

Hvis du skal ha noen treningseffekt av gåingen bør det være over 10 000 skritt.

Her er en liten oversikt :

2000-4000 - Svært inaktiv dag - Du bør absolutt øke antall skritt. Kanskje en skritteller kan inspirere deg?

4000-5000 - Inaktiv dag - Tenk gjennom dagen din og forsøk å utnytte alle muligheter til å gå noen ekstra skritt.

5000-6500 - Litt aktiv dag - For å komme litt høyere i antall skritt bør du legge inn flere turer på 10 min eller mer.

6500-8000 - Moderat aktiv dag - Du nærmer deg en aktiv dag. Kan du finne noen flere aktive alternativer eller ta litt lengre turer?

8000-10000 - Aktiv dag - Dette er bra! Nivået ditt tilsier at du en eller flere dager kommer over 10 000 skritt.

> 10 000 - Svært aktiv dag - Supert! Håper du er inspirert og at du flere dager ligger på dette nivået.

Kilde: nrk.no/puls

Guest Gråtass

Veldig bra Havana, den trengte hvertfall jeg å se..

Men på tekst tv her om dagen sto det noe om at mennesker som var overvektige hadde ikke fått noen helsegevinst av å gå med skrittteller. Om det var fordi de ikke gikk nok, eller om det var fordi at det ikke endret deres situasjon på kort tid, kom ikke fram. Noen som har fått med seg årsaken?

Mandag = 366 skritt

Tirsdag = 5773 skritt ( + at jeg ikk 1,5 km uten skrittelleren)

onsdag = 6405 skritt ( + at jeg har jobet 6 timer på kafè uten telleren)

366 + 5773 + 6405 = 12544

gjennomsnitt 4181 skritt om dagen :wub:

Mandag: 10 147

Tirsdag: 12 473

Onsdag: 12 007

Til sammen: 34 627

Gjennomsnitt pr dag: 11 542, 3

Er egentlig ganske fornøyd med onsdagen, da 8 timer gikk til jobb (hvor jeg står stille mer eller mindre hele tiden, eller tar for få skritt til at telleren fanger det opp.. For liten plass å bevege seg på <_<)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Vri opp en vaskefille eller tyggeknute i vann og legg den i fryseren. Kulden lindrer kløen i tennene.
    • Hei! Etter å ha vært uten hund en stund nå er tiden innen for å begynne planleggingen av neste, tenkt til 2025. Jeg har noen tanker om rase selv, eller rettere sagt det er flere raser som ikke er aktuelle. Hunden kommer til å leve i en familie på fire(to barn på 5 og 7 år) å ha mulighet til å enten være med på jobb eller være hjemme med den andre parten på hjemmekontor.  Hunden kommer til å få ca. 1 time med fysisk aktivitet hver dag, pluss mental trening retning av det vi skal drive med.  Planen min er å konkurrere i lydighet å håper vi klarer å klatre oppover i klassene. Ellers litt smeller og nosework på si.  Det er viktig for meg at hunden(rasen), selv om man selvfølgelig må ta høyde for individuelle forskjeller er en stødig og trygg hund som kan være med familien på det meste. Ønsker en hund som har høy samarbeidsevne. Det er også et stort pluss om den ikke flyr etter vilt i skogen. Størrelse og pels har ingenting å si.  Forslag til rase? 🙂
    • Jeg vet at svar mitt er preget av at vår tispe ble operert for halvannet uke siden. Så jeg vil ikke skremme deg. Men med løpetid og redusere matlyst så ville jeg fulgte nøye med på formen. For livmorbetenelse er skummelt.  Om dere er usikre så ta en telefon til vetrinær og spør.  Men det kan være så enkelt som nye hannhunder i nærheten.     
    • Hei Kløing i tennene er satt i gang for fullt, og tennene faller fortere enn jeg rekker å følge med føler jeg. Med det så kommer også BITING! 🥲 Finnes det noe jeg kan gi valpen min som kan hjelpe mot kløen? Han har et bein spesielt for kløe i tenna (Nylabone), men hendene til mor er mye morsommere å tygge på. I tillegg så får han vanlige tyggebein han kan kose seg med (de med kylling rundt). Er det også vanlig at de sover mindre på denne tiden? At det gjør vondt når voksentennene kommer ut, og at han ikke vil sove pga. det?
    • Jeg har nylig kjøpt meg valp selv og bor i leiebolig. Huseier har på en måte tatt en risk med å leie ut til meg som har katter og nå hund i tillegg, men jeg har gjort så godt jeg kan for å unngå skader. Valpen min hadde grinder, men han hatet å være i de (han liker å sove i gangen) så de er ikke veldig i bruk lenger. Han har ikke ødelagt noe som jeg har sett, og jeg har en relativt liten leilighet (45kvm) hvor han er avgrenset til stue, kjøkken og gang. Boden har han null tilgang til (lukket dør til enhver tid), badet har jeg grind til (han gikk i kattedoen) og soverommet får han kun være i på natten. Da har jeg mest mulig oversikt over han. Uhell på gulvet skjer, det gjelder bare å tørke det opp fortest mulig tenker jeg. Har du gulvtepper og hunden tisser på de så pass på at du lufter og sjekker at det er tørt under teppene, så unngår du skader i gulv. 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...